![]() |
![]() |
#41 link | |
Public servant
|
Quote:
Die google nest wifi, heeft dat ook een ethernet-uit? Want ik heb nog een switch zitten met een tiental zaken op kabel (vaste pc enzo). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 link |
Public servant
|
@jaak, dat is dus uw oplossing: een klein switchke bij zetten.
https://azerty.nl/product/ubiquiti/4...ch-5x-ethernet |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 link | ||
Senior Member
|
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 link | |
Senior Member
|
Quote:
Dit klinkt meer als een dns issue. Al eens google dns of cloudflare geprobeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 link |
Alles is fixbaar
|
Mmm, mijn Niko RJ45 poort werkt precies niet optimaal. Ik kan de UTP-kabel er niet inklikken. Hoe kan ik die centraalplaat loskrijgen of moet ik heel dat ding uit de muur vijzen om te kijken als er iets is losgekomen?
![]()
![]() |
#48 link | ||
Senior Member
|
Quote:
Quote:
- Zonder controller moet je eigenlijk je laptop met de UniFi software hangen aan het netwerk zelf om de instellingen van de router en alle AP's te bekijken. Met een Cloud Key van UniFi heb je een "cloud" oplossing waarbij je je gehele netwerk kan beheren vanaf een browser van een pc die via WiFi is verbonden met je netwerk. - Een Cloud Key kost geld, en daarom is een Pi4 (of ouder) een ideale oplossing: je maakt een dedicated IP, installeert de UniFi software en dan kan je van overal erop, zelfs van buiten het huis als ge port forwarding enabled.
![]() |
![]() |
#52 link | |
Senior Member
|
Quote:
Maar Raspberry gebruiken is geen probleem, die ligt hier momenteel toch maar te liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 link |
Senior Member
|
Er bestaan ook smartphone apps, zo heb ik een ubiquiti AP (succesvol) geconfigureerd bij een kennis (set en forget, basically). Zelf heb ik de unifi controller op m'n homeserver geïnstalleerd staan, maar die service draait zo goed als nooit. Heb wel enkel een AP, geen unifi router.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|