Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 25-07-2016, 11:40   #821   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Kwaliteit is super. 900 reeks van Philips is echt oerdegelijke hifi. Hij is vrij diep overigens maar wel normale breedte.
Nog te koop? PM gelezen?
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 25-07-2016, 19:52   #822   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ja, sorry, druk weekend geweest, ik stuur meteen een PM terug!
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2016, 17:50   #823   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Mijn PC speakers zijn aan vervanging toe... Kan iemand mij eens de ideale game PC speaker set aanbevelen? Geen surround wel. Prijs doet er niet toe (afin ik zie wel...).
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2016, 14:08   #824   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Oke heb me lichtjes overkocht; ben uiteindelijk gegaan voor de AudioEngine A5+ 2.0 boxen omdat die overal goeie commentaar kregen, blijken dat 2 mastodonten van boxen te zijn
Afin het geluid dat er uitkomt is alleszins gigantisch veel beter dan mijn oude desktop boxjes.

Nog een vraagje:

ik kan die op mijn PC aansluiten ofwel via een 3.5mm kabeltje, ofwel via een 3.5mm (PC kant) naar RCA (boxen) kabel. Maakt dat enig verschil?
Old 30-07-2016, 15:14   #825   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik zou het laatste doen.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2016, 15:23   #826   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik zou er een kleine dac (digital to analog converter) tussen hangen.

Last edited by jakkerd; 30-07-2016 at 15:27.
jakkerd is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2016, 16:09   #827   link
WiM
Senior Member

Zijn er bepaalde zaken waarop ik moet letten bij de aankoop van een (stereo 2.0) versterker?
WiM is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2016, 19:53   #828   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Hangt er vanaf wat het moet kunnen natuurlijk.

wil je zuiver versterken? Is het voor een grote kamer?

Heb je graag extra features: denk aan netwerk mogelijkheden, tuner ingebouwd, usb, speakers in meerdere kamers, ...

Iets of wat rekening houden met wat voor speakers ook natuurlijk. Voor kleine boxen heb je echt geen zotte vermogens nodig.
Old 03-08-2016, 21:37   #829   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by WiM View Post
Zijn er bepaalde zaken waarop ik moet letten bij de aankoop van een (stereo 2.0) versterker?
2 belangrijke vragen zijn: voor wat moet het dienen en welk budget had je in gedachten?
Old 04-08-2016, 09:43   #830   link
WiM
Senior Member

Het is voor oude boxen op aan te sluiten. De boxen zelf zijn standboxen van meer dan 30 jaar oud (merk Braun).
Zal verbonden worden met tv en pc (om muziek af te spelen). De ruimte zelf is niet zo groot, ik gok 6 op 4 meter.

Extra features zijn niet nodig. Een AUX-IN vooraan is wel een pluspunt.

Qua budget dacht ik aan 200 euro maar ik weet niet of dat realistisch is.
Old 04-08-2016, 11:14   #831   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Look no further:
http://www.homecinemacenter.be/produ...ridge-am5.html

Aux-in vooraan, past mooi in uw budget en Cambridge Audio is, in mijn ogen, qua (budget) versterkers echt top. Ik heb al jaren een Azur en dat ding is uitstekend.

P.S.: Puur uit interesse, welke Braun speakers? Hebben nog ooit wel knappe dingen gemaakt.
Old 04-08-2016, 14:25   #832   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Nog een vraagje: als ik geen muziek speel komt er een stil maar na een tijd erg enerverend geruis uit mijn spiksplinternieuwe boxen (AudioEngine A5+ op Sound Blaster Z).
Heb gemerkt dat het ligt aan het 3,5mm kabeltje; als dat nog maar in de buurt van zowel de box als mijn PC (ik denk vooral electrische draden eigenlijk) komt, krijg ik noise. Heb ook al een andere, 3,5 -> RCA kabel geprobeerd maar zelfde probleem.

Is daar iets aan te doen? Die kabel kan per definitie niet anders dan in de buurt van mijn PC komen aangezien hij achteraan is ingeplugd
Old 04-08-2016, 17:46   #833   link
WiM
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Look no further:
http://www.homecinemacenter.be/produ...ridge-am5.html

Aux-in vooraan, past mooi in uw budget en Cambridge Audio is, in mijn ogen, qua (budget) versterkers echt top. Ik heb al jaren een Azur en dat ding is uitstekend.

P.S.: Puur uit interesse, welke Braun speakers? Hebben nog ooit wel knappe dingen gemaakt.
Thanks!

Net even gekeken en het gaat om Braun LS 130
Old 09-08-2016, 11:18   #834   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Misschien een rare vraag, maar Google helpt me niet vooruit.

Ik heb een Beyerdynamic DT 770 M hoofdtelefoon om te drummen. Een tijdje terug viel links wel eens weg. Even prutsen met het volume (hoofdtelefoon zelf) en dat was evenwel in orde. Nu valt dat al even niet meer voor, maar het lijkt alsof ik minder volume heb. Voorheen was mijn iPod op 80% volume voldoende, nu moet ik naar 100%, lijkt me. Zodoende: kan een hoofdtelefoon volume verliezen? Is 'm kapot aan't gaan?

Last edited by Potenza; 09-08-2016 at 13:39.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 11:27   #835   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Misschien een rare vraag, maar Google helpt me niet vooruit.

Ik heb een Beyerdynamic DT 770 M hoofdtelefoon om te drummen. Een tijdje terug viel links wel eens weg. Even prutsen met het volume prutsen (hoofdtelefoon zelf) en dat was evenwel in orde. Nu valt dat al even niet meer voor, maar het lijkt alsof ik minder volume heb. Voorheen was mijn iPod op 80% volume voldoende, nu moet ik naar 100%, lijkt me. Zodoende: kan een hoofdtelefoon volume verliezen? Is 'm kapot aan't gaan?
Ik gok op een slecht contact. Indien in garantie binnen doen, indien niet kan je een reparatie kost opvragen of zelf open doen en het contact zoeken. Heb momenteel hetzelfde voor met mijn P5. Ver buiten garantie, rechterkant werkt totaal niet dus ga die één van dees zelf eens open doen.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 11:34   #836   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by WiM View Post
Thanks!

Net even gekeken en het gaat om Braun LS 130
Zalige speakers.
Old 09-08-2016, 13:41   #837   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Awoujol View Post
Ik gok op een slecht contact. Indien in garantie binnen doen, indien niet kan je een reparatie kost opvragen of zelf open doen en het contact zoeken. Heb momenteel hetzelfde voor met mijn P5. Ver buiten garantie, rechterkant werkt totaal niet dus ga die één van dees zelf eens open doen.
Daar dacht ik ook aan, maar het is voorlopig een redelijk miniem verschil waardoor ik er ook rekening mee houd dat het gewoon verbeelding is. Alleszins buiten garantie, eens kijken of ik dat ding zonder al te veel gedoe open krijg.
Old 09-08-2016, 13:46   #838   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Anderzijds, 't is niet dat ik kan solderen. Misschien toch maar gewoon eens navragen bij KeyMusic.
Old 16-08-2016, 21:31   #839   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Headphones!!!

Zoek een nieuwe degelijke allround hoofdtelefoon, maar totaal geen idee wat te kopen.
Mijn vorige was een 40€ Sony model, met noise reduction, on-ear. Handig was wel dat ik die kon opplooien zo compact dat ze in een jaszak pasten. Geluid viel heel goed mee, (pak rustiger dan in-ears allesinds.)

Budget mag nu wel wat hoger, maar geen idee waar geld aan te geven. In de Fnac enkele modellen getest en eigenlijk maar 2 onthouden:

Bose Soundtrue 179€, over ear: zat enorm goed, en klank was ook maar dan in orde, als was ik niet mind blown. Enkel kabel zag er cheap en dun uit en was niet vervangbaar.

Senheisser Urbanite 180€, on ear: klonk iets krachtiger dan de bose. Voelde iets zwaarder op het hoofd, maar nog altijd heel comfortabel. Bestaat blijkbaar in android en in apple versie. Zag er ook wel cool uit. Bestaat blijkbaar ook in over ear XL versie. Had wel een verwisselbare kabel.

Lees nu ook wel veel goeds over Phillips Fideleo reeks, maar in Antwerpen nergens tegengekomen. Idem voor AKG die ook goede prijs-kwaliteit schijnen te hebben.

Mediamarkt Antwerpen was trouwens een ramp om te testen. Zo rommelig en alles door elkaar. Heel jammer. Ben aan het overwegen morgen eens naar Nederland te rijden, scheelt blijkbaar ook heel wat in prijs. Iemand suggesties voor winkels? Eindhoven of Breda?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules