![]() |
![]() |
#22 link |
ALPPALP
|
Laat de nieuwe voor wat ze zijn
![]() VII kwam uit in de beginjaren van de 3D-opmars, de tijd van de eerste 3DFX kaartjes en was een vaak wat knullige 2D/3D mix. Echter heeft Square toen een gigantisch meeslepend game geproduceerd op gebied van gameplay, verhaal en muziek. Het verhaal werd verteld door een paar, voor die tijd althans, prachtige FMV-filmpjes maar voor het overgrote deel door gigantisch veel tekst gecombineerd met personages waarvan je de polygons kon tellen en die wat gekke bewegingen maakten. En toch was het nooit gezien episch. Als ze dit op een goeie manier kunnen omzetten naar een modern game, nu de technologie oneindig veel verder staat, dan stoten ze Ocarina of Time van de best game ever positie. (ja, ik ben gehypt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 link | |
ALPPALP
|
Lol die vrouw zit erbij met een gezicht van 'wtf, freaks'
Ik vrees echter dat we er nog jaren gaan mogen op wachten. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 link |
Pro-shrimper
|
Idem hier. We zijn zelfs nog ooit in de bibliotheek een trainer gaan downloaden om alle summons te kunnen zien.
![]() Kameraad van me had het spel gekocht maar gestopt nog voor de eerste boss omdat die vissen een bubble spell deden waar uw char van sliep. Irriteerde hem blijkbaar mateloos. ![]()
![]() |
![]() |
#28 link |
since 09 Feb, 2001
|
Agro > Aeris op gebied van emotioneel effect
![]()
13.5K | ecko mag alles | BG2 zot | p: Blackstone Fortress | r: Hyperion | w: The Bad Batch | hw: Synology DS414 + 4x3TB WD Red - 2016 rMBP 13" - 2019 iMac 21.5" - iPad G4 - iPhone Xr | ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 link |
Senior Member
|
Had FF VII eens geleend aan een kameraad. Vol lof, tot hij na een week plots pissed en semi-depressief toekwam. Ik had hem wel eens mogen waarschuwen ivm Aeris…
Die scene is toch één van mijn sterkste game-herinneringen. Samen met dat typisch beeld van Sephiroth in NIbelheim. Kan ook wel snappen dat velen bij Endgame-Sephiroth het hebben laten liggen. Dat laatste stuk is echt lastig en langdradig. Al een geluk dat de summons awesome bleven. Samen met MGS dé twee games die me bij zijn gebleven van de PS1 SO HYPED
Growing old is inevitable, growing up is optional Last edited by Turtle; 16-06-2015 at 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 link |
Until the Light Takes Me
|
Een groot deel het grafische aspect. Het ziet er echt niet uit. En dat terwijl ik de oudere FF4 & FF5 (of 2 en 3 hoe je ze ook wilt benoemen), chrono trigger, secret of mana, evermore etc allemaal prachtige spellen vind. Die eerste 3d pogingen trekken op niks.
Ook andere kleine irritaties. voor een of andere reden kan je niet met je stick bewegen, je moet het met dat 'D pad' doen. Wat ergerlijk is als je schuin over de zone moet. Ik hoop echt dat ze een zuivere remake doen qua story & zelfs qua battle system. Je kan daar wat extra gebruikers vriendelijke aanpassingen aan doen. Maar aub geen FF12 of FF13 systeem. Dan kan de originele de kast in en speel ik de remake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 link |
ALPPALP
|
Zoals ik al zei, het spel kwam uit midden in de 3D opmars en het is een wat ongelukkige mix. In die tijd perfect te smaken maar nu toch echt wel gedateerd. Diegene die het origineel hebben gespeeld in zijn tijdsgeest zullen zich niet veel aantrekken van de graphics. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je je er niet kan overzetten bij een eerste playthrough nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 link |
ALPPALP
|
FF heeft geen universum per spel. Elk game staat op zichzelf en heeft niets met andere te maken. (behalve opvolgers als X-2 en XIII-2 uiteraard)
Traditioneel hebben FF-games eerder een middeleeuws thema. FFVII doorbrak die traditie met een meer futuristische look. Het enige wat de games aan elkaar linkt zijn dingen als de munteenheid (gil) en terugkerende beesten (chocobo's, moogles,...) Het thema van FFVII draait rond ecologie. Een multinational die de planeet om zeep aan het krijgen door massaal energie (Mako) te ontginnen. Daarbij komt naargelang het verhaal vordert een hoop zotte fantasy, persoonsverwisselingen en genoeg drama om 20 seizoenen Thuis te vullen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 link |
Pro-shrimper
|
Neuh, is gewoon een benaming voor verschillende games. Ze staan (bijna) allemaal los van elkaar.
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|