Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

View Poll Results: Game of the Year
Cyberpunk 2077 9 30.00%
Deathloop 2 6.67%
Forza Horizon 5 2 6.67%
Resident Evil Village 0 0%
Psychonauts 2 3 10.00%
It Takes Two 2 6.67%
Inscryption 3 10.00%
Metroid Dread 2 6.67%
Returnal 1 3.33%
Ratchet & Clank: Rift Apart 2 6.67%
Marvelís Guardians of the Galaxy 1 3.33%
Age of Empires 4 1 3.33%
Tales of Arise 1 3.33%
Hitman 3 0 0%
Valheim (Alex) 7 23.33%
FFXIV: Endwalker (Divolinon) 1 3.33%
Halo Infinite (DontLikeJelly) 2 6.67%
Gunfire Reborn (radje) 1 3.33%
Dyson Sphere Program (Ashner) 2 6.67%
NieR Replicant ver.1.22474487139 (DarthJabbaBoulet) 1 3.33%
Multiple Choice Poll. Voters: 30. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 10-12-2021, 23:14   #21   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik zou het eigenlijk niet weten dit jaar. Resident Evil was heel goed, maar geen game of the year voor mij. Age of Empires IV was ik aangenaam mee verrast, maar ze mochten net dat ietsje moderner gegaan zijn. Voelt teveel als Age of Empires II: The Superenhanced Edition. Leuk, maar geen goty. Psychonauts dan misschien? Ook niet 100% overtuigd. Ik weet het niet. Nog wat denken.

Als het puur om gespeelde uren gaat, dan zou het hier F1 2021 zijn. Maar dat is nu ook niet echt het soort titel dat in zo'n lijstjes thuis hoort.

Moet ook wel nog een aantal games spelen, zoals Deathloop, Guardians of the Galaxy en It takes two. De eerste twee staan klaar op het lijstje voor tijdens de eindejaarssales, het andere staat klaar op gamepass.

Last edited by HeLLBirD; 10-12-2021 at 23:34.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 11:46   #22   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Halo Infinite mag misschien toch ook toegevoegd worden. Heb er nog niet al teveel uren in zitten, maar heb echt wel de originele Halo feels gekregen. Guardians of the Galaxy staat, onverwacht, wel hoog op mijn lijstje.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 11:48   #23   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

* Horizon 5
* Guardians of the Galaxy
* Halo:Infinite

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 13:52   #24   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Halo Infinite mag misschien toch ook toegevoegd worden. Heb er nog niet al teveel uren in zitten, maar heb echt wel de originele Halo feels gekregen. Guardians of the Galaxy staat, onverwacht, wel hoog op mijn lijstje.
ewel ja maar dan de mp voor mij. legit de enigste leuke shooter voor mij tussen cod, bf en deze titel die rond dezelfde periode zijn uitgekomen

mp is sowieso gratis op alle platformen. singleplayer is wel standaard AAA rate en leek me wa veel ma natuurlijk ook op gamepass zie ik just

mss dien campaign dan toch ook eens installen

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 16:42   #25   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Wat ik dit jaar fantastisch vond was Valheim en Hades. Maar das geen 2021. Halo is een kanshebber maar ik ben nog maar een uur of 2 ver.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 07:50   #26   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik heb ook precies geen 2021 games gespeeld dit jaar, buiten de ports van Persona 5: strikers en Ys IX.

Wel dit jaar Hades ontdekt en Crosscode, beide schitterende games. En Darkest dungeon. En onlangs begonnen aan The Witcher 3. Spiritfarer, Owlboy en Hollow knight liggen nog te wachten, daar verwacht ik ook veel van.

Maar dus niets 'nieuw' gespeeld en ook niet echt het gevoel dat ik iets gemist heb. Zegt toch wel iets over 2021.

Last edited by Maniac; 13-12-2021 at 08:03.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 09:10   #27   link
radje
wadist

radje's Avatar

ik heb qua gaming tijd tekort gehad feitelijk, er waren wel veel degelijke releases in 2021. maar tzijn lijk allemaal dlc's of early access titels geweest

of dus nog geen tijd gehad om ze op te starten door bij dezelfde games te blijven steken. ik moet inscryption nog altijd starten ook al is da een spel op maat voor mij gemaakt; story driven card game? sign me up

deathloop, encased, humankind, old world, black book, roguebook, days gone, griftlands, solasta 1.0 + dlc, outer wilds dlc allemaal 2021 games die ik dit jaar heb gekocht maar nog niet of minder dan verwacht heb gespeeld omdat mijn gaming avond altijd start met "eerst een run slay the spire" en mja

Last edited by radje; 13-12-2021 at 09:14.
Old 13-12-2021, 09:15   #28   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Geen enkel 2021 game gespeeld.

Dit jaar waren CIV6 en EU4 de grootste timesinks.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 10:03   #29   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Eigenlijk ook niet zoveel gespeeld van 2021:

- Forza5. Maakte initieel een sterke indruk, maar laat toch veel steken vallen. MP rammelt langs alle kanten en de rest vh spel voelt als een F2P (f'ing wheelspins), maar dan zonder monetization. Tof om af en toe een race te doen, maar niet meer dan dat.

- Humankind. Hype was strong, maar uiteindelijk toch geen Civ killer voor mij.

- Back 4 Blood/AoE4. Had gehoopt op een nostalgische klik, maar die is er nooit gekomen.

Nog te spelen:

It takes two
Psychonauts2
Kena
Solar Ash
Hitman 3

/care:

Far Cry 6
CoD/BF
Outriders

Wat hebben we dan wel vooral gespeeld in 2021?

F'ing Euro Truck Simulator 2. Ik word stilaan een oude casual gamer
Old 13-12-2021, 10:04   #30   link
radje
wadist

radje's Avatar

hier ook ets2 en ats, met de promods

Old 13-12-2021, 13:50   #31   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Cyberpunk 2077 had ik op 3 januari uitgespeeld dus dat beschouw ik meer als 2020 (en toen ook GOTY imo). Spijtig dat het dit jaar vooral damage control door CDPR was (en geen nieuwe content de naam waardig) maar de technische problemen zitten duidelijk heel diep, nog altijd op sommige vlakken. In 2022 gaan ze toch iets zot mogen doen met die next-gen update en addons. Betere open-world systemen mogen zeker, meer quests / verhaal is waar ik vooral naar verlang.

Dit jaar heb ik vooral een open bek getrokken bij Valheim. Zo'n spel (early access merk je amper) terug voor de eerste keer spelen geef ik grof geld voor. Ongelooflijke sfeer en simpel maar zeer deftig game design. Het is grindy maar dat "eropuit trekken en niet weten wat je tegenkomt"-gevoel is zo straf hier dat je de uren "werk" er wel bijneemt. Met zo weinig zoveel zeggen heb ik nog niet vaak in games meegemaakt. En dat terwijl ik dacht dat ik vikingen beu ging zijn. Maak dit spel in een andere mythologische setting en ik speel het ook gelijk zot denk ik.

Ben er wel na het heel intens te spelen terug mee gestopt. Eens ze alle biome's deftig hebben uitgewerkt en er meer unieke locaties in stoppen eens terug opnieuw beginnen met een paar maten en hopelijk weer heel wat nieuwe dingen zelf ontdekken. Zelfs Hearth & Home of die nieuwe verrassing in de Swamp nog niet geprobeerd.

Last edited by Ryuken; 13-12-2021 at 16:45.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 15:05   #32   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Toch echt wel het slechtste jaar aller tijden.
Pathfinder: wotr was ok maar had me toch niet zo hooked als de vorige Pathfinder. Nogal veel cringy writing.
Disco Elysium: Directors Cut. Halfweg nen game ending save game bug gehad die blijkbaar al sinds de originele versie regelmatig de kop opsteekt maar ze niet de moeite vonden om er de afgelopen 2 jaar definitief uit te patchen.
Cyberpunk: werkelijk schandalige release. En dat is hier die poll nog aan het winnen rofl. Zo zie je maar, als je gamers maar genoeg invested krijgt in de prerelease hype slikken ze desnoods een dampende drol met veel plezier door. Meest dankbare publiek ooit voor een savvy marketing department.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 15:10   #33   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Van best gespeeld in 2021 is't voor mij ook Hades. Lang laten liggen omdat ik wat teleurgesteld was in Pyre. Geboeid tot de 'full ending'

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
Ben er wel na het heel intens te spelen terug mee gestopt. Eens ze alle biome's deftig hebben uitgewerkt en er meer unieke locaties in stoppen eens terug opnieuw beginnen met een paar maten en hopelijk weer heel wat nieuwe dingen zelf ontdekken. Zelfs Hearth & Home of die nieuwe verrassing in de Swamp nog niet geprobeerd.
Same. Zaten op punt met plains waar bij je dus veel moet rondtrekken, ga wachten totdat minstens oceaan biome af is of minstens een van de extra onafgewerkte biomes, zullen dan wrs toch een nieuwe wereld moeten starten

Ik verwacht dat wel niet voor een jaar of 2. Maar de early release was alleszins een unieke ervaring

Last edited by Alex; 13-12-2021 at 15:30.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 16:06   #34   link
radje
wadist

radje's Avatar

heb gunfire reborn dan maar gekozen als mijn GOTY

tis isaac maar dan als nen 3d fps met verschillende chars en elk een specifieke mechanic. allemaal redelijk uniek en het heeft ook accensions gelijk slay the spire, veel wapens, elemental interactions en ge kunt echt busted bouwen met de juiste perks en wapens

Old 13-12-2021, 16:53   #35   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Ik heb het gevoel echt weinig goede games gespeeld te hebben dit jaar.
Toch weinig games waar meer dan 20-30 uur is ingekropen dit jaar.

Meest gespeeld is dit jaar Rocket League & Path of Exile (shrimp discord)

nieuwe games:
Valheim
Splitgate (multiplayer op shrimp discord)
Chivalry
AOE 4 (enkel en alleen vanwege campaign & filmpjes, de feel van AOE2 was nog altijd beter)

Teveel Forza 4 & Motorsport gespeeld om Forza 5 goed te vinden, teveel crappy game mechanics en grinden.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 18:46   #36   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Ik heb er toch eentje gevonden,

Dyson Sphere Program
Old 15-12-2021, 14:44   #37   link
Mr. Santa
Niet te vertrouwen

Mr. Santa's Avatar

Metroid Dread is de max.
Old 15-12-2021, 20:25   #38   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ashner View Post
Ik heb er toch eentje gevonden,

Dyson Sphere Program
Is dat die stofzuiger sim?
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2021, 06:43   #39   link
radje
wadist

radje's Avatar

boo-urns

Old 20-12-2021, 18:45   #40   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Sinds dit weekend 'It Takes Two' aan't spelen, samen met de zoon van 6 jaar, en het is fantastisch. Zo'n zot mooi gemaakt spel zeg. Knappe graphics, afgewerkte gameplay, leuk verhaal, goede humor, wijze setting. Al veel samen moeten lachen ook. Ik ben compleet fan.

Dus dan ga ik daarvoor als GOTY.

Mod: Zot eigenlijk dat dat een EA-spel is. Je zou dergelijke kwaliteit al bijna niet meer verwachten bij hen.

Last edited by HeLLBirD; 20-12-2021 at 19:28.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules