Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 05-08-2015, 12:37   #281   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Eigenlijk enkel wat visuele problemen met Winamp, hier komen regelmatig flikkerende Aziatische characters tussen de tekst door.
Voor de rest toch wel tevreden eigenlijk, werkt veel beter dan eerst gedacht.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2015, 13:49   #282   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Send a message via MSN to Pistons
Quote:
Originally Posted by DyNaRaX View Post
Heb ook al rare dingen gehad met de dongle van mijn Logitech MX5500 setje, bij boot werkt muis + keyb bij selectie van OS (dualboot) maar aan de login van Win10 werkt het niet meer, even dongle uittrekken en opnieuw insteken helpt.
Dito. Zonder dongle, met MS keyboard en muis.
Precies of de USB poorten niet ingeschakeld worden. Na een reboot gaat het dan wel.
Pistons is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2015, 13:51   #283   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
geüpdatet
Engelse woorden dienen Engels te blijven imo, updated m.a.w.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2015, 13:51   #284   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Teamviewer (zie omega zijn post) kan u misschien helpen? Werkt buitenom Windows afaik?
Maar teamviewer werkt maar een beperkt aantal keren én gaat via het internet. Thuis connecteerde ik ook dikwijls intern via remote desktop van op de laptop.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2015, 13:55   #285   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Der zit helemaal geen limiet op Teamviewer... Misschien als ge gelijk ne zot der 100 keer per minuut op connect, maar wat is daar het nut van.
Old 05-08-2015, 14:11   #286   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Maar teamviewer werkt maar een beperkt aantal keren én gaat via het internet. Thuis connecteerde ik ook dikwijls intern via remote desktop van op de laptop.
VNC software?
http://www.tightvnc.com/download.php
https://www.realvnc.com/products/vnc/tech-specs/
... ?
logion is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2015, 20:59   #287   link
kurk
Raadvragend

kurk's Avatar

Ik wou net OS spelen maar er loopt precies iets mis. Ik geraak niet voorbij het eerste menu (mouse clicks worden precies niet geregistreerd maar de bewegingen van mijn cursor wel. Hoveren over een knop doet die dus, met vertraging, van kleur veranderen maar op de klik zelf reageert hij niet. De animatie was ook heel schokkerig.

Zou het een comptabiliteitsprobleem met de grafische kaart kunnen zijn?
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
kurk is online now   Reply With Quote
Old 06-08-2015, 21:09   #288   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Drivers geupdate?
kar is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2015, 15:48   #289   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

jo thread amper gelezen en waarschijnlijk den tiende die het vraagt maar toch:

ik heb W7, install is al jaren oud. Een tijdje terug dacht ik eens format te doen maar toen kwam er nieuws uit dat ge gratis naar W10 kon upgraden en heb ik mijn plan dus nóg langer uitgesteld.

Enig nadeel om W10 niet te installeren? PC gebruik ik vooral voor games en soms wat werk, al die new fag tablet app-like stuff moet ik niet van weten.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2015, 15:55   #290   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

1. Dat als je het niet binnen een jaar eens doet (rollback kan binnen de maand zonder problemen) je er moet voor betalen achteraf. (Verbeter me als ik fout ben trouwens: het is toch effectief zo dat je na een rollback toch je Windows 10 licentie behoudt he?)

2. Directx 12 is enkel voor W10.

Voor de rest ga je tot 2023 ofzo nog wel Windows 7 updates krijgen.
vAmP is online now   Reply With Quote
Old 07-08-2015, 16:13   #291   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
jo thread amper gelezen en waarschijnlijk den tiende die het vraagt maar toch:

ik heb W7, install is al jaren oud. Een tijdje terug dacht ik eens format te doen maar toen kwam er nieuws uit dat ge gratis naar W10 kon upgraden en heb ik mijn plan dus nóg langer uitgesteld.

Enig nadeel om W10 niet te installeren? PC gebruik ik vooral voor games en soms wat werk, al die new fag tablet app-like stuff moet ik niet van weten.
De upgrade functie is volgens mij maar tijdelijk, ik weet niet hoelang. Een paar redenen om het wel te doen:

- Als je een moederbord hebt met een EUFI bios heb je binnen windows 7 wat minder functionaliteiten die dit ondersteunen (bijna geen eigenlijk). Nieuwe versie windows gaat ook beter om met nieuwere tech (SSD's)

- De Tablet ervaring van Windows 8 is er uit, behalve als je dit zelf wilt en ergens via de settings voor de tile shizzle gaat.

- Start menu is volledig customizable (is bij win 7 ook wat)

Een paar aandachtspunten zijn wel:

Update je drivers voor je begint aan de upgrade

Let vooral op met video kaart drivers dat je hier de laatste nieuwe hebt want soms krijg je anders een zwart scherm tijdens de upgrade en kan je het niet meer volgen.

Doe een bios upgrade

Vergeet windows 8
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2015, 16:24   #292   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Als power user ga je mss ook wel wat hebben aan de nieuwe virtual desktops (workspaces uit Linux). Zit nu ingebakken in W10, dus geen nood meer aan externe software.

Zelf kom ik ook van W7, nu een paar dagen W10. Uiteindelijk is er niet zoveel veranderd buiten een interface refresh (wat mss maar goed is ook). Notification center vind ik nog een nuttige feature om nieuwe mails e.d. in een oogwenk te zien. Nadelen heb ik tot dusver nog niet ondervonden.
Old 07-08-2015, 17:29   #293   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
De upgrade functie is volgens mij maar tijdelijk, ik weet niet hoelang.
1 jaar.
Old 07-08-2015, 22:16   #294   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Weet er iemand hoe ik windows kan wijsmaken dat ze programma's als Edge op dezelfde plaats moeten laten staan nadat ik ze gesloten heb?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2015, 10:41   #295   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Heb Windows 10 upgraden gedaan op een laptop met een vrij cleane Windows 8.1 install op. Resultaat: Windows fucked up, en kan niet meer booten. Windows 8.1 repairen/reset/refresh ging ook niet meer.

Dan uiteindelijk de Windows 10 media op USB device gezet en dat geinstalleerd (cleane install dus). En nu geraakt Windows 10 dus niet geactiveerd.

Ik had gehoopt dat de Windows 10 al gekoppeld zou zijn aan mijn Microsoft Account, en de activatie dus zonder key zou lukken. (ik heb er ook geen kunnen extracten van mijn upgrade install).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Of is de enige manier een cleane Windows 8 install te doen, en daarna een Windows 10 upgrade install uit te voeren?
En hoe dan? Kan dat met de USB media? Of moet ik Windows 8 eerste volledig upgraden om de 'Get windows 10' applicatie te krijgen en van daaruit te updaten (wat dus vorige keer grond misliep).
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2015, 10:45   #296   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Als je een vorige windows hebt, kun je met die media creation tool zelf de upgrade triggeren. Ik denk dat je dan niet alle W8 updates dient te installeren.
Old 08-08-2015, 10:46   #297   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

windows 8 herinstalleren en dan vanuit windows de setup starten op uw usb.

Ik heb de iso gemaakt met de media tool en dan de setup uitgevoerd ipv te wachten op de upgrade.
Old 08-08-2015, 10:48   #298   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Pff die win10 is hier nog altijd niet gedownload :/ Kan je dat ergens forceren?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2015, 10:51   #299   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

met de mediatool een usb stick of iso maken, manueel de setup starten en voor upgrade kiezen

http://windows.microsoft.com/en-us/w...n-tool-install
Old 08-08-2015, 10:54   #300   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Hm had die blijkbaar al eens gedownload, als ik kies voor "upgrade this pc" > "something happened". nice.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules