Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 27-05-2021, 07:03   #4301   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Alsof er veel miners in Iran zitten
Ja, Iran had indertijd een gunstig regime opgezet voor bitcoin miners. De staat zou alle geminede coins opkopen in ruil voor goeiekope energie ofzoiets.
kar is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2021, 08:38   #4302   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Proficiat, ge zijt er in geslaagd iets te kopen dat zelfs geen crypto is
Tis niet gedecentraliseerd en tpijpt de banken wat, maar tis een makkelijk toepasbaar project, vind ik, en het lijkt mij toekomst te hebben. Nog alleen zien wat die rechtzaak brengt.

Volgende kleine aankoop zal cardano of polkadot zijn.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2021, 09:01   #4303   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Tis niet gedecentraliseerd en tpijpt de banken wat, maar tis een makkelijk toepasbaar project, vind ik, en het lijkt mij toekomst te hebben. Nog alleen zien wat die rechtzaak brengt.

Volgende kleine aankoop zal cardano of polkadot zijn.
het is geen crypto, en ik zou eens naar de supply kijken en waar die zit moest ik u zijn, en uw these wat bijschaven.

cardano is basically een academisch project door een egomaniak, dat nog altijd geen smart contract functionaliteit heeft, en dPoS (but muh Africa project though).

polkadot & gavin wood heb ik ook een sterke mening over (en de VC's die in de ground floor erin zaten gaan op uw kop dumpen at some point), maar bon, zij proberen toch iets dat misschien enig nut kan hebben in de toekomst

Ik zeg niet dat ge er short term geen geld gaat kunnen mee verdienen short term, crpyto is nu eenmaal retarded in bull markets, maar ik zou toch nog eens heel goed evalueren wat u drijft naar die projecten

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is online now   Reply With Quote
Old 27-05-2021, 09:09   #4304   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ja, dien supply zit grotendeels bij ripple zelf zeker en één van de ex co-founderes is’t sporadisch aan’t dumpen Enfin ik werk ook met kleine bedragen dus geen gigantische loss en ge weet maar nooit

Waarin ziet gij toekomst op korte en lange termijn?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2021, 09:38   #4305   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

XRP kan hard pumpen als ze die rechtzaak tegen de SEC zouden winnen, maar als ze verliezen is het definitief game over denk ik. 't Is dus m.a.w. gokken.

Ik ben MATIC aan het staken tot de 30ste, ik ga er waarschijnlijk wat winst uithalen in BTC, want die zijn de laatste tijd enorm hard gegaan.

Als BTC nog efkes sideways gaat dan zie ik ADA en DOT het nog goed doen, éénmaal BTC movet moet je niet te veel in alts zitten, dat hebben we gezien tijdens de crash vorige week. Mijn alts waren in BTC waarde ineens -30%, dus veel winst die ik had in 1 dag allemaal verdampt. MATIC is wel echt goed teruggekomen.

Die Internet Computer was zoals ik dacht overvalued bij de launch, misschien is het nu wel een goed moment om daar in te stappen?
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 27-05-2021 at 09:45.
Jack The Ripper is online now   Reply With Quote
Old 27-05-2021, 14:26   #4306   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

CSM is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2021, 03:00   #4307   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

en wat is het nut nu weer daarvan? dit is toch echt den domste coin van ze allemaal

dat moet toch stiekem gebankrolled zijn door Western Digital & co?
Alex is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2021, 11:02   #4308   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Dat is toch dikke bullshit om dat een "groene" coin noemen wanneer het uw ssd's er doorjaagt op een dikke maand
Bovendien is het aantal Chia coins dat je minet grotendeels op geluk gebaseerd, wanneer je pech hebt mine je helemaal niks, want je kan niet poolen zoals bij Bitcoin en andere PoW crypto.
Old 28-05-2021, 11:08   #4309   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Dus als ik wel geluk heb kan ik keiveel profits maken met één harde schijf? I'M IN!
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is online now   Reply With Quote
Old 28-05-2021, 11:36   #4310   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ja maar de kans gaat gewoon extreem klein zijn.
Old 28-05-2021, 11:43   #4311   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

zalig, een combinatie van ponzi en loterij, daar zaten we op te wachten
Old 28-05-2021, 14:29   #4312   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

... dat is de definitie van alle crypto trading.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2021, 14:30   #4313   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
A preliminary government investigation into an accident that trapped 21 people inside a coal mine in Xinjiang last month found that the mine had been restarted without official permission to help meet rising power demand from crypto server farms, according to a person with knowledge of the probe who asked not to be named discussing private information. There has been no official update on the trapped coal miners’ status since the state-run Xinhua News Agency reported in early May that a rescue team had entered the mine.

https://www.aljazeera.com/amp/econom...mpression=true
Old 30-05-2021, 02:34   #4314   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Quote:
Originally Posted by Alex View Post
en wat is het nut nu weer daarvan? dit is toch echt den domste coin van ze allemaal

dat moet toch stiekem gebankrolled zijn door Western Digital & co?
Hebt ge dit al gezien, de nieuwe hype: https://pkt.cash/, als we het over domme coins hebben.

Alle ja... 't is nog geen hype, maar als ge nu mee minet, kunt ge rijk worden!

Ik snap hun punt niet echt, maar heb ook maar 2 minuten op die site gekeken...
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2021, 09:31   #4315   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Geen bitcoin, maar wel eerder risicovolle investering - ik kom even terug op:
Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Heeft hier iemand een mintos account? (Een platform voor kleine
p2p leningen)

Daar valt volgens mijn maat 10% intrest per jaar te rapen, zelfs met af en toe defaults op je loaners.
Er zijn nog van die crowd-sourced loans dingen, nooit de moeite gedaan om op te zoeken - nu eens bekeken.

Mintos is geen strikt P2P lending. Je geeft niet rechtsreeks geld aan de lener (zoals een aantal andere, grote platformen doen). Een loan originator (kleine banken en andere) geeft geld aan een lener, en die verkoopt zijn lening aan mintos - heel vaak met terugkoopgarantie als de ontlener 60d niet betaalt. Het positieve is dus dat er een andere partij een deel van het risico draagt; het negatieve is dat je eigenlijk heel weinig zicht hebt op de ontlener zelf (enkel de interest rate zelf kan een indicatie zijn van hoe risicovol het is).
Sommige P2P platforms focussen hard op betrouwbare ontleners (US only met above average FICO score), andere minder - en dat zal je merken in de rentes die je krijgt.

Op Mintos worden de tussenpartijen geevalueerd - en je kan makkelijk filteren en enkel selecteren op tussenpartijen die redelijk betrouwbaar zijn + enkel leningen met buyback guarantee aanvaarden. In theorie kan je enkel filteren op leningen aan 20+%, maar vermoedelijk heb je dan wel geregeld defaults van zowel ontlener als tussenpartij. Als je conservatieve instellingen gebruikt, krijg je +- 8 a 12% return.

Hoe ik het evalueer:
+ platform zelf ziet er wel legit uit, site werkt goed (account aanmaken en es wat prutsen met de auto-invest mogelijkheden is easy en kosteloos)
+ je kan in theorie al je leningen handpicken
+ maar idealiter wil je zelfs met eerder beperkte bedragen goed kunnen spreiden en ik ga niet beginnen met tientallen leningen van 20-50EUR elks manueel te gaan zoeken en selecteren. De filter opties werken goed & zijn voldoende uitgebreid om je risico aan te passen tot waar jij je comfortabel bij voelt.
+ Je kan makkelijk filteren op buyback guarantee (en da's 90+% van alle leningen). Er zijn grootte orde 100 tussenpartijen actief op mintos. Genoeg om te spreiden, maar klein genoeg getal dat het me toch een beetje vertrouwen schenkt dat daar wellicht niet met grote frequentie rotatie in zit (als in deze week 2 failliet, volgende week 2 nieuwe - mogelijks zelfs dezelfde onder nieuwe naam). Die buyback is inclusief interesten. In zekere zin loop je theoretisch dus geen risico op de ontlener, vooral op de tussenpartij. Hoe Mintos dit hard maakt als het foutloopt, is echter minder duidelijk.
+ Je kan makkelijk filteren op je munt.
+ Ikzelf verkies het systeem met tussenpartijen boven straight-up P2P; al heeft dat zijn eigen nadeel (een P2P systeem doet zelf een deel van het risico onderzoek en geeft dan ook een deel van het onderzoek/risico door naar de klant ; bij Mintos is dat in principe allemaal de loan originator, maar die verkoopt de lening en biedt enkel een waarborg - zolang alles goed loopt, is die dus wel incentivized om niet noodzakelijk de beste controle te doen... maar dat weegt anderzijds voor mij niet op dankzij de buyback guarantee. Loopt dus alleen maar fout als het helemaaaaal foutloopt, ze massa's bad loans hebben en die niet meer kunnen terugbetalen - en historisch lijkt dat dus best mee te vallen in hoe vaak dat gebeurt).
+ Je kan je gewenste loan durations instellen, zodat je beetje controle hebt over wanneer je geld terug vrij komt. Er is ook een secondary market om leningen sneller van de hand te doen - maar dat doe je dan wel typisch aan een "korting", ik heb nog niet veel data gevonden op hoeveel korting je dan moet rekenen om je lening snel kwijt te zijn (ik vermoed dat het meevalt, maar geen feiten).

- Mintos is geen financiele instelling, geen regulatoir overzicht. Nu, het moet natuurlijk wel een boekhouding neerleggen (in Estland, geen belastingsparadijs), dus een straigth-up Ponzi-scheme zal het wel niet zijn.
- De hoge rentes kan je deels verklaren door de landen waar je leningen naartoe gaan: van zodra je rente een beetje interessant wordt, zit je dan in Moldavie, Bulgarije, Kazachstan, etc. Geen illusies maken over je risico. Je kan stats opzoeken op de site (dus positief, ze geven de info, maar ze plaatsen die niet bepaald in de kijker): ~22% van de leningen bij actieve tussenpartijen is minstens 1 dag te laat ; maar dan anderzijds slechts 0.4% is meer dan 60 dagen te laat of al defaulted. Dat is echter relatief tov aantal leningen, niet ten opzichte van absolute bedragen (ik ben het loan book es aan het downloaden, 1.4GB en counting, geen idee of ik daar realistisch iets nuttig ga uithalen). Er lijken al zo'n 13 tussenpartijen gedefault te hebben, maar daarvan slechts 4 die nog outstanding loans hebben op Mintos zelf (er is geen formele definitie van outstanding, ze laten het uitschijnen als: mensen op Mintos die nog wachten op hun geld; maar mogelijks wel op meerdere manieren te interpreteren). Je ziet ook dat het aantal leningen van een default tussenpartij +- 11% van het totaal aantal leningen bedraagt ; maar het aantal leningen outstanding op mintos zelf bedraagt dan slechts 0.5%. De leningen bij default tussenpartijen bedragen gemiddeld 12%, dat lijkt nauwelijks hoger dan de andere tussenpartijen.
- je geleende geld onmiddellijk terugkrijgen, gaat niet. Ofwel wachten, ofwel verkopen (en dan een stukje van je rente kwijt zijn). Je kan wel gemakkelijk je "auto-investments" stopzetten, zodat vrijgekomen geld niet herbelegd wordt; dus als je tijdig weet wanneer je je geld zal nodig hebben, is dat veel minder een issue.
- er staat nergens formeel aangegeven waarom zoveel leningen in EUR beschikbaar zijn. Iemand pakt muntrisico op zich, maar wie? Of is alles mooi ingedekt, en verrekend in de rente marge? Na commissie voor de originator + commissie van Mintos + muntindekking, lijkt de rest-rente die ze aanbieden toch nog altijd erg hoog.

Ik zie zowel duidelijke risico's als potentieel. Je kan zeker een legit business opbouwen op die manier, en waar die rentes voor ons insane lijken, is dat niet in alle delen van de wereld het geval. Er is wel wat info beschikbaar, maar het beantwoordt niet al mijn vragen. Dat gezegd zijnde, ze bestaan sinds 2015 en hebben anderhalf jaar corona doorstaan. Ik stort er de komende dagen een beperkt bedrag en probeer het eens uit.

Mensen met andere inzichten en ideeen - reageer gerust. Ik ben niet bepaald expert in deze materie en hoewel ik het aandurf om er es wat spielerei geld in te steken, 100% vertrouwen dat dit een goed platform is, heb ik (nog) niet.

Last edited by Mr.E; 01-06-2021 at 09:38.
Mr.E is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 10:42   #4316   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Had de site ook al eens bekeken, en zag er wel professioneel en interessant uit.
Paar youtube 'reviews' ervan haalden wel aan dat de 'buyback garantie' het niet noodzakelijk 100% risiso-vrij maakt. (maar ken de details niet).

Zag er betrouwbaar genoeg om er idd eens wat spielerei geld in te steken... maar dat heb ik tot nu toe ook nog niet gedaan.

Last edited by Lacroix; 02-06-2021 at 15:22.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 15:17   #4317   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Paar youtube 'reviews' ervan haalden wel aan dat de 'buyback garantie' het niet noodzakelijk 100% risiso-vrij maakt. (maar ken de details niet).
Ja, zie net dat ik dat blijkbaar niet expliciet heb aangehaald, maar dat is absoluut correct natuurlijk - die loan originator die de buyback "guaranteed" kan zelf ook defaulten natuurlijk. Maar bon, de kans daarop is in principe wel kleiner dan dat de individuele ontlener default.

Ik heb trouwens dat loan book es geopend - zijn excel sheets met alle historische leningen op het platform, 500K regels met eerder beperkte info per krediet. Als ik meer geld zou insteken, ga ik dat es binnentrekken op google cloud in bigquery of zo, om es wat analyses op te doen; maar teveel werk om dat nu al te doen. Snel doorscrollen zag ik wel meteen dat er ook redelijk wat zaken "vervroegd worden terugbetaald" - dat is evenwel op zich niet problematisch (positief, uw geld is zeker terug; negatief, ge moet opnieuw investeren en mogelijks aan lagere rentevoet).

Ik heb de eerste centjes aan het werk gezet, systeem werkt vlot. Verwacht rendement effectief +-10% per jaar; en alles zit verspreid over veel uitgevers en veel leningen. Eerstkomende weken es goed in de gaten houden om te zien hoe dat evolueert.

edit: ik verschoot er ook wat van dat dat niet by default 2 factor authentication is. Is denk ik het enige money platform dat ik gebruik waar dat momenteel nog een optie is. Ze ondersteunen het wel, dus doet er op zich niet zoveel toe.
Old 02-06-2021, 23:39   #4318   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Ik heb er sinds begin 2019 een account bij Mintos. Begonnen met een relatief laag bedrag en stelselmatig opgebouwd. Scheerde inderdaad tegen de 10% aan, tot op het moment dat in maart 2020 één van de banken waar ik sterk op had ingezet (FINKO AM (Varks)) zijn licentie verloor in Armenië. Rookie mistake uiteraard, maar het heeft er toe geleid dat ca. 40% van mijn startkapitaal bevroren was en er tot vandaag periodiek een deel van het bevroren bedrag wordt vergoed door Finko (en dus Mintos). Vanuit Mintos wordt steeds erg helder gecommuniceerd en ze geven ook de garantie dat het volledige bedrag vergoed zal worden tegen eind 2022. Nog een eind en natuurlijk zuur dat dit in tussentijd geblokkeerd staat, maar ik zal blij al content zijn als ik het überhaupt (gedeeltelijk) terug zie.

Om maar te zeggen dat het dus zeker niet zonder risico is, anders biedt niemand 10%.
Zelfs met spreiding heb je het niet altijd in de hand, getuige de aanzienlijke lijst van lenders die na het uitbreken van de coronacrisis niet kon voldoen aan de beloftes en waarbij nog redelijk wat funds in recovery zijn. Maar dat is evenwel duidelijk uit de analyse hierboven.

Ik probeerde tot enkele maanden geleden trouwens dagelijks een excelsheet bij te houden met de vooruitgang. Mocht het jullie interesseren wil ik dit gerust bezorgen, hit me up.
Old 04-06-2021, 02:28   #4319   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Old 05-06-2021, 09:07   #4320   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Bitconnneeeeeeeeeeect
Reply