![]() |
![]() |
#2022 link | |
Senior Member
|
Quote:
Heb ik ook gedaan. Contract Eneco loopt af 01/01, in oktober dan vergeleken en prijzen waren op dat moment 3-4 maal duurder bij Eneco dan mijn huidig contract. Bij Engie (op dat moment de goedkoopste) slechts 2-3 maal duurder en er liep nog een promo met geen vaste kosten het eerste jaar. Switch gaat dus in op 01/01/2022. Ik ben normaal geen promohopper, maar zal volgend jaar toch eens opnieuw kijken. Hopelijk zijn de prijzen tegen dan genormaliseerd.
![]() |
![]() |
#2024 link | |
Petrolkop
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2025 link | |
Alles is fixbaar
|
Quote:
Ken mijn verbruik niet van buiten. Toch wel een lacune in de wetgeving dat ze die data niet ter beschikking houden van klanten.
Bronsgroene guerrilla. Last edited by Kolb; 06-12-2021 at 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2029 link |
Punk in drublic
|
Ja een maat van mij heeft mij deze link gegeven
https://www.indexis.be/requestWeb/in...=1638828375787 Ik zat er dus ook bij, weet ook niet zo goed wat doen. Ik hoop dat de provincie ook wel eens iets onderneemt, we zitten er allemaal bij door die groepsaankoop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2031 link |
Senior Member
|
Ik lees dat je best zo snel mogelijk een nieuwe leverancier zoekt, want het noodtarief van Fluvius is het duurste op de markt. Alleen, voor mijn woonplaats (Oost Vlaanderen, Fluvius DNB Imewo) staat dat noodtarief als de goedkoopste in de vreg test. Tenzij die noodtarieven niet up to date zijn? Het verschil is hier ruim 400 euro op jaarbasis tussen Fluvius en de eerstvolgende leveranciers. Dan blijf ik beter zolang mogelijk op dat noodtarief?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2035 link | |
Senior Member
|
Quote:
Snelle vergelijking hier: energieprijs gas in Fluvius noodtarief is 58% duurder tov. Engie vast. @Jaak: maakt dat dan uit? Ik heb het over jouw scenario waarbij je nu intekent voor een contract van onbepaalde duur of 1, 2, 3 jaar en dan in maart/april beslist om te veranderen van contract (eventueel bij een andere leverancier). Volgens wat ik lees kun je altijd veranderen van leverancier mits in acht nemen van 30 dagen opzegtermijn. Ook als je binnen dezelfde leverancier 'switcht', moet je aan die opzegvoorwaarden voldoen; lijkt me? Dertig dagen valt gelukkig goed mee. Last edited by logion; 07-12-2021 at 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2037 link | |
Alles is fixbaar
|
Ge kunt nog een maand wachten om te veranderen zonder overpriced Fluvius tarieven te betalen. Vanop website VREG.
Quote:
Nog eens over slapen.
![]() |
![]() |
#2039 link |
Supercapitalist
|
Mja 70000 man * 3kWh peak (en vaak veel meer, zeker als het koken + droogkast + warmtepompen + tesla is) maar neem nu die 3
Dat is 210MW dat fluvius ineens moet balancen, waarvoor ze geen contracten hebben. https://www.epexspot.com/en/market-d...=table&period= Als je die piekuren ziet tegenwoordig , dat zit structureel over de 200 EUR/MWh Ik zie mega niet in de markt, dus die doen dat ook via via (op zich niet zo raar) , hopelijk zijn die écht ingedekt. Ik heb het hier al een paar keer gezegd dat er maar weinig producenten zijn, binnen een paar maand zit iedereen bij Engie, Luminus & Eneco en zijn we terug in 2010 en lacht Engie zich dood. *edit* Straf dat die leveranciers zich gewoon niet indekken, dat is puur opportunisme. Ik moet bijvoorbeeld 3 jaar op voorhand al 15-35% van onze exposure afdekken, 2 jaar op voorhand 40-60% en het jaar voordien tot 70-95% Last edited by Teki; 08-12-2021 at 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|