Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 03-12-2021, 07:53   #29021   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik peis dat Xefox, als ik het goed begrepen heb, er een beetje (veel) aandeel in heeft gehad in de reactie van de andere.
Old 03-12-2021, 11:55   #29022   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Ik had er zeker aandeel aan.
Wat niet wegneemt dat dergelijke agressie ook niet bepaald goed te praten is vind ik.
Verhoor spreekt van 'positieve ademtest' en niet van dronkenschap, waardoor ik volgens werkgever er (financieel) met de schrik zal afkomen en verzekering normaal tussenkomt.
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 12:00   #29023   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Mensen reageren soms raar op ongeval, jammer genoeg. Enkele weken terug ben ik 's nachts aangereden toen ik dochter ging halen van feestje. Gaf voorrang van rechts op een donkere kasseiweg, was nogal last-minute maar persoon die van rechts kwam ging die heel duidelijk effectief nemen en jonge gast die achter me reed knal in mijn gat. Uitgestapt en zag meteen dat hij toch genoeg op had. Was niet strontzat maar duidelijk toch teveel gedronken. Kalm gebleven en gewoon gezegd dat als hij papieren wil invullen en gaan 'spel' maakt, ik de politie daar gerust niet voor hoef te bellen. Dus alles mooi ingevuld (was ook niet bepaald discussie over wie in fout was), en dan die gast gezegd dat hij best op zijn gemak naar huis rijdt. Excuseerde zich nog, en heb hem toen gezegd dat ik als jonge gast ook weleens dwaze dingen heb gedaan.

Heeft sowieso NOOIT zin om je druk te maken na een ongeval, enige resultaat is vaak foutief invullen papieren of nog meer miserie.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 12:41   #29024   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Druk maken helpt zeker niet in zo'n gevallen, maar soms kan je er ook niet aan doen door adrenaline. Ik heb 2 jaar geleden een ongeval meegemaakt waar er een tegenligger in volle vaart, frontaal inreed op de wagen voor mij en doorschoof tegen mijn wagen. Bij mij viel het als bij wonder heel goed mee, vooral blikschade.. Ging in eerste instantie (toen ik het dus zag gebeuren) ervan uit dat het een heel zware impact zou worden, maar ze schoof (door de eerste impact) net wat naar mijn linkerzijde waardoor het uiteindelijk redelijk meeviel. Maar als je dat ziet gebeuren, gaat er toch heel wat door je heen. Ik was ook niet te spreken de eerste 5-10 minuten tot ik wat kon kalmeren.

Witte mercedes kwam dus uit de tegenovergestelde richting en is voluit (schat tegen 70km/h) op de Peugeot ingereden en zo nog tegen mij aangeschoven.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 12:45   #29025   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ferm accident.
Old 03-12-2021, 13:11   #29026   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Ferm accident.
Die auto's zijn nu wel dood he...
CSM is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2021, 03:54   #29027   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Wij worden instant ontslagen als we een ongeval hebben en dronken zijn, zonder uitzondering. En kosten zijn dan ook nog eens voor degene die het veroorzaakt heeft.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2021, 10:17   #29028   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

moet ge niet twee ademtesten afleggen vooraleer t vastgesteld kan worden als dronkeschap? Misschien was de eerste niet indicatief genoeg om een tweede te doen?

acku is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2021, 06:25   #29029   link
Mr. Santa
Niet te vertrouwen

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
moet ge niet twee ademtesten afleggen vooraleer t vastgesteld kan worden als dronkeschap?
Nee, dronkenschap is altijd een subjectieve inschatting (door politie op het moment, of achteraf door de rechter) op basis van uiterlijke kenmerken, adem- en bloedtests tonen enkel alcoholintoxicatie aan.
Zowel dronkenschap als alcoholointoxicatie zijn strafbaar als ge rijdt, maar er wordt vaak zwaarder getild aan dronkenschap. Beide kunnen afzonderlijk van elkaar worden vastgesteld, of samen.

De verzekering kan de kosten ook enkel terugvorderen op basis van dronkenschap, niet op basis van alcoholintoxicatie:
https://www.vandersandenadvocaten.be...e-verzekeraar/

Wel geen idee hoe dat zich vertaalt naar regels in car policies van bedrijfswagens of leasings, maar voor de verzekeringen is het wettelijk vrij strikt bepaald wanneer ze mogen terugvorderen.
Old 06-12-2021, 07:37   #29030   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is sterk afhankelijk hoe verzekeraar dit in contract zet, en ook vaak verschillend tussen BA en omnium. Bijvoorbeeld bij ons is er geen uitsluiting van intoxicatie/dronkenschap op vlak van BA (maar wel mogelijkheid tot verhaal) maar bij dekking omnium/bijstand/rechtsbijstand enz staan volgende :

Er is verval van waarborg indien het
schadegeval veroorzaakt werd door in
één van volgende gevallen van grove
schuld:
- rijden in staat van dronkenschap of
in een vergelijkbare toestand waarbij
men niet meer beschikt over de
controle van zijn daden tengevolge
van het gebruik van producten
andere dan alcoholische dranken;
- rijden onder invloed van een alcoholintoxicatie
waarbij de alcoholconcentratie
1.0 gram per liter bloed (of
0.43 mg per liter uitgeademde alveolaire
lucht (UAL)) of meer bedraagt;
- klaarblijkelijk slecht onderhoud of
niet tijdig vervangen van essentiële
onderdelen.

Het stuk "verhaal" waarbij men dus een deel van de uitbetaald vergoeding aan derden kan recupereren staat het als volgt omschreven:

die het schadegeval veroorzaakt
heeft door een van de volgende
gevallen van grove schuld: rijden in
staat van dronkenschap of in een
gelijkaardige toestand die het gevolg
is van het gebruik van producten
andere dan alcoholische dranken;

Trouwens, voor hoeveel je zélf kan opdraaien...

Het bedrag van het verhaal is integraal indien de
voornoemde bedragen niet hoger zijn dan
10.411,53 EUR. Het verhaal wordt echter
maar uitgeoefend tot beloop van de helft
van de voornoemde bedragen wanneer die
hoger zijn dan 10.411,53 EUR met een minimum
van 10.411,53 EUR en een maximum
van 30.986,69 EUR.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2021, 08:19   #29031   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

dus euh, welke verzekeringen zijn beter om dronken mee rond te rijden?

JK. Mijn vrouw rijdt altijd.
acku is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2021, 08:39   #29032   link
Mr. Santa
Niet te vertrouwen

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Is sterk afhankelijk hoe verzekeraar dit in contract zet, en ook vaak verschillend tussen BA en omnium.
Ah ja just, dat was ik nog vergeten - wat ik zei over dat strikte wettelijk kader bij terugvordering (dat het enkel bij dronkenschap kan), geldt enkel bij BA voor terugvordering wat er aan derden is uitbetaald.
De regels rond omniun, rechtsbijstand enz kunnen inderdaad nog anders zijn en afhankelijk van de verzekeraar.

Last edited by Mr. Santa; 06-12-2021 at 09:19.
Mr. Santa is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2021, 08:48   #29033   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Eind vorige week de kerstboom gezet. Heb hier twee junior katten (ong. 7m) rondlopen die eerst vooral een meer dan gezonde interesse hadden in de lichtsnoeren...

Nu merk ik dat het katertje de kerstboom (Nordmann) as such precies vrij lekker vindt. Geregeld zit hij op een tal te knabbelen of zie ik hem op een naald kauwen. Nu heb ik gelezen dat dat schadelijk en in het beste geval giftig kan zijn voor die beesten. Heb Gaston nog niet zien braken of plat zien kakken, dus misschien is het allemaal Libelle-paniek om niets.

Iemand hier ervaring mee of wat toxicologische veterinaire kennis? Desnoods vliegt de kerstboom het terras op.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2021, 12:21   #29034   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Spuit gewoon wat anti-kat/hond rond/op de boom? Kost €8 in de Colruyt, werkt meteen en niet schadelijk. Da's een soort van geurloze, milde pepperspray waar huisdieren ver weg van blijven.

wel niet zelf inademen, wtf, goorste shit ooit
Old 08-12-2021, 11:02   #29035   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

heeft er iemand een idee waar ik een nieuw bandje voor een Casio G shock kan bestellen type gw-m5610

liefst wat ok prijs kwaliteit , zwart is ok

gekocht december 2018 , ging er vanuit dat die strap 10 jaar ging meegaan
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 12:02   #29036   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bonbon View Post
heeft er iemand een idee waar ik een nieuw bandje voor een Casio G shock kan bestellen type gw-m5610

liefst wat ok prijs kwaliteit , zwart is ok

gekocht december 2018 , ging er vanuit dat die strap 10 jaar ging meegaan
Amazon?
https://www.amazon.de/Natural-Uretha...0794Y6GM1?th=1
A-star is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 12:09   #29037   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Nen G-Shock? Welk jaar zijn we, 1999?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 13:17   #29038   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
hey bedankt voor de moeite

helaas stond deze review erbij

This watch strap Is not an original part does not fit the watch GW-M5610 properly, also a slightly different colour than the watch, a complete waste of money. don’t waste your time I suggest getting an original strap that will fit and look good.
Old 08-12-2021, 13:40   #29039   link
Horla
Senior Member

Moet het uit Europa zijn? Aliexpress
Horla is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 14:07   #29040   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Moet het uit Europa zijn? Aliexpress
voorlopig 1 besteld van ebay uit italie , zou dan dit jaar nog moeten aankomen ( 11,5 inc )

prob bij die van aliexpress , is dat ze zelf aangeven verzending eind januari , soms 22 maart :/
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules