Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 07-12-2021, 20:27   #10161   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Voila, ik volg dat volledig. Als een 'spel' als 'werk' begint te voelen dan haak ik af, zo al tijd tekort.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 20:32   #10162   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Perfect samengevat en ook het grote verschil met Odyssey. Om die reden voor mij ook de laatste AC geweest voor langere tijd.
Old 07-12-2021, 21:19   #10163   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik heb altijd goede hoop dat zo'n systemen uiteindelijk verdwijnen. Ik sta traditioneel enkele jaren achter in wat ik speel (#care, aanbod zat), en dat lijkt soms zelfs niet alleen financieel te lonen. Ik speelde recent Shadow of War uit, blijkbaar zat dat na release stampvol met lootboxes en andere betalende rommel. Ondertussen is dat er allemaal uit en speelt dat spel als een trein.

Tegen dat ik aan Valhalla begin, waar ik veel zin in heb maar wat evengoed ongetwijfelde nog enkele jaren zal duren, hoop ik op een soortgelijk scenario.
Old 08-12-2021, 07:40   #10164   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik koop nooit lootboxes of zo'n soort zaken en heb er in Valhalla eigenlijk nergens last van gehad.
Het uitbreiden van je kamp is volledig optioneel en draagt (buiten wat side quests, info, skins) weinig bij tot het spel zelfs. Er is dus ook geen haast om het snel te unlocken. Tegen het midden van het spel heb je alle gebouwen wel staan, tegen het einde is alles full upgraded.
Je moet ook niet vergeten dat je een viking speelt die in Engeland een stuk land heeft gepakt, dus niet al te populair bij de buren.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 12:15   #10165   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ben met Ghost Of Tsushima bezig en duidelijk het concept Open World niet gewend... dacht dat t gedaan ging zijn als ik dat kasteel aanviel dus heel lang bezig geweest eerst alle andere quests te doen. Dan doe ik dat kasteel na een 25 uur, gaat dat zowat vanzelf, en komt er ineens een nieuwe stuk wereld dat twee keer groter is en direct een 20 nieuwe quests bevat...

ZO GA IK LANG BEZIG ZIJN.
acku is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 12:57   #10166   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik ben ook stilaan rond met die open world games. Heb daar gewoon de tijd niet meer voor.
Nu Solar Ash aant spelen en ik amuseer me 1000 keer meer. Pure fun van begin tot einde. Geen open wereld maar grote levels waarin je nog altijd veel vrijheid hebt.

Mijn probleem is dat voor mij het tofste gaming moment het opstarten van een nieu open wereld spel is. Heerlijke paar uur. En na 3 uur heb je het gehad en doe je het niet meer open.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 13:12   #10167   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Imperialism & Fortnite.
Imperialism uit nostalgie om mannetjes op te blazen met field cannon's en de impact van technologische vooruitgang.

Fortnite: Chapter 3 heeft een gans nieuw eiland te verkennen en nieuwe wapens ook o.a. de mk7 met laseraiming. Introductie van crouch-sliding maakt het wel fun om van een berg af te glijden
Old 08-12-2021, 17:26   #10168   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Al paar uur verscheten met "Townscaper". Geen hol uitdaging, gewoon huizekes neerpoten en tis de max Hoop ťcht dat ze dit spel nog wat uitbreiden en dat er bijvoorbeeld ook ventjes zouden rondlopen. Zou zo cool zijn mijn mini-wereldje tot leven te zien komen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 18:41   #10169   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Bij mij hangt het er een beetje vanaf. Om 1 of andere reden heb ik nooit een klik met Rockstar games. Ik denk niet dat ik al ooit een GTA uitgespeeld heb, aangezien die main story missions altijd stoppen na een bepaald moment en het de bedoeling is dat je die wereld begint te exploren. Maar er is zoveel te doen en je wordt zodanig vrijgelaten dat het toch enkel uitdraait op wat joyriden en voetgangers afknallen.

Assassin's Creed valt nog mee in dat geval, want je hebt altijd nog wel wat torens te unlocken en op de map zelf worden POI ook altijd proper aangeduid. Dus als je die main story ff moet parkeren, je kan altijd nog wat exploren en zaken looten.
Old 08-12-2021, 19:00   #10170   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Beste openworld games zijn diegene waar ge kunt experimenteren, onnozel doen en zo zaken ontdekt die de developers waarschijnlijk nooit verwacht hadden.

Zo herinner ik mij nog dat ik en mijn co op maat destijds bij Mercenaries 2 op een bepaald moment ontdekt hadden dat we een tank konden airliften met een helicopter waarbij de ene speler nog in de tank kon blijven zitten.
Dat vloog genen meter deftig, maar uiteindelijk zijn we wel geraakt bij de locatie van een baas, hebben we de tank in zijn hof gedropt en hem de lucht ingeblazen.
Dat terwijl spel daar niet op voorzien was, want nadien mochten we de missies voltooien om die baas te unlocken (wat direct voltooid werd) en verder te kunnen in het verhaal.

Last edited by Fallschirmjaeger; 08-12-2021 at 19:06.
Fallschirmjaeger is online now   Reply With Quote
Old 08-12-2021, 20:22   #10171   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Ik denk niet dat ik al ooit een GTA uitgespeeld heb, aangezien die main story missions altijd stoppen na een bepaald moment en het de bedoeling is dat je die wereld begint te exploren. Maar er is zoveel te doen en je wordt zodanig vrijgelaten dat het toch enkel uitdraait op wat joyriden en voetgangers afknallen.
Ben nog steeds bezig met GTA5, ergens 4 jaar geleden aan begonnen. Zit nu volgens t spel aan 68% progressie.
Af en toespeel ik dat eens, en dan weer lange tijd niet, omdat je niet t gevoel hebt dat het ergens echt naartoe gaat. Nuja, ik verlies ook de draad door zolang te stoppen, en doe dan maar t volgende dat in juiste kleur op map staat.

BTW: tegen dat ik door had dat dat de bedoeling was... Missschien lag het aan hert feit dat ik detail had opgezet zonder weten en dus niet goed begreep was belangrjk was. Heb echt wel lang tijd verspild met random rond te rijden in de hoop er een missie ging triggeren

Ik kijk uit naar een GTA6 waar ze ook echt diepte geven aan alle plaatsen. Nu is het toch vooral een front zoals een filmscene. Ziet er heel groot uit, maar is eigenlijk vooral straten met mensen en autos ad nauseum. Een car theft simulator voor psychopatische landlopers.
Niet dat t slecht is, zeker bij de top van grote spellen door zijn zotte missies. Maar daartussen? Veel gerij.
Old 09-12-2021, 08:34   #10172   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Qua open wereld staan Elder scrolls en Fallout toch op eenzame hoogte.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2021, 08:38   #10173   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

F4 vond ik nu niet zo super

Doe mij maar W3 (en wat mij betreft CP ook) met massa's goeie sidequests ipv doelloos wat ronddwalen
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 09-12-2021, 08:48   #10174   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Goh ja ik vond F4 ook wel minder, maar dat had veel meer te maken met weeral dumbing down van de RPG elementen.

De wereld zelf was F3, Vegas niveau

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 09-12-2021, 09:18   #10175   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Je bedoelt the witcher 3.
Geen enkele reeks die zo een negatieve impact heeft gehad op het rpg genre dan TES sinds Oblivion. Oversized en onsamenhangende theme park werelden met 95 % generieke quests uit de random quest generator. Offline mmorpgs die het genre degradeerden tot bezigheidstherapie met het verstand op 0 en uiteindelijk nog nauwelijks rpg elementen. Rechtstreeks verantwoordelijk voor al die copycats die helemaal niet zo ver afliggen van de recepten van Bethesda als de fanboys zouden willen toegeven. En Fallout 4 was waarschijnlijk de ergste. Heb de indruk dat veel gamers het wat gehad hebben en mede door oa Witcher 3 een game met zogezegd een gaziljoen uren speelduur maar de diepgang van een plasje water niet zomaar meer de stratosfeer in hypen. Eindelijk zou ik zeggen.
Fallout New Vegas was wel goed, niet toevallig de enige die niet door Bethesda zelf ontwikkeld is.

Last edited by Theremin; 09-12-2021 at 09:22.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2021, 09:20   #10176   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Klopt. Daar heb ik meer het "neus achterna" gevoel en worden sidequests meer spontaan en in tempo geÔntroduceerd. Bijvoorbeeld te paard kom je een huis tegen met een of ander (mini) verhaal ontwikkeling. Er zit, zeker in The Elder Scrolls, minder fluff in en van die mundane activiteiten te zien in de gebruikelijke metropool type games waar de map vol staat van generieke pinpoints. Vaak hebben die games een fantastisch (lineair) begin en plots sta je daar in stad y overladen met x aantal quests waar ik al snel een meh-weer-zo'n-game gevoel krijg.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2021, 09:37   #10177   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Vaak hebben die games een fantastisch (lineair) begin en plots sta je daar in stad y overladen met x aantal quests waar ik al snel een meh-weer-zo'n-game gevoel krijg.
Dat is toch gewoon perfect de samenvatting van pakweg Oblivion? Eerste 5 uur alle registers open met Patrick Stewart enal, 500 uur erna doelloos rondlopen in een wereld met een gatachterlijke main quest met die level scaling gecopy paste demon gates en zoeken naar die 2 interessante sidequests. Gebeurt niks memorabel meer. Skyrim? Dungeons van letterlijk 3 gangen die er allemaal hetzelfde uitzien. Serieuze verarming van het genre toch allemaal.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2021, 10:15   #10178   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Je bedoelt the witcher 3.
Geen enkele reeks die zo een negatieve impact heeft gehad op het rpg genre dan TES sinds Oblivion. Oversized en onsamenhangende theme park werelden met 95 % generieke quests uit de random quest generator. Offline mmorpgs die het genre degradeerden tot bezigheidstherapie met het verstand op 0 en uiteindelijk nog nauwelijks rpg elementen. Rechtstreeks verantwoordelijk voor al die copycats die helemaal niet zo ver afliggen van de recepten van Bethesda als de fanboys zouden willen toegeven. En Fallout 4 was waarschijnlijk de ergste. Heb de indruk dat veel gamers het wat gehad hebben en mede door oa Witcher 3 een game met zogezegd een gaziljoen uren speelduur maar de diepgang van een plasje water niet zomaar meer de stratosfeer in hypen. Eindelijk zou ik zeggen.
Fallout New Vegas was wel goed, niet toevallig de enige die niet door Bethesda zelf ontwikkeld is.
Ja er waren leuke side quest in W3. Bloody Baron de meest bekende natuurlijk (hoewel dat eerder een stuk main quest is , je kan die niet skippen volgens mij). En die dingen zijn heel goed uitgewerkt.

Maar voor de rest is die open wereld redelijk generiek. Een nest is net hetzelfde als alle andere nesten.

Waar in in Fallout (ook F4) detail is op de meest onverwachte plaatsen. Een verlaten huis waar als je kamer per kamer gaat kijken je de historiek van de overleden bewoners kunt uitpluizen aan de hand van notes, de positie van de skeletten en nog zoveel meer.

TLOU2 is het enige andere spel dat dit nog meer doet. In een bepaalde flat kan je in perfect detail zien hoe de bewoners een table top miniatures game aan het spelen waren toen de de wereld om zeep ging.

Dumbing down is inderdaad de vloek van het rpg genre. TES en Fallout hebben daarin een grote rol gespeeld, maar zeker ook Mass Effect. Meer toegankelijk maken is natuurlijk meer monies.

Quote:
Old 09-12-2021, 10:17   #10179   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Heb hier onder mijn viijs gehad dat TLOU2 geen open world is, en dus niet meetelt in dat soort discussies. Is best wel waar, de wereld is lineair (met enkele kleine open areas), dus is t veel makkelijker details erin te steken. Minder wereld, en meer kans dat iemand er ook iets aan heeft.
Old 09-12-2021, 10:24   #10180   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Oh ik beweer niet dat TLOU2 een pure open wereld is, het ging om de aandacht en de doordachtheid van de details die gestoken worden in stukken waar 90% van de spelers niet eens aandacht aan zouden geven.

Quote:
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules