Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 08-12-2021, 08:23   #41   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
bij ne google stadia is er toch niets van lag?
u wot
Old 08-12-2021, 08:24   #42   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Dat houdt mij ook tegen om een S in huis te halen. Geen 4K en vooral die beperkte opslag (iets van een goede 300 gig, daar doe je niet veel mee tegenwoordig). Een X is dan wel interessanter op dat vlak, maar 500 € betalen voor games te spelen die ik momenteel ook (bijna allemaal) op de PC kan spelen, is dan ook weer beetje degoutant.

Gisteren trouwens een Cloudgaming geprobeerd via Gamepass op de PC. Wat een bagger seg. Compressieproblemen (artifacts) en echt wel een hoge lag. Dan speel ik nog bedraad (100Mbps down), nee dat lijkt me toch ook niet zo een interessante optie.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 08:40   #43   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Ik speel op 1080p projector maar heb toch een XSX in huis gehaald. Blurayspeler en meer opslag (+ dure opslaguitbreiding) leken mij al voldoende argumenten voor de meerprijs. Beetje meer futureproof ook misschien. Mijn gamepc is wel vrij end of life.
eye is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 08:57   #44   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Gisteren trouwens een Cloudgaming geprobeerd via Gamepass op de PC. Wat een bagger seg. Compressieproblemen (artifacts) en echt wel een hoge lag. Dan speel ik nog bedraad (100Mbps down), nee dat lijkt me toch ook niet zo een interessante optie.
Keer in Edge proberen. Ging een stuk beter dan in chrome bij mij.
Old 08-12-2021, 09:03   #45   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Hoe kan je dat "kiezen"? Ik heb gewoon cloudgaming gestart vanuit de Xbox app en dat start gewoon meteen fullscreen zonder dat ik iets merk van chrome of edge.

Edit: nevermind, gewoon naar de xbox website surfen dus. Straks eens testen of edge dus beter werkt.

Last edited by Metal; 08-12-2021 at 09:11.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 09:08   #46   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Ik speel op 1080p projector maar heb toch een XSX in huis gehaald. Blurayspeler en meer opslag (+ dure opslaguitbreiding) leken mij al voldoende argumenten voor de meerprijs. Beetje meer futureproof ook misschien. Mijn gamepc is wel vrij end of life.
Twijfel ook nog (ook omdat de S er enkel in het wit is).

Tv is al 12 jaar oud, dus als er na de verhuis nog geld over is toch eens kijken voor een vet oled scherm.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 17:00   #47   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik heb ook 1080p tv en heb ook een XSX. 4k wordt gewoon gedownscaled. Lekker scherp op een 1080 en 60fps is god tier. ‘K heb er geen spijt van.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 18:19   #48   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
u wot
granted khebbet in totaal mss maar 2 uur gespeeld ma ik merkte 0 input lag, 300mbps op ethernet
Old 08-12-2021, 19:09   #49   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Als casual zou'k nu toch wel gaan voor een Series S met gamepass. Spotgoedkoop toestel, abo met veel (goeie) games, ge kunt ze steamen als ge wilt en ge hebt tenminste de optie om games te kopen en offline spelen.
Hopeloos offtopic, maar dan moet je wel een toestel kopen, plaats hebben aan uw TV, installeren en dan games moet downloaden naar uw schijf tegen dat je kan beginnen spelen. Bij Stadia log je in op een toestel waar een scherm aan vastplakt (je kan het zelfs op uw GSM doen), je koopt een spel en 2 seconden later zit je te gamen.

Er zijn allerlei scenarios te bedenken waarbij platform X beter is dan Y, maar als het aankomt op casual gamen en mensen die heel weinig tijd hebben, is Stadia echt wel een degelijke optie. Casuals hebben volgens mij geen boodschap aan iets gelijk Gamepass, want die halen dat er toch nooit uit. Waarom maandelijks een abo betalen, als je mss 10 uur per maand kan gamen?
Old 08-12-2021, 19:16   #50   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Gamepass is net op maat gemaakt voor casuals. Voor €15/maand speelt ge gewoon gelijk welk spel waar op dat moment goesting in hebt. Anders moet ge direct een spel beginnen kopen aan volle pot.

En wat interesseert het een casual of hij binnen 2 jaar nog spel X kan herspelen als het niet meer op gamepass staat, want tegen dan is dat toch vergeten.
Old 08-12-2021, 20:23   #51   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
granted khebbet in totaal mss maar 2 uur gespeeld ma ik merkte 0 input lag, 300mbps op ethernet
2 uur patience gespeeld ofwa

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 21:40   #52   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Gamepass is net op maat gemaakt voor casuals. Voor Ä15/maand speelt ge gewoon gelijk welk spel waar op dat moment goesting in hebt. Anders moet ge direct een spel beginnen kopen aan volle pot.

En wat interesseert het een casual of hij binnen 2 jaar nog spel X kan herspelen als het niet meer op gamepass staat, want tegen dan is dat toch vergeten.
Ja, maar als je net dat ene spel wil spelen , zoals in mijn geval cyberpunk. 1 keer 60 euro en ge zijt vertrokken. Moet zelfs niet maandelijks betalen als ge geen 4k nodig hebt. En zolang dat Google het ondersteunt natuurlijk, daar blijf je idd wel afhankelijker tov het echt op u eigen console/pc te kunnen spelen.

Gamepass is toch 180 euro per jaar en als je echt maar 1 of 2 games speelt per jaar is dat dus nog veel. Zeker omdat weinig nieuwe releases er onmiddellijk op zullen staan.

Uiteraard wel een veel mooiere library dan stadia, maar je betaalt er toch voor. En in principe gaan daar op den ms exclusives na toch niet de grote day1 releases op verschijnen. Hoewel, ik ben zelf ingestapt voor fm22, ironisch genoeg.

Soit beide boeiende platformen, Google lijkt mij helaas niet van plan echt all in te gaan en het echt bij het brede publiek te gaan marketen. Hebben hun 1st party studio ook opgedoekt dus ik denk dat ze eerder wat met de tech willen experimenteren en de markt leren kennen dan nu al echt de concurrentie aan te gaan.

Last edited by Jack Carver; 08-12-2021 at 22:25.
Old 09-12-2021, 20:39   #53   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Tijd voor Ethereum 2.0
Zou er dan geen gigantische sell-off zijn van grafische kaarten?

Tenzij ze dan weer een nieuwe coin vinden om te minen natuurlijk.
Sowieso, en voor Ethereum 2.0 geldt zoals alles in crypto land: eerst zien, dan geloven.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2021, 07:33   #54   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Sowieso, en voor Ethereum 2.0 geldt zoals alles in crypto land: eerst zien, dan geloven.
't Is ook al veel uitgesteld geweest. Laatste wat ik hoorde was ergens midden 2022. Als het niet uitgesteld wordt ...
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2021, 08:58   #55   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Gamepass is toch 180 euro per jaar en als je echt maar 1 of 2 games speelt per jaar is dat dus nog veel. Zeker omdat weinig nieuwe releases er onmiddellijk op zullen staan.
Euhm. Enkel PC is het 9.99 EUR/maand en dat ik heb ik er al lang uit voor de komende jaren.

D1 releases die ik wss sowieso gekocht had: B4B, CK3, FM22, Humankind, Psychonauts2, Subnautica: BZ, Warhammer:TW3 en dan MS games zoals Forza4/5, Halo Infinite, Flight Sim die ik anders nooit gespeeld had.

Plus een hoop titels die ik al lang wou oppikken. Zowel AA als indie. En dan hebben we het nog niet over Bethesda en EA Play.
Ik heb sinds Gamepass nog maar 1 game gekocht en dat was Foundation.

Edit: Starfield, Stalker2, Redfall, Plague Tale Requim en Sniper Elite 5 zijn ook al aangekondigd als D1 release.

Last edited by Turtle; 10-12-2021 at 09:29.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2021, 09:28   #56   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Euhm. Enkel PC is het 9.99 EUR/maand en dat ik heb ik er al lang uit voor de komende jaren.

D1 releases die ik wss sowieso gekocht had: B4B, CK3, FM22, Humankind, Warhammer:TW3 en dan MS games zoals Forza4/5, Halo Infinite die ik anders nooit gespeeld had.

Plus een hoop titels die ik al lang wou oppikken. Zowel AA als indie. En dan hebben we het nog niet over Bethesda en EA Play.
Ik heb sinds Gamepass nog maar 1 game gekocht en dat was Foundation.
-"iemand die maar 1 of 2 games per jaar " speelt (laaste AC, CP, FIFA)

-"somt 7 games op"

ik ben akkoord dat gamepass enorm veel waar voor u geld is , wss de beste deal is, en stadia uit de markt kan concurreren. Zeker als hun cloudgaming technisch evenwaardig wordt, en al hun games ondersteund worden.

Alleen vind ik Stadia op zich ook een geweldig platform, met een toch veel lagere instapdrempel.
Hell ik kan hier zelfs op mijn laptop van t werk tijdens de middag casual beetje Doom 3 of Destiny 2 spelen, zonder iets van app of wat dan ook te moeten instaleren. Zelfs op een 3 jaar oude Huawei tablet van 150Ä. Als MS dat met hun coudservice ook kan brengen, en met een grotere library maakt google uiteraard geen kans.

maar als we binnen dit en 5 jaar nog wat verder staan met fiber at home en sneller WIFI moet je imo toch al een serieuze liefhebber zijn om nog te blijven investeren in dure hardware, die stuk kan gaan, en snel kan verslijten.

Voor devs kunnen snelle cloud servers ook makkelijker zijn dan meerdere consoles, met pro versies en PC.

In ieder geval hoe dan ook interessant dat er grote bedrijven dingen proberen, het kan alleen maar concurrentie vergroten, en voordelig zijn voor de gamers zelf.
Old 10-12-2021, 09:38   #57   link
inqubus
Senior Member

ge kunt gamepass ultimate pakken (als je nog geen actief abonnement hebt voor 99 euro voor 3 jaar . concreet vpn opzetten en gamepass brasil kaarten aanschaffen en redeemen. daarna mag je vpn af.

https://www.techtastic.nl/gaming/zo-...december-2021/
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2021, 09:40   #58   link
radje
wadist

radje's Avatar

ayyy just bericht gekregen dat vanaf de 16de december rtx 3080 geforce now gaat launchen. ik veronderstel dat het met regio's is dus, als ge een groot deel van uw library wilt streamen met een 3080 rig (1440p 120 fps ondersteuning) ik denk dat het de moment is. alhoewel, ik had het wel pre ordered dus misschien heb ik het wa sneller?

tis 89 euro voor een half jaar aka 15 euro per maand. kunt zelfs mp games spelen ma ik zou da zelf nooit doen, misschien moba's maar nooit van zijn leven shooters

ik ga 't vooral gebruiken voor shit lijk icarus en rtx sp games, games die uw pc normaal doen smelten als ge gene 3070 of beter hebt. ik kom zeker keer laten weten volgende week of het de moeite is qua kwaliteit

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2021, 10:20   #59   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Als MS dat met hun coudservice ook kan brengen, en met een grotere library maakt google uiteraard geen kans.
Gamepass Ultimate

Dit terzijde, als je Ä2000 wil uitgeven voor een nieuwe gamepc. Go for it!

Ik ben zelf voor de XSX gegaan en nog geen moment spijt gehad. Ik ben altijd pcgamer geweest. Ik verafschuw games die geen 60fps aankunnen maar de nieuwste generatie consoles hebben me wel kunnen overtuigen.
Old 10-12-2021, 12:48   #60   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
ayyy just bericht gekregen dat vanaf de 16de december rtx 3080 geforce now gaat launchen. ik veronderstel dat het met regio's is dus, als ge een groot deel van uw library wilt streamen met een 3080 rig (1440p 120 fps ondersteuning) ik denk dat het de moment is. alhoewel, ik had het wel pre ordered dus misschien heb ik het wa sneller?

tis 89 euro voor een half jaar aka 15 euro per maand. kunt zelfs mp games spelen ma ik zou da zelf nooit doen, misschien moba's maar nooit van zijn leven shooters

ik ga 't vooral gebruiken voor shit lijk icarus en rtx sp games, games die uw pc normaal doen smelten als ge gene 3070 of beter hebt. ik kom zeker keer laten weten volgende week of het de moeite is qua kwaliteit
Ik was mijn abonnement uit het oog verloren en ben mijn FE voordeel kwijt.
Zijn er al meer Steam games beschikbaar op Geforce Now? Want buiten New World en Cyberpunk heb ik eigenlijk niet meer zoveel geprobeerd.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules