Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 29-05-2019, 14:42   #321   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Natuurlijk ben ik niet mee als je enkel

Quote:
als gij ergens artikels vindt waar de pvda oproept/impliceert dat het de belgische monarchie omver wilt gooien met een communistsche staatsgreep, be my guest
Is dat nu je maatstaf om aan te geven dat de PVDA minder gevaarlijk is dan het VB of niet?

Nu na jou verduidelijking is het duidelijk. Rooz heeft gelijk. jij meet nu letterlijk met 2 maten. Of je impliceert dat alle racisten gewelddadig zijn.

Geef mij maar Jos de racist die een beetje op facebook den edgelord uithangt.
Gij moogt Ivar de gewelddadige communist hebben. Deal ?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 14:45   #322   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Misschien niet allemaal racisten maar veel wel vrij kleinburgerlijk Vlaams. Niet zot op islamitische toestanden begrijp ik helemaal, maar 'een weerbare vlaamse jeugd met vlaamse normen en waarden' vind ik toch allemaal wat vaag.
zoals ge zelf al hebt aangegeven komt de monsterscore vooral van gemeentes en boerendorpen waar amper nen bruine of zwarte woont. of nen moslim. misschien een pita bar en een sushi bar?

pure bangmakerij en de vlaemsche mensch stapt er gewillig in mee

daarmee dat ik zo content was dat in steden en ook in antwerpen vlaams belang bijna niet gestegen is. niet alleen omdat blijkbaar buitenlanders carrement niet op het vb stemmen volgens sommige maar ook omdat autochtonen zoals mezelf die er elke dag met samenleven heus wel merken dat het allemaal niet zo erg is. in mijn buurt kunde peis ik elke grote nationaliteit of zéker elke huidskleur afchecken en desondanks wat de pamfletten van vlaams belang zeggen is't hier best gezellig.

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 14:48   #323   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post

Is dat nu je maatstaf om aan te geven dat de PVDA minder gevaarlijk is dan het VB of niet?
neen, ik ga gewoon in op een implicatie van rooz ("lol wtf hebt ge ooit al eens een geschiedenisboek gelezen") dat de pvda een gewelddadige revolutionaire communistische partij is, wat ze niet zijn. da's alles. al de rest fantaseer jij erbij.

Old 29-05-2019, 14:48   #324   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Quote:

Nuja, het Vlaams Belang rukt op in streken waar ze nog gene zwarte hebben gezien en dat vind ik echt triest.
Gisteren op burendag durfde er ene zijn vrouw (~40 - 45j) hier in het landelijke Wuustwezel niet meer naar de plaatselijke Lidl, omdat het er vol buitenlanders loopt. Ze voelde haar eigen niet veilig in de winkel.

Wat er hier van vreemdeling rondloopt zijn dus Roemenen en Polen die in de grensstreek in de aardbeipluk werken. Toegegeven, met hun vierkante Slavische koppen en hun trainers voldoen ze aan het stereotype beeld van voetbalhooligans.

Het stikt er ook wel van het lokale white trash, maar daar vallen ze natuurlijk niet over.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 14:52   #325   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
zoals ge zelf al hebt aangegeven komt de monsterscore vooral van gemeentes en boerendorpen waar amper nen bruine of zwarte woont. of nen moslim. misschien een pita bar en een sushi bar?
Neem dan de kaart van Limburg er maar eens bij. De mijnstreek waar het VB vooral wint. Amper ne bruine ? Amper 1 kebab lol. Ik ben er zeker van dat we in de top zitten qua kebab / bewoners aantal.

Aantal en % moslims met Marokkaanse, Turkse en andere achtergrond Vlaams gewest 2011
NIS code Gemeente Totaal moslims
71070 Heusden-Zolder 19,0%
71016 Genk 17,9%
71004 Beringen 17,3%
11002 Antwerpen 16,7%
23088 Vilvoorde 15,0%
12025 Mechelen 14,5%
73107 Maasmechelen 14,1%
72039 Houthalen-Helchteren 13,5%
44021 Gent 12,7%
45041 Ronse 11,8%

5 Limburgse in de top 10 en de hele top 3.
Dus stop met uw Antwerpen als de enige stad waar buitenlanders wonen te beschouwen.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Last edited by DarthJabbaBoulet; 29-05-2019 at 15:07.
Old 29-05-2019, 14:54   #326   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
neen, ik ga gewoon in op een implicatie van rooz ("lol wtf hebt ge ooit al eens een geschiedenisboek gelezen") dat de pvda een gewelddadige revolutionaire communistische partij is, wat ze niet zijn. da's alles. al de rest fantaseer jij erbij.
Net zoals het VB geen gewelddadige revolutionaire communistische partij is.
Dus rooz heeft toch gelijk dat de PVDA even erg als het VB is?

Beiden extreme partijen , links en rechts, met een deel edgelords.

Quote:
Old 29-05-2019, 14:55   #327   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
met de stelling zelf bereik je waarvoor een stelling dient, een bepaalde toestand omschrijven en in dit geval aanklagen.
... waarmee je dus in feite niets bereikt, hé. Op dat moment zijt ge gewoon luid bezig met intellectueel te masturberen.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 14:56   #328   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Langs ene kant versta ik het sentiment wel van zich niet meer thuis te voelen in eigen stad. Kheb daar nu momenteel geen last van persoonlijk (gezien ik woon in bonheiden), maar ik zou bvb (nog) geen huis kopen in bepaalde wijken rond Mechelen Neckerspoel. Van die peeten die op hunne stoep zitten te roepen naar elkaar (WOLLAH), en eigenlijk in't algemeen gewoon meer buiten leven (kben der eens gaan kijken naar een huis). Tzijn nu verre van molenbeekse toestanden, maar ik zou daar waarschijnlijk niet aarden (kben nogal gesteld op mijne rust). Er zit toch een cultuurverschil op en ik word moe van zo'n mentaliteit. Noem het kleinburgerlijk ofzo.

Ga naar molenbeek, waar de criminaliteit hoger is en waar er hier en daar nog ne vlaming leeft tussen van die verpauperde shite. Ge zou dat kunnen steken op racisme, armoede en gebrek aan uitzichten, maar ge kunt toch gerust uw eigen vuiligheid oprapen en stoppen met wijven lastig vallen.

Nuja, het Vlaams Belang rukt op in streken waar ze nog gene zwarte hebben gezien en dat vind ik echt triest.
Maar je mist het punt. Er zijn zoveel plekken waar ik me niet thuis zou voelen, en zoiets verschilt ook van persoon tot persoon (ik trek eind dit jaar naar Kuregem, als ik jouw post lees wil jij nog niet in een tank door die wijk rijden ). Want het is niet dat niémand zich thuisvoelt in Molenbeek, vaneigens. Maar het VB vindt dat jij, als echte Vlaming, meer recht hebt om je in Antwerpen (of Molenbeek) thuis te voelen dan die "andere" groep, omdat Antwerpen eigenlijk van jou is.
Old 29-05-2019, 15:00   #329   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
... waarmee je dus in feite niets bereikt, hé. Op dat moment zijt ge gewoon luid bezig met intellectueel te masturberen.
door een probleem aan te kaarten of een stelling in te nemen in een discussieforum juist na de verkiezingen in een thread over de verkiezingen/partijen?

fuck me, dan was de gezamelijke penis van heel't forum al er afgerot door constant en overdadig gebruik. beetje nen dooddoener, nie waar?

Old 29-05-2019, 15:03   #330   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:

Tis niet omdat Radje denkt dat er enkel in Antwerpen relatief veel moslims/zwarte/buitenlanders wonen dat het zo is.
Antwerpen zit niet eens in de top 3.

Quote:
Old 29-05-2019, 15:15   #331   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Maar je mist het punt. Er zijn zoveel plekken waar ik me niet thuis zou voelen, en zoiets verschilt ook van persoon tot persoon (ik trek eind dit jaar naar Kuregem, als ik jouw post lees wil jij nog niet in een tank door die wijk rijden ). Want het is niet dat niémand zich thuisvoelt in Molenbeek, vaneigens. Maar het VB vindt dat jij, als echte Vlaming, meer recht hebt om je in Antwerpen (of Molenbeek) thuis te voelen dan die "andere" groep, omdat Antwerpen eigenlijk van jou is.
Kzen eens naar Kuregem geweest peisk. Brasserie Cantillon aja! Te poot hé vriend. Kheb mij daar niet persé onveilig gevoeld en geen raar stoten meegemaakt, maar kzou der nu ook geen huis gaan kopen.

Nee maar als ge jarenlang in die wijken hebt gewoond en ge ziet die systematisch veranderen en verpauperen, versta ik de reflex naar het VB wel. Is het niet omdat ge al die 'tamme zwetzakken' beu zijt, dan is het wel om het lokaal bestuur weg te krijgen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 15:17   #332   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
door een probleem aan te kaarten of een stelling in te nemen in een discussieforum juist na de verkiezingen in een thread over de verkiezingen/partijen?

fuck me, dan was de gezamelijke penis van heel't forum al er afgerot door constant en overdadig gebruik. beetje nen dooddoener, nie waar?
't Is straf hoe dicht ge bij een harde waarheid kunt zitten zonder hem te zien
Old 29-05-2019, 15:23   #333   link
radje
wadist

radje's Avatar

gaat ge hem dan ook delen of moet ik eerst amazing grace van buiten leren?

Old 29-05-2019, 15:59   #334   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ja sorry, dat was wat arrogant van mij.

Ik doel op feit dat iedereen hier schijnbaar al tien jaar 't zelfde naar elkaar roept. Ik heb het over dat volgens mij stelling nemen en uw mening roepen an sich just geen kloten verschil gaat uitmaken. Gij noemt dat vervolgens een dooddoener en, euh, ja. De structuur van uw post doet vermoeden dat ge denkt dat dit een soort van tegenargument is, maar eigenlijk is dat er gewoon boenk op hé. Dat is inderdaad mijn punt.

Als het u puur gaat om uw mening te verkondigen en de ander weg te zetten als een idiote racist/communist (afhankelijk van in welke bunker ge zit), zijt ge dan niet vooral nogal veel tijd aan 't verdoen?

En als het u niet puur daarover gaat en ge zou graag misschien ooit is een waterkansje willen zien om iemand zijn mening een klein beetje bij te sturen, dan zou ik misschien toch eens die iemand anders zijn stelling gaan bezoeken en zien uit welk ijzer dat die precies gebouwd is. En uzelf dan tegenhouden om direct te roepen "dit is RACISTISCH ijzer! ZIEDETWEL!"

Ofzoiets, metaforen zijn moeilijk, ge begrijpt wat ik bedoel.
Old 29-05-2019, 16:02   #335   link
Matthias
*snore*

Quote:
zijt ge dan niet vooral nogal veel tijd aan 't verdoen?
Is dat nu niet net het punt van het internet?
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 16:15   #336   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Van (bepaalde aspecten van) het internet, zeker. Van discussies op het internet, niet echt, denk ik. Ge kunt moeilijk tien-vijftien jaar lang met dezelfde mensen zitten discussiëren en vervolgens zeggen van "lol j/k eigenlijk #care ik totaal niet k had gewoon efkes wat teveel tijd alé salu hé". Daar geloof ik just geen kloten van.
Old 29-05-2019, 16:18   #337   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:
Is dat nu niet net het punt van het internet?

Old 29-05-2019, 16:40   #338   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Ja sorry, dat was wat arrogant van mij.

Ik doel op feit dat iedereen hier schijnbaar al tien jaar 't zelfde naar elkaar roept. Ik heb het over dat volgens mij stelling nemen en uw mening roepen an sich just geen kloten verschil gaat uitmaken. Gij noemt dat vervolgens een dooddoener en, euh, ja. De structuur van uw post doet vermoeden dat ge denkt dat dit een soort van tegenargument is, maar eigenlijk is dat er gewoon boenk op hé. Dat is inderdaad mijn punt.

Als het u puur gaat om uw mening te verkondigen en de ander weg te zetten als een idiote racist/communist (afhankelijk van in welke bunker ge zit), zijt ge dan niet vooral nogal veel tijd aan 't verdoen?

En als het u niet puur daarover gaat en ge zou graag misschien ooit is een waterkansje willen zien om iemand zijn mening een klein beetje bij te sturen, dan zou ik misschien toch eens die iemand anders zijn stelling gaan bezoeken en zien uit welk ijzer dat die precies gebouwd is. En uzelf dan tegenhouden om direct te roepen "dit is RACISTISCH ijzer! ZIEDETWEL!"

Ofzoiets, metaforen zijn moeilijk, ge begrijpt wat ik bedoel.
ik weet dat ge nen tijd zijt weggeweest (of toch niet hebt gepost, kan zijn dat je zijt blijven lurken) maar laat mezelf zo vrij zijn om te posteren dat ik altijd rekening probeer te houden met iemand zijn mening en dat ik, meestal, niet direct verval in tribaal of identitair denken en gewoon uitga van mijn eigen standpunt, niet wat een bepaalde kliek zegt wat ik moet denken. ik heb de laatste jaren genoeg discussies gehad en meestal is er wel één of ander compromis. soms ook niet. en soms krijg ik gewoon op mijn wezen omdat ik volledig fout was, zo gaat dat. voor andere kan ik natuurlijk niet praten.

nu, er is een reden dat meestal aangeduid staat. ik heb ter ergenis van sommige linkiewinkies hier al n-va'ers liggen verdedigen om dan paar maanden later diezelfde n-va'ers aan te vallen voor iets totaal anders, dan weer ter ergernis van sommige van onze rechtse vlaamsche medeshrimpers. en dat beperkt zich niet alleen tot de nationale politiek maar voor euh ja, feitelijk alles. sommigen hebben al laten voelen dat ik misschien een tsjeef ben, de snodaards.

maar dat centristisch fence-setting (zoals de memes het omschrijven) heeft natuurlijk zijn limiet en is niet oneindig. er is een moment waarop dat stopt en waar ik wel degelijk een puur ideologisch en dogmatisch standpunt inneem: het vlaams belang is daar één van. met de schaamtelijke body of work dat die sinds hun hoogdagen als het vlaams blok hebben uitgebracht is mijn engagement voor nuance en relativeren en de mensen die er deel van uit maken proberen te begrijpen onbestaand geworden.

nu ik zeg vlaams belang maar eigenlijk dat en alles gerelateerd. de kvhv, voorpost, schild&vriend, zo'n zaken. ik zet niemand zo maar automatisch weg als racist -daarom dat ik ook zeg dat niet alle vb stemmers racist zijn- maar die term krijg je, logisch gezien, wel als je racistische prul verkoopt. of als je als zogezegde non-racist racisten blijft verdedigen. ik weet niet of tom van grieken een bonafide racist is maar door dries van langenhove op uw lijst te zetten als lijsttrekker met uw macht als voorzitter, dan maakt ge alvast geen goede indruk.

Last edited by radje; 29-05-2019 at 16:43.
Old 29-05-2019, 16:48   #339   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Kvind dat eigenlijk redelijk discriminerend ten opzichte van de kortaandachtigen dat gij gene TLDR zet aan't einde van uwe post.

Old 29-05-2019, 16:49   #340   link
radje
wadist

radje's Avatar

tldr: kben nen vieze cryptotsjeef en vlaams belang is kekah

Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules