Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 14-10-2014, 11:41   #15081   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Dailies op zich heb ik niks op tegen, zolang ze leuk zijn.

Ik ben bvb gisteren puur per toeval op de Order of the Cloud Serpent gestoten (niet lachen) en die dailies zijn nog leuk om te doen.
Het vervelende van die dailies was dat ge dan dagelijks moest inloggen en als ge dat niet deed was dat dan geen rep voor die dag. Het is een slechte manier om progressie te vertragen. Als je 2-3 dagen per week een langere sessie (en niet dagelijks inlogt) wil spelen ben je fucked.

Op zich waren sommige van die quests nog tof om te doen, al heb je het na x-keren en enkele characters verder wel al gezien en wordt het even repetitief als gewoon mobs killen
Ik zou dailies daarom niet verwijderen maar het weglaten van rep in dungeons in MoP vond ik een slechte zaak want ik deed graag dungeons, liever dan die dailies altijd. Geef de spelers tenminste de keuze of ze instances of dailies willen doen. Het is weer alles of niets bij Blizzard.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 14-10-2014 at 11:48.
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 12:18   #15082   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
The original intent behind Reforging was to offer a way for players to customize their gear, but in practice it offered little in the way of true choice. Players attempting to optimize every piece of gear were well advised to look up how they were supposed to reforge an item in an online guide or tool that had already determined the optimal choice. It added yet another step to the list of things that must be done to a new item before it was ready to be equipped, reducing the joy of getting an upgrade into a chore.
Quote:
Originally Posted by Zapp View Post
Nu ga je wel effectief moeten nadenken over je gear. "Neem ik Mastery-Haste of toch maar Mastery-Crit? Hmm 'k ga passen op dit item denk ik..."
Joy, new item! Oh wait, nevermind, can't use it.

Dus we moeten vooruitgang zien in een verandering van 1. een paar stappen die nodig zijn om een item wel te versmeden naar uw zin, naar 2. ÚÚn enkele beweging van een item richting vuilbak? Oh maar wacht, nu gaan we weer moeten nadenken over gear. Apple kan nog leren van Blizzard, het verwijderen van functionaliteit en customisatie omtoveren in een expansion pack feature.

Ik snap best dat we de veranderingen moeten zien in het groter geheel en dat is op dit moment nogal troebel, maar ik ben niet verkocht aan deze change en die beredenering, de enige reden wat ik zie is nog eens customisatie die verdwijnt in voordeel van (over)simplificatie.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 12:23   #15083   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Wat doet dat er nu allemaal toe als iedereen er toch gewoon een addon voor gebruikte? Dan kan je de hele boel gewoon wegsmijten, hŔ. Nadenken over welk item ik wil dragen is leuk, een addon openen om te reforgen is dat niet. Veel "customization" was er uiteindelijk niet aan reforgen en het maakte de keuze van je items minder belangrijk.
Leeuwke is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 12:28   #15084   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

MY BODY IS READY!

Dikke kut dat Hunters dus geen kloten meer voorstellen.

Suv was zo leuk om te spelen, en vanaf morgen is er geen zak meer aan

Shame on you Blizzard!
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 12:33   #15085   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
Wat doet dat er nu allemaal toe als iedereen er toch gewoon een addon voor gebruikte? Dan kan je de hele boel gewoon wegsmijten, hŔ. Nadenken over welk item ik wil dragen is leuk, een addon openen om te reforgen is dat niet. Veel "customization" was er uiteindelijk niet aan reforgen en het maakte de keuze van je items minder belangrijk.
Echt nadenken was er toch al jaren niet meer bij ?

Ge hebt uw stat priority, gewoon kijken welk item uw belangrijkste stats naar boven haalt en voila.

'Als ge er een addon voor gebruikt kunt ge het even goed afschaffen' is ook maar zever, mensen gebruiken addons voor letterlijk alles

Waarom moeite stoppen in reforgen als er iets is dat het voor u doet waardoor ge meer tijd hebt voor andere zaken ?
DM is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 12:44   #15086   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Quote:
Echt nadenken was er toch al jaren niet meer bij ?

Ge hebt uw stat priority, gewoon kijken welk item uw belangrijkste stats naar boven haalt en voila.

'Als ge er een addon voor gebruikt kunt ge het even goed afschaffen' is ook maar zever, mensen gebruiken addons voor letterlijk alles

Waarom moeite stoppen in reforgen als er iets is dat het voor u doet waardoor ge meer tijd hebt voor andere zaken ?
Er is een verschil tussen addons die iets eventueel makkelijker maken en addons die je gewoonweg nodig hebt als je het goed wilt doen. Reforging was dat laatste, en het maakte de keuze van items minder significant. Sommige specs kunnen trouwens kiezen tussen meerdere stats (holy priests konden bvb. een tijdje kiezen tussen haste en mastery, afh. van je speelstijl) waardoor je argument niet echt steek houdt. Klopt wel dat Blizzard dit vaker zou moeten doen, is nogal zeldzaam momenteel.

WoW is nog altijd een spel dat je speelt voor je plezier, als er een mechanic is die 99,99% van de hele spelerspopulatie volledig laat doen door een computer, dan mag die mechanic gewoon verwijderd worden want het heeft geen meerwaarde (ˇf het moet volledig herwerkt worden). Reforging in zijn huidige staat kon gewoonweg niet langer bestaan.
Old 14-10-2014, 12:49   #15087   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Daarmee dat veel mmorpg's geen addons toelaten. Het is uiteindelijk toch ook een vergif, die addons. Je bent bijna verplicht om die te gebruiken en moet die regelmatig ook updaten. Al gaat dat up-to-date houden van uw addons gemakkelijker met die curse client natuurlijk.

Van de andere kant kunnen addons toch wel wat toevoegen aan het spel en de spelers toelaten om hun UI aan te passen dus als ze dat plots zouden schrappen zou er veel geklaag komen uit de community.

Last edited by Jack The Ripper; 14-10-2014 at 12:54.
Old 14-10-2014, 13:05   #15088   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
WoW is nog altijd een spel dat je speelt voor je plezier, als er een mechanic is die 99,99% van de hele spelerspopulatie volledig laat doen door een computer, dan mag die mechanic gewoon verwijderd worden want het heeft geen meerwaarde (ˇf het moet volledig herwerkt worden). Reforging in zijn huidige staat kon gewoonweg niet langer bestaan.
Sta me toe te overdrijven om een punt te maken, maar als Blizzard het morgen toelaat om leveling bots te gaan gebruiken dan zal een een heel groot deel van de spelerspopulatie daar ook op springen. Je kan dan ook een pleidooi opstarten dat ze beter character levels en XP uit het spel halen. Je laat daar overigens een niet onbelangrijk gegeven tussen haakjes, niemand zegt dat wat reforging is geworden perfect is en niet vatbaar is voor verbetering of herwerking, maar het gewoon bijlen onder applaus, dat begrijp ik niet.

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Daarmee dat veel mmorpg's geen addons toelaten. Het is uiteindelijk toch ook een vergif, die addons. Je bent bijna verplicht om die te gebruiken en moet die regelmatig ook updaten.
Je kan het zo gek niet bedenken of er is een add-on. Ik walgde vroeger al van de "self-cast" addon, laat staan de auto-target healing add-ons, met automatisch de gepaste spell. Dat is toch absurd, en nog meer absurd is het feit dat bepaalde zeer gedreven MMO spelers het precies niet doorhebben dat het traag maar zeker alsmaar dichter komt bij Call of Warcraft of MOBA. Onder applaus verliest men beetje per beetje de complexiteit en diepgang die zo typerend is aan het genre. En neen, het gaat al lang niet meer over reforging, het gaat over (alsmaar meer en meer) schrappen vaak louter ten aanzien van simplificatie.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)

Last edited by Cybdm; 14-10-2014 at 13:16.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 13:08   #15089   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
de enige reden wat ik zie is nog eens customisatie die verdwijnt in voordeel van (over)simplificatie.
Nu geef je de Reforging toch te veel eer vind ik in zijn huidige vorm. Reforging was van in het begin gewoon een vrij slechte feature en deed niet wat ik ervan verwacht had.

in 99% van de gevallen was reforging niet meer of niet minder dan crit/haste/mastery voorlopig om te zetten naar hit/expertise tot je hit/expertise capped was.

Voor mij was het gewoon slecht doordacht itemmanagement camoufleren door een flashy ability. Het doel van reforging werd hierdoor volledig gepasseerd, want de customisatie was onbestaande en we kregen extra nutteloze stats die we zowiezo moeten reforgen. Met als resultaat, we deden allemaal dezelfde reforge. Ik miste de optie om effectief buiten de lijntjes te gaan. Waarom zou ik bvb niet in staat mogen zijn om 1 van mijn main stats om te ruilen naar iets waardoor ik mijn roll extra kan invullen. Dan zou je pas echt belangrijke keuzes kunnen maken. Bvb enkele stukken gear stamina vervangen door extra crit rating. Dat is reforgen. Met het gevolg dat mijn survivibility erop achteruit gaat. Dan doe je tenminste aan echte stat min maxing en kon je uw char/skill naar een maximum brengen ipv ervoor te zorgen dat je hit/exp capped was.

En wrm geen optie voor % frost/fire/arcane/melee damage te forgen? Ja, zoals DIII ja. Maar builds zouden veel meer variatie kennen in dat geval. Het zou het spel ten goede komen. Frost mage T17 +40% frost damage get rekt son helaas!

ôWE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~

Last edited by aksm; 14-10-2014 at 13:12.
aksm is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 13:14   #15090   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Sta me toe te overdrijven om een punt te maken, maar als Blizzard het morgen toelaat om leveling bots te gaan gebruiken dan zal een een heel groot deel van de spelerspopulatie daar ook op springen. Je kan dan ook een pleidooi opstarten dat ze beter character levels en XP uit het spel halen. Je laat daar overigens een niet onbelangrijk gegeven tussen haakjes, niemand zegt dat wat reforging is geworden perfect is en niet vatbaar is voor verbetering of herwerking, maar het gewoon bijlen onder applaus, dat begrijp ik niet.

Je kan het zo gek niet bedenken of er is een add-on. Ik walgde vroeger al van de "self-cast" addon, laat staan de auto-target healing add-ons, met automatisch de gepaste spell. Dat is toch absurd, en nog meer absurd is het feit dat bepaalde zeer gedreven MMO spelers het precies niet doorhebben dat het traag maar zeker alsmaar dichter komt bij Call of Warcraft of MOBA. Onder applaus verliest men beetje per beetje de complexiteit en diepgang die typerend zijn aan het genre.
Idd. Ik haat addons met een passie. Het enige wat ik gebruikte was een cooldown timer voor mijn abilities (blijkbaar is dan nu ge´mplementeerd?), en een of andere gathering prof addon.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 13:17   #15091   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Minder skills, niet kwaad om. Heel mijn UI staat nu al vol met icons die ik amper gebruik. Liever een kleiner aantal skills dat ik werkelijk voor 90% gebruik dan nu dezelfde 5 skills te gebruiken en er 15 te negeren.
FUAARK SHITNAAB FUAAARK
Old 14-10-2014, 13:20   #15092   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
Het zal te verwarrend zijn voor de gemiddelde casual met het syndroom van Down zeker? Misschien dat ik toch Archeage eens uitprobeer.
Quote:
Bon we zullen zien.
Quote:
Ik ga mij denk ik verlof nemen de 13de en 14de. Ik heb zin om eens goed te nolifen. Dat ze maar zien dat het goed is!
Het zal mij minstens toch 4 dagen kunnen bezighouden voor ik het beu ben.
Old 14-10-2014, 13:26   #15093   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ja, ik twijfel nog maar ik zal zoals gewoonlijk wel weer plooien, ik weet dat nu al.
Voor een paar weken zal ik er zowieso mee zoet zijn. Of het mij gaat maanden kunnen boeien is nog wat anders.
Old 14-10-2014, 13:30   #15094   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Sowieso koop ik het ook zu
Maar ik zie mij het toch geen honderden uren meer spelen.
Old 14-10-2014, 14:01   #15095   link
kurk
Raadvragend

kurk's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
MY BODY IS READY!

Dikke kut dat Hunters dus geen kloten meer voorstellen.

Suv was zo leuk om te spelen, en vanaf morgen is er geen zak meer aan

Shame on you Blizzard!
Shit
Kan er eens iemand samenvatten wat er verandert voor hunters?
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
kurk is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 14:05   #15096   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Echt samenvatten gaat niet denk ik, er verandert wel veel

http://www.icy-veins.com/forums/topi...nsition-guide/
Old 14-10-2014, 14:36   #15097   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Quote:
Als Blizzard zoiets zou toelaten, dan zou ik er inderdaad een pleidooi voor houden om het volledige levelsysteem te schrappen, want het heeft dan helemaal geen nut meer.

Quote:
Je kan het zo gek niet bedenken of er is een add-on. Ik walgde vroeger al van de "self-cast" addon, laat staan de auto-target healing add-ons, met automatisch de gepaste spell. Dat is toch absurd, en nog meer absurd is het feit dat bepaalde zeer gedreven MMO spelers het precies niet doorhebben dat het traag maar zeker alsmaar dichter komt bij Call of Warcraft of MOBA. Onder applaus verliest men beetje per beetje de complexiteit en diepgang die zo typerend is aan het genre. En neen, het gaat al lang niet meer over reforging, het gaat over (alsmaar meer en meer) schrappen vaak louter ten aanzien van simplificatie.
Met het grote verschil dat die addons amper gebruikt worden omdat ze het spel nu eenmaal minder leuk maken. Als je in raids nog amper iets moet doen, dan is er helemaal niets meer aan, hŔ. En om te zeggen dat WoW constant versimpelt vind ik nu ook wat overdreven, zeker gezien reforging ge´ntroduceerd is in Cataclysm (Mists of Pandaria?).
Old 14-10-2014, 17:04   #15098   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Aan 't installen aan 7mb/s. vlotjes.
Heb blijkbaar nog een 10-day trial voor Mop staan, komt goed uit. Met de resurrection scroll had ik een uur wat rond geloerd om dan gedemotiveerd uit te loggen. Daarna niet meer ingelogd. Maar dat dateert alweer van anderhalf jaar geleden ofzo.
Deze keer gewoon helemaal opnieuw, op een nieuwe server en als alliance. Als ik maar half mijn enthousiasme van vroeger terugkrijg ben ik al blij. Ik zou willen dat het terug 2004 was
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2014, 17:12   #15099   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Ik zie echt geen probleem in addons.

Sommige zijn inderdaad enorm verregaand, maar ik gebruik bvb eentje om Rares te vinden, omdat ik geen zin heb overal rond te vliegen in de hoop eentje tegen te komen die nog leeft.

Is dat lui ? Misschien ja, maar so what

Bij mij is het toch sowieso vooral cosmetisch: Bars, unit frames, bags,...
Old 14-10-2014, 22:51   #15100   link
kurk
Raadvragend

kurk's Avatar

Quote:
Echt samenvatten gaat niet denk ik, er verandert wel veel

http://www.icy-veins.com/forums/topi...nsition-guide/
Klinkt niet goed, vooral voor Survival, net degene die ik gekozen had.
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
kurk is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules