Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 14-12-2014, 17:38   #1521   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Het leuke aan de 3GT (en elke BMW GT) is dat het een gatlelijke auto is.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2014, 18:13   #1522   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Send a message via MSN to Pistons
Quote:
Originally Posted by BlaCkBirD View Post
Je moet wel het design graag zien, het is een beetje "you hate it or you love it" design.
Dit
Pistons is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2014, 21:37   #1523   link
eniac
Senior Member

3GT valt nog mee imo. Veel beter qua proporties dan de 5GT, die echt lelijk is. Maar die 5GT is dan weer wel een slee om U tegen te zeggen. Enorm comfort en ruimte.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2014, 22:47   #1524   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Iemand ervaring met Renault Mégane, trouwens? (Coupé of hatchback)

Binnenkort mijne inloopwagen afgeven, en gebaseerd op testritten vond ik de Mégane een zeer goede optie, plus die kan ik dan quasi full-option nemen met GT-pack & 130 Pk diesel.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2014, 11:52   #1525   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Niks mis met het rijgedrag van de Mégane, maar het is en blijft een Renault.
De garage kan uw goede vriend worden binnen korte tijd.
Old 15-12-2014, 13:26   #1526   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Aan werkgever offertes bezorgd voor A4 Avant en A6 Berline. Blijkt dat er een 'aanpassing' is aan de manier waarop ze berekenen (geen idee wat), en nu blijkt dat we ineens een groter (???) budget hebben dan voorheen. Versta er geen bal van, maar komt erop neer dat ik voor een Audi A4 Avant S-line met een hele zak opties geen bal moet bijbetalen, en voor een Audi A6 met S-design, sportzetels, leder enz... 14 euro/mnd ga betalen. Heb al slechter nieuws gekregen

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2014, 14:08   #1527   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Zijn gewoon de lopende kortingen en de vaste kortingen bij de leasing. Ze hebben zo een reeks verschillende kortingen lopen, en het is altijd een puzzel spelletje welke op een bepaald moment het goedkoopste uitkomt. Vermits die overlappen, kan het soms van de ene dag op de andere heel wat schelen.

't Budget is dus hetzelfde, de fleet manager heeft gewoon nog eens moeite gedaan om de kortingen te checken en herberekenen.
Old 15-12-2014, 14:15   #1528   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Blijkbaar. Nu goed, kan ik natuurlijk alleen maar blij mee zijn. Bovendien gelden vanaf vandaag autosalon kortingen (heb ik me laten vertellen door de garage), dus vermoedelijk kan ik voor zelfde budget nog wat extra zaken nemen qua optie (proberen of een automaat past in budget dan). Donderdag ga ik in Brussel testrijden met zowel de A4 als A6, beide in S-line uitvoering. Gezien verschil in budget en comfort (denk ik toch) gaat voorkeur op dit moment toch min of meer naar de A6. Alleen vrees ik dat met een automaat het nét te duur wordt, waar het bij de A4 zeker zal passen. Als ik beide in handgeschakeld neem, is het beetje kiezen tussen sport én ruimte qua bagage/fiets (a4) of comfort (a6).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 15-12-2014 at 14:21.
Old 15-12-2014, 15:07   #1529   link
eniac
Senior Member

Lapino, ik zou daar welgeteld 0,0 seconden over twijfelen zolang ik nog in de situatie zit dat hoe meer koffer, hoe beter betekent. Je kan blijkbaar een zeer deftig uitgeruste A6 hebben, en dat voor nauwelijks opleg. Ik zou niet eens offerte opvragen voor de A4 dan

Sportiviteit bij deze wagens is toch wat overrated vind ik. Een A4 is toch al geen bochtenkanon. Als je dat zoekt ben je bij BMW meer op je plaats. Je kan dan evengoed volledig voor comfort gaan.
Old 15-12-2014, 15:33   #1530   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

koffer a6 is natuurlijk pak minder dan a4 (berline vs avant)

Old 15-12-2014, 15:56   #1531   link
eniac
Senior Member

Juist ja, had efkes A4 Avant vs A6 Avant in gedachten. :/
Old 15-12-2014, 16:37   #1532   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Yep, vandaar beetje moeilijke keuze. Op zich interesseert me die 'sport' niet zozeer qua wegligging maar eerder qua looks. Het is toch altijd wel leuk om een auto een beetje sportievere look te geven. Heb zonet offerte terug van garage, dankzij saloncondities is een Audi A6 nu even duur met automaat als voorheen handgeschakeld. Heb wel stuk(je) minder opties op die A6 in vergelijking met de A4 avant, maar voordeel is dan weer dat het minder grote velgen zijn (allé ja, looks minder maar wel comfortabeler) én dat de A6 qua interieur toch iets ruimer is. Een grote koffer (zeker avant) is zeer handig maar is nu niet dat ik elke dag hoop dozen moet verhuizen.

Dit zijn de (belangrijkstee) opties die ik heb op de A6 :
* metaalkleur
* leder milano
* sportzetels vooraan (lengte van zitting manueel, lendensteun electrisch)
* pack prestige waarin zit
- acoustisch parkeersysteem voor- en achter
- comfortsleutel (?)
- electrisch verwarmde zetels
- automatisch openen en sluiten van koffer
- electrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels
- achteruitrijcamera
- klimaatregeling 4 zones
* lichtmetalen velgen 8*17, 6 spaken, 225/55R17
* mmi navigatie plus
* lage rolweerstand banden
* automaat

Als ik op de Audi configurator kijk, dan zijn opties die me eventueel zouden interesseren (kan ik nemen maar dan wordt eigen opleg iets meer)
* pack sport design (voor- en achterbumper, zijdelingse koelroosters, zijdrempels en diffusorinzetstuk in sportief-markant design, middelste voorspoilerrand en iffusorinzetstuk in platinagrijs gelakt - honinggraadstructuur, deurdrempelbeschermlijsten met S line-embleem, S line-emblemen op de voorste spatborden)
* s-line: dure optie, die kan ik vermoedelijk niet nemen zonder over budget te gaan

Old 16-12-2014, 09:57   #1533   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Sloefke View Post
Jup.

(109 was iets lichtere V50, 115pk even zware 508. Wel degelijk verschil.)
Cijfers vs gevoel (H)
v50 109pk 0-100 11.5s
508 115pk 0-100 11.6s
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2014, 08:32   #1534   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik versta dat toch ook niet zo goed.
Wij hebben hier zo een megane break 1.5tdci rondrijden. Ik ga niet beweren dat dat een snelle wagen is, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat die te traag is, niet in het stad en niet op de autostrade.
Old 17-12-2014, 21:11   #1535   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

Mag een nieuwe wagen beginnen te kiezen, dus wou is even hier wat meningen komen vragen (ken er zeer weinig - in feite niets van).
Budget is €640 bruto/maand.
Modellen waar ik uit mag kiezen:

BMW3 - 316
BMW3 Touring - 316
BMW X1 - 2.0
Audi A4 - 2.0
Audi Q3
Mercedes C180
Mercedes C180 break

Mijn situatie: geen gezin of kinderen, dus denk dat die touring en break meteen afvallen; heb liever kleiner model met meer opties
Die jeeps ga ik ook laten voor wat ze zijn
Dus in feite kiezen tussen A4, C180 en BMW3. Voor die BMW 3 kan ik ook nog een zwaardere motor kiezen, valt nog binnen budget, maar uiteraard dan minderen opties.

Any thoughts?
minion is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2014, 21:16   #1536   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

iedereen gaat gewoon hun persoonlijk voorkeur naar voren schuiven
bij deze, audi a4
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 17-12-2014, 21:18   #1537   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

BMW3 met zwaardere motor, geen twijfel. A4 is ondertussen bijna 7 jaar oud en heeft matige weglegging, idem Q3. C180 is enkel goed als je chill wilt cruizen, X1 is voor mensen dat wat meer rechtop zullen zitten.

Persoonlijk zou ik wel de Touring versie nemen, zelfs zonder gezin. Breaks zijn gewoon heel praktisch zonder te moeten inboeten aan stijl & rijgedrag.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2014, 21:27   #1538   link
minion
beefcake!

minion's Avatar

En maakt die zwaarde motor echt zoveel? Denk dat ik qua budget wat krap ga zitten, zou graag ook vette surround, leren zetels, ... willen hebben. Ik rijd wel graag sportief, maar moet nu ook niet altijd als eerste wegzijn aan de lichten
minion is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2014, 21:47   #1539   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

De packs vind ik duur in de BMW3 serie. Ben zelf wel voor de 318 gegaan omdat het goed uitkwam in budget met comfort pack plus en ik er nog mee in de bergen wil rijden op vakantie.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2014, 22:52   #1540   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Iemand ervaring met Renault Mégane, trouwens? (Coupé of hatchback)

Binnenkort mijne inloopwagen afgeven, en gebaseerd op testritten vond ik de Mégane een zeer goede optie, plus die kan ik dan quasi full-option nemen met GT-pack & 130 Pk diesel.
Ik rij nu met een nieuwe 308 break.
De vorige was een renault megane.

De 308 is sneller maar vooral moderner (blueHDI 84gram co²)

Maar

Ik zou de 508 kiezen

Reden: de 308 (en ook de megane) zijn feitelijk te licht van carrosserie.
Ze zijn "snel" maar (zeker met mijn zoontje) ik zou liever een zwaardere wagen hebben.

edit: aan anderen die ook nog binnenkort een wagen mogen kiezen, kijk zeker even naar de nieuwe superb. De "renders" zien er alvast prachtig uit. Het is wel nog wachten tot februari om hem live te zien.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules