Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-11-2021, 11:42   #361   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Op zich geen slechte deal zeker als ge die controller/spel achteraf gewoon terug verkoopt.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2021, 11:55   #362   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Riders Republic kriebelt mijn interesse wel een beetje, eerlijk gezegd, maar physical kost dat maar een paar euro meer en die kan ik doorverkopen. Voor de rest niet zo interessante deals, denk ik? ¯\_(ツ)_/¯

Doom Eternal, maar wil ik dat echt met een controller spelen? 'k Denk het niet.
It Takes Two, misschien?
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2021, 12:00   #363   link
inqubus
Senior Member

tja dat wordt vooral gedaan om scalpers tegen te gaan he. Voor hen zijn die bundels heel oninteressant
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2021, 13:19   #364   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

NBA Mamba Forever Edition?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2021, 13:40   #365   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by inqubus View Post
tja dat wordt vooral gedaan om scalpers tegen te gaan he. Voor hen zijn die bundels heel oninteressant
Kweetnie ze, ze profiteren van het te kort op die manier. Begrijpelijk natuurlijk, met niet minder onplezant voor de consument.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2021, 13:41   #366   link
inqubus
Senior Member

ik zie op de benelux stock checker discord toch veel van die scalpers afhaken omwille van de bundels. Die blijven ook langer online dan gewoon losse units.
Old 19-11-2021, 13:43   #367   link
Jaak

Jaak's Avatar

Deze MM-bundel heeft toch inderdaad wel effe live gestaan.
Old 03-12-2021, 21:18   #368   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

https://www.eurogamer.net/articles/2...vice-in-spring
Old 03-12-2021, 22:25   #369   link
Jaak

Jaak's Avatar

Zou kunnen verklaren waarom er geen PS Now deals waren met Black Friday langer dan 1 maand.

Benieuwd! Want in feite *is* PS Now al een beetje wat Gamepass is, maar dan bleekjes (GPU is echt een mastodont van een product met zijn eigen marketing en releasecalendar, zowel op console als op PC). En Sony Entertainment heeft denk ik niet de middelen die Microsoft Games/Xbox heeft.
Old 07-12-2021, 11:14   #370   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Geen verrassing gezien de positieve buzz rond GamePass, want in deze tijdens draait het meer dan ooit rond dat type revenue en mensen op je platform (zo) te houden naast exclusives. Dat laatste is ook al iets waar Microsoft in groeit met al hun overnames.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 14:08   #371   link
inqubus
Senior Member

de vraag is wel of het lange termijn houdbaar blijft voor Microsoft in zijn huidige vorm.
Mensen met gamepass gaan toch nooit die first party titels kopen. bv halo of forza 5 wie koopt da nog als ge gamepass hebt?
Old 07-12-2021, 14:14   #372   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Niemand, maar aan normale prijs betaal je hoeveel? 13 euro/mnd. Dus jaarlijks sowieso 156 euro, dat zijn 3 games (+-). Ik kan me niet meer herinneren dat ik nog 3 games effectief op release heb gekocht in één jaar. Dus qua uitgaven/aankoop games draait het al break-even en denk dat ze véél meer GamePass abo's hebben dan dat er games gekocht worden. Men spreekt van +- 30miljoen (!) subscribers op dit moment. Dat is 390 miljoen euro PER MAAND dat daar binnenkomt. Kan je al eens paar gamekes voor ontwikkelen!

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 14:18   #373   link
inqubus
Senior Member

dan hebt ge het alleen over first party titels. Vergeet ook niet dat ze 7 miljard (dacht ik) betaald hebben voor bethesda en elke titel dat op gamepass komt van andere developers zullen ze ook wel moeten betalen.

hou ook rekening dat niet iedereen die 13 euro betaalt. verschillende (economisch armere landen) betalen een pak minder. Daarom dat wij via truukjes ultimate voor 33 euro ofzo per jaar kunnen hebben (gamepass brasil ftw )
Old 07-12-2021, 14:22   #374   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik ben absoluut tegen Gamepass en consoorten.

Iedereen met beetje gezond verstand ziet in dat dat aan de huidige tarieven onhoudbaar is op lange termijn.
Ze willen gewoon een zo groot mogelijk marktaandeel vergaren, hopen op die manier de single sales verkoop de nek om te wringen en gaan dan de prijzen verveelvoudigen. Dat zie je van ver aankomen.
Old 07-12-2021, 14:33   #375   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Ma nee. 't Is geen Netflix model, die moeten heel hard zoeken hoe ze nog wat upselling kunnen doen. Zie hoe die nu proberen de games markt in te geraken. Bij games zit die upselling ingebakken: microtransactions, dlc, games die gamepass verlaten die je dan in afslag kan kopen, ...

Door de grote userbase krijgen games die op gamepass komen direct heel veel exposure. Precies toch heel wat games die meer verkoop halen door op gamepass te komen dan als ze niet op gamepass zouden zitten. Ook ferm dat er daardoor minder blockbuster genres ook goed scoren. Zie maar A Plagues Tale bijvoorbeeld, super dat zo'n genre leefbaar is op die manier.

Ook Forza Horizon 5 bijvoorbeeld, slaat alle records qua unieke gebruikers maar ook ineens de verkoopsrecords voor een Microsoft first party. Ondanks dat die op gamepass zit heeft veel volk die gekocht. Alleen al die premium-editie waardoor je voor de officiële release kon spelen = 4,5 miljoen mensen... da's allemaal volk dat er nog geld heeft ingestoken. Inclusief gamepass gebruikers die dan de season pass gekocht hebben.

Dus niet blind staren op dat abbonementsgeld alleen. Alles wat er rond hangt brengt ook geld op onrechtstreeks.

edit: veel artikeltjes te vinden
https://gamingintel.com/xbox-incredi...-pass-success/
Quote:
The Steam Summer Sale is currently in full flow, and Xbox is topping the charts.

In the opening week of the sale, Xbox managed to make it onto the bestseller list 4 times in the Top 7 best sellers. Sea of Thieves has taken the top spot for 2 weeks in a row, following the launch of the new Pirates of the Caribbean expansion.

Last edited by DontLikeJelly; 07-12-2021 at 14:39.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 14:37   #376   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

dat impliceert dus dat games nog méér gaan moeten draaien rond DLC, MTX, Season passes etc.

Al wat een game slecht maakt (behalve goeie DLC misschien).
Old 07-12-2021, 14:45   #377   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Niet noodzakelijk, zo vind ik het behoorlijk plezant om games waar ik over twijfel kan spelen via GamePass en als die dan zouden verdwijnen en ik blijf die spelen, dan zal ik daar graag een stukje voor betalen om die definitief in bezit te krijgen. Horizon 5 is een mooi voorbeeld. Ik heb de vorige Horizon ook gekocht, zelfs de premium versie en als ik zie dat H5 via die premium nog paar mooie extra's biedt, dan zal ik dat met plezier betalen zeker als het via gamepass ook nog een (beetje) goedkoper is.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 07-12-2021, 14:48   #378   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Bwa, precies alsof dat zonder Gamepass niet het geval is. Wat ik er wel over gelezen heb is speculatie dat bedragen uitbetaald worden afhankelijk van aantal tijd er in een game wordt gestoken. Dus gamedesigners gaan daar mss een target van maken.

Ik zie vooral de positieve kant:
- Meer genres die leefbaar worden en developers die risico kunnen pakken.
- Gemakkelijk een game kunnen proberen en deleten als 't suckt
- Relatief goedkoop uiteindelijk. Aantal keren dat ik er nog geld bijsteek is zo goed als nooit.
Old 07-12-2021, 14:51   #379   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

On topic: als Sony niet van dag 1 zijn exclusives in hun gameabonnement steekt en ook de PC markt niet aanspreekt gaat het niet volwaardig kunnen concurreren met Gamepass imo. Benieuwd waarmee ze gaan afkomen.
Old 07-12-2021, 15:04   #380   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Sony kennende gaat het op de ballen trekken in begin

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules