Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 13-10-2016, 09:33   #2461   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Met een manuele versnellingsbak is die adaptive cruise control denk ik wel minder interessant. Ik heb dat nu op een manuele 6-bak VW, en dat is wel ok. Zeker beter dan gewone CC. Maar uiteindelijk is het bereik waarin je er comfortabel mee kan filerijden toch nogal klein vind ik.
ACC bij een manuele bak lijkt mij ook minder interessant eigenlijk. Dan moet je toch sowieso schakelen.

Quote:
Originally Posted by SkY View Post
Bah, precies toch gaan voor de ACC. Ik had in de plek leren zetels genomen ipv Sensatec. Het nadeel van het laatste zou zijn dat het niet goed "ademt" en aan de rug en billen nogal kan gaan zweten. Dan misschien beter stof.
Ik heb jaren geleden bij mijn eerste C lederen zetels genomen omdat er kinderen in aantocht waren. En ik kon mij al voorstellen wat voor een plakboel dat achteraan zou kunnen zijn van fruit, koek etc. Maar uiteindelijk viel dat best mee en vond ik het over het algemeen niet zo comfortabel.

Nooit meer leder genomen, wl stof met lederen afboording tegen slijtage. Maar ja, op 4 jaar leasingtijd zie je daar ook niets van.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 09:40   #2462   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
ACC bij een manuele bak lijkt mij ook minder interessant eigenlijk. Dan moet je toch sowieso schakelen.
Ja, maar nog steeds heel bruikbaar om je niet te ergeren aan mensen die geen constante snelheid rijden. Niet nuttig voor in de file, da's waar.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 09:42   #2463   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Offerte binnen gekregen voor een 318i sport met wat opties voor 32k. Lijkt me niet erg scherpe prijs, maar de BMW garages spreken blijkbaar onderling prijzen af. De offertes tussen verscheidene garages zijn identiek...
Old 13-10-2016, 12:11   #2464   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Offerte binnen gekregen voor een 318i sport met wat opties voor 32k. Lijkt me niet erg scherpe prijs, maar de BMW garages spreken blijkbaar onderling prijzen af. De offertes tussen verscheidene garages zijn identiek...
Yup, offertes worden in een centrale app opgemaakt.
De tijd dat ze je 'in de garage op den hoek' speciale kortingen gaven is al een tijdje voorbij.
Zeker voor lease wagens.
Old 13-10-2016, 12:50   #2465   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Bwah, bij de volkswagen garages kan je toch nog onderhandelen.
Old 13-10-2016, 12:52   #2466   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Of ze laten je denken dat je kan onderhandelen
Old 13-10-2016, 16:15   #2467   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Bwah, bij de volkswagen garages kan je toch nog onderhandelen.
Hetzelfde bij Audi maar zelfde groep dus waarschijnlijk logisch.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 16:42   #2468   link
Deff
!= Deffe

Quote:
Bah, precies toch gaan voor de ACC. Ik had in de plek leren zetels genomen ipv Sensatec. Het nadeel van het laatste zou zijn dat het niet goed "ademt" en aan de rug en billen nogal kan gaan zweten. Dan misschien beter stof.
Had hetzelfde issue. Heb uiteindelijk voor stof gekozen, ook omdat ik in de winter wel fan ben van zetelverwarming en die Sensatec met zetelverwarming lijkt mij echt geen goed idee. Wat betreft proper houden zal ik het pas over een paar maanden/jaren weten.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 06:12   #2469   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Cit View Post
Yup, offertes worden in een centrale app opgemaakt.
De tijd dat ze je 'in de garage op den hoek' speciale kortingen gaven is al een tijdje voorbij.
Zeker voor lease wagens.
Je kan nog steeds onderhandelen, ook bij bmw. Offertes worden inderdaad in 'centrale app' gemaakt, maar garages en verkopers kunnen hun eigen marge nog verkleinen of laten vallen, zodat je toch een korting verkrijgt. Gaan ze standaard niet doen natuurlijk, maar is wel mogelijk.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 08:25   #2470   link
Lycas
Senior Member

Tot je gewoon een key dealer op je werk hebt. Dan kan je maar naar 1 garage voor een bepaald merk.
Wij werken met dat systeem, de kortingen zijn nog altijd mega maar we kunnen maar naar 1 garage per merk. Andere garages kunnen zelfs geen offerte maken.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 22:07   #2471   link
SkY
Senior Member

SkY's Avatar

Idem bij ons. Kortingen per merk(/garage?) zitten er al in. n garage per merk. Weinig onderhandelingsruimte heb ik al gemerkt... Nuja met de kortingen die er al afgaan mag je niet klagen zeker?
SkY is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 22:11   #2472   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Mijn ervaring daarin is het volgende. Dreig bij Mercedes met BMW en omgedraaid. Dreig bij Audi met Lexus en omgedraaid. Steeds veel betere prijzen gekregen dan mijn originele aanbod.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 22:35   #2473   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Idem bij ons. Kortingen per merk(/garage?) zitten er al in. n garage per merk. Weinig onderhandelingsruimte heb ik al gemerkt... Nuja met de kortingen die er al afgaan mag je niet klagen zeker?
11k eraf gegaan op mijn wagen.
Old 15-10-2016, 09:38   #2474   link
Deff
!= Deffe

Iemand ervaring met de Real Time Traffic Information van BMW? Is dat zijn geld wat waard? Indien ik dan kan stoppen met Waze wil ik daar gerust paar 100 euro extra voor betalen, ook het feit dat dat in heel Europa werkt zonder roaming en zou helpen bij het vinden van parking lijkt mij wel interessant, maar hoe goed die tools werken is moeilijk in te schatten.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2016, 10:31   #2475   link
Lycas
Senior Member

Ik kan het u zeggen binnen een maand. Ge krijgt dat bij een prof gps.
Old 15-10-2016, 10:59   #2476   link
Matthias
*snore*

Ze is crap. Toch op vlak van het inschatten van files en werken.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2016, 12:44   #2477   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Ik heb er thans wel heel goeie ervaringen mee. En ik passeer heel wat files
Blade is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2016, 13:59   #2478   link
SkY
Senior Member

SkY's Avatar

Hoe kan je dat vergelijken met de data die Google (Maps) bezit kwa files? Momenteel gebruik ik mijn (slechte) Volvo GPS nooit maar gewoon altijd Google Maps of Waze.
Spijtig dat CarPlay nog niet echt op punt staat (geen Google Maps :-/) of ik zou geen navigatiesysteem nemen.
SkY is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2016, 15:47   #2479   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
De Renault R-Link live trafic is van TomTom denk ik en die is onwaarschijnlijk goed. Daar betaal ik met plezier 50 euro per jaar voor. Het zou me verbazen moest de real-time van BMW dan zoveel slechter zijn.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2016, 16:13   #2480   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

iedere fabrikant met zijn eigen systeem, daar ben ik toch wel schuw voor. bij twijfel toch altijd liever mijn eigen smartphone waar ik zelf beslis wat voor software ik draai. ook zijn navigatiesystemen belachelijk duur.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules