![]() |
![]() |
#822 link |
Integrated Amplifier
|
Ja, sorry, druk weekend geweest, ik stuur meteen een PM terug!
![]() |
#824 link |
Grunger
|
Oke heb me lichtjes overkocht; ben uiteindelijk gegaan voor de AudioEngine A5+ 2.0 boxen omdat die overal goeie commentaar kregen, blijken dat 2 mastodonten van boxen te zijn
![]() Afin het geluid dat er uitkomt is alleszins gigantisch veel beter dan mijn oude desktop boxjes. Nog een vraagje: ik kan die op mijn PC aansluiten ofwel via een 3.5mm kabeltje, ofwel via een 3.5mm (PC kant) naar RCA (boxen) kabel. Maakt dat enig verschil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#828 link |
white male hetero unicorn
|
Hangt er vanaf wat het moet kunnen natuurlijk.
![]() wil je zuiver versterken? Is het voor een grote kamer? Heb je graag extra features: denk aan netwerk mogelijkheden, tuner ingebouwd, usb, speakers in meerdere kamers, ... Iets of wat rekening houden met wat voor speakers ook natuurlijk. Voor kleine boxen heb je echt geen zotte vermogens nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#829 link |
Integrated Amplifier
|
2 belangrijke vragen zijn: voor wat moet het dienen en welk budget had je in gedachten?
![]() |
#830 link |
Senior Member
|
Het is voor oude boxen op aan te sluiten. De boxen zelf zijn standboxen van meer dan 30 jaar oud (merk Braun).
Zal verbonden worden met tv en pc (om muziek af te spelen). De ruimte zelf is niet zo groot, ik gok 6 op 4 meter. Extra features zijn niet nodig. Een AUX-IN vooraan is wel een pluspunt. Qua budget dacht ik aan 200 euro maar ik weet niet of dat realistisch is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#831 link |
Integrated Amplifier
|
Look no further:
http://www.homecinemacenter.be/produ...ridge-am5.html Aux-in vooraan, past mooi in uw budget en Cambridge Audio is, in mijn ogen, qua (budget) versterkers echt top. Ik heb al jaren een Azur en dat ding is uitstekend. P.S.: Puur uit interesse, welke Braun speakers? Hebben nog ooit wel knappe dingen gemaakt.
![]() |
#832 link |
Grunger
|
Nog een vraagje: als ik geen muziek speel komt er een stil maar na een tijd erg enerverend geruis uit mijn spiksplinternieuwe boxen (AudioEngine A5+ op Sound Blaster Z).
Heb gemerkt dat het ligt aan het 3,5mm kabeltje; als dat nog maar in de buurt van zowel de box als mijn PC (ik denk vooral electrische draden eigenlijk) komt, krijg ik noise. Heb ook al een andere, 3,5 -> RCA kabel geprobeerd maar zelfde probleem. Is daar iets aan te doen? Die kabel kan per definitie niet anders dan in de buurt van mijn PC komen aangezien hij achteraan is ingeplugd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#833 link | |
Senior Member
|
Quote:
Net even gekeken en het gaat om Braun LS 130 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 link |
De Verschrikkelijke
|
Misschien een rare vraag, maar Google helpt me niet vooruit.
Ik heb een Beyerdynamic DT 770 M hoofdtelefoon om te drummen. Een tijdje terug viel links wel eens weg. Even prutsen met het volume (hoofdtelefoon zelf) en dat was evenwel in orde. Nu valt dat al even niet meer voor, maar het lijkt alsof ik minder volume heb. Voorheen was mijn iPod op 80% volume voldoende, nu moet ik naar 100%, lijkt me. Zodoende: kan een hoofdtelefoon volume verliezen? Is 'm kapot aan't gaan? ![]()
Punt. Last edited by Potenza; 09-08-2016 at 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#835 link | |
Ancien
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 link |
Integrated Amplifier
|
Zalige speakers.
![]()
![]() |
#837 link | |
De Verschrikkelijke
|
Quote:
![]() |
![]() |
#839 link |
white male hetero unicorn
|
Headphones!!!
Zoek een nieuwe degelijke allround hoofdtelefoon, maar totaal geen idee wat te kopen. Mijn vorige was een 40€ Sony model, met noise reduction, on-ear. Handig was wel dat ik die kon opplooien zo compact dat ze in een jaszak pasten. Geluid viel heel goed mee, (pak rustiger dan in-ears allesinds.) Budget mag nu wel wat hoger, maar geen idee waar geld aan te geven. In de Fnac enkele modellen getest en eigenlijk maar 2 onthouden: Bose Soundtrue 179€, over ear: zat enorm goed, en klank was ook maar dan in orde, als was ik niet mind blown. Enkel kabel zag er cheap en dun uit en was niet vervangbaar. Senheisser Urbanite 180€, on ear: klonk iets krachtiger dan de bose. Voelde iets zwaarder op het hoofd, maar nog altijd heel comfortabel. Bestaat blijkbaar in android en in apple versie. Zag er ook wel cool uit. Bestaat blijkbaar ook in over ear XL versie. Had wel een verwisselbare kabel. Lees nu ook wel veel goeds over Phillips Fideleo reeks, maar in Antwerpen nergens tegengekomen. Idem voor AKG die ook goede prijs-kwaliteit schijnen te hebben. Mediamarkt Antwerpen was trouwens een ramp om te testen. Zo rommelig en alles door elkaar. Heel jammer. Ben aan het overwegen morgen eens naar Nederland te rijden, scheelt blijkbaar ook heel wat in prijs. Iemand suggesties voor winkels? Eindhoven of Breda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#840 link |
Datanuke.be
|
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|