Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 28-11-2021, 19:07   #17941   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dune. Epische film, zeer mooi en interessant. Mij geen moment verveeld eigenlijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 16:06   #17942   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Begonnen aan Red Notice maar zo'n flauwe zever... Na een dik half uur had ik er wel genoeg van.

No Time to Die daarintegen was weliswaar erg goed vond ik. De opening van 20 minuten die overgaat naar het nummer van Billie Eilish was écht sterk en prachtig gedaan.
Dat stadje, Matera, wil ik wel eens bezoeken trouwens. Ziet er prachtig uit.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 21:25   #17943   link
Dorfmeister
O_o

Blow. Als komedie meer geslaagd dan drama. Met drugssmokkel als thema is het ook niet echt verrassend dat het gelijkt op (het later verschenen) American Made. Maar Johnny Depp > Tom Cruise.

Girl, interrupted. Aan de ene kant wel een meeslepende film, aan de andere kant ook wel wat zeemzoet. Ik heb eveneens de indruk dat psychiatrische problemen toch wat ondergeschikt zijn aan het persoonlijke verhaal van Winona Ryder wat toch wel vreemd is in een film over psychiatrie. Wel een heerlijke break-outrol van Angelina Jolie.

The Guilty. Tja, laat ik vriendelijk zijn en het er bij houden dat het niet mijn ding is.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2021, 09:01   #17944   link
radje
wadist

radje's Avatar

gisterenavond malignant gezien nada ik de eerste paar seconden van de review van RLM had bekeken, ik wist heel snel da ik dien review moest afzetten en hem zelf eerst gaan zien

waanzinnig hilarische film. de beste horror/gore camp die ik in jaren heb gezien, van begin tot einde luidop moeten lachen met wat overduidelijk gerichte keuzes waren om helegans loco te gaan. de insidious filmen vind ik kekah en de conjuring meh whatever maar dees is fantastich van onzen wan

japisee als ge hem nog niet hebt gezien onmiddellijk toen tis meer dan gewoon wan horror film nummer 29429 puur entertainment

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2021, 12:49   #17945   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

al gezien ze, tstaat onderaan op mijn lijstje. khad er veel meer van verwacht, kvond het eerder saai en storend
Old 01-12-2021, 17:47   #17946   link
radje
wadist

radje's Avatar

wtf

japjap wij kunnen toch ne verschillende smaak hebben met momenten zenne miljaar

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2021, 18:53   #17947   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

kvind dat mooi aan onze samenleving eig
Old 04-12-2021, 16:59   #17948   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Black Swan
Want een beetje drama kan geen kwaad.
Net zoals The Revenant geen aangename film. Al had het wel wat luchtige punten dankzij Mila Kunis, die in mijn ogen toch wat misacast was. Uiteindelijk speelde ze ook een professionele ballerina, dus dat contrast tussen haar en Portman was te groot uitgespeeld. De ene snuift, zuipt en poept rond, de ander komt niet buiten sinds haar geboorte uit toewijding voor het vak, waar ze wel beide in ongeveer dezelfde klasse spelen.
Buiten dat detail, zeer vermakelijk. Stevig, niet te lang. Visueel sober. Erg goede weergave van psychose. Zulke films zijn belangrijk voor ons begrip ervan.

Had het wel moeilijk te begrijpen wat feit en fictie was, en/of er symboliek in zat of niet. Denk uiteindelijk niet, de karakters waren er echt, sommige feiten waren fantasie. Het leidde ook niet perse naar een twist, ze was ruim aangekondigd. Ook dat is een sterke keuze.

Geen reclame voor de artistieke kunst. Wie doet dit zijn kinderen aan? Ik vind het mooi, maar niet mooi genoeg om al die kosten te rechtvaardigen.
acku is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2021, 22:44   #17949   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

King Richard

Will Smith die rol van de vader van Venus en Serena vertolkt, en de opgang van Venus naar de top.
Opmerkelijk verhaal, maar geen te geweldige film. Bijna meer docu dan film. Weinig humor, niks echt spannend. Gewoon ne gigantische eikel die wel zijn grote gelijk haalt.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2021, 22:32   #17950   link
Dorfmeister
O_o

Birds of Prey. Met weinig verwachtingen aan begonnen en ik hoopte dat het door z'n kitscherigheid in de categorie zou vallen van zo slecht dat het goed wordt. Maar 't is gewoon slecht, rotslecht. Wel kudo's voor de soundtrack en sommige shots van de cinematografie.

Logan Lucky. Aangename film waar ik echt hartelijk mee gelachen hebt. De film begint met een eigen identiteit, maar verschuift daarna echt wel te veel naar Ocean's Eleven/Twelve/Thirteen waar regisseur Steven Soderbergh iets te veel inspiratie haalt uit z'n eigen mayonaisepot.

Love and Monsters. Ik dacht eerst te maken hebben met een ludieke horror comedy à la Cabin in the Woods, maar het is toch meer dan dat. Heeft een (te) groot zeemzoeterig karakter, maar er zitten ook oprecht hartverwarmende momenten in. Eigenlijk een feel good movie zonder dat het zo bedoeld is.
Old 06-12-2021, 16:28   #17951   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Vorige week maandag gezien: 'The power of the dog'

Sinds 1 december ook te bekijken op Netflix, maar boek toch maar uw ticketje voor de bioscoop. Jane Campion heeft een ijzingwekkende psychologische thriller gedraaid die toevallig ook een western is. Benedict Cumberbatch was nooit beter.

Schitterende film.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2021, 17:24   #17952   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Aha, vandaag gezien en direct in mijn top van 2021 geplaatst.
Gigantische fan van Campion en het is echt wel een subtiele maar magnifieke thriller.
Geen gram vet op.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2021, 22:36   #17953   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Casualties of war

De palma zijn ´nam film.
Met Michael J Fox en Sean Penn in de hoofdrollen. T was in feite niet slecht, t duurde niet overdreven lang, maar k vond Penn precies klein beetje overacting. Al bij al proper filmke. Zeker 1 van de betere de palma´s

Terminator 2

Moet zeker de 30e keer ofzo zijn dat in die zie en ik blijf dat de beste actie blockbuster ooit vinden.
Old 11-12-2021, 16:50   #17954   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Predator

Toch ook beke nen 80s classic maar t deed mij allemaal niet veel. Moet supercool geweest zijn as em uit kwam maar ondertussen toch wat gedateerd.
Old 11-12-2021, 18:50   #17955   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Idi i smotri

Eindelijk eens nen oorlogsfilm die echt de wreedheid van den oorlog goed weet te vatten ipv er een heroisch heldenverhaal van de maken wat de meeste Westerse films ervan willen maken.
Had gevreesd dat het echt mottigemakende goor niveau Salo zou zijn, maar dat was gelukkig niet het geval.
Vrees dat ik zowat alles van Netflix, Discovery en NaGeo over hitler en zijn wandaden in Oost Europa, dus deze film kon het beeld dat ik daarvan had niet nog goorder maken.
Visueel wel een enorm meesterwerk.

zou in feite op elke middelbare school getoond moeten worden, ipv la vita e bella of andere kul
Old 11-12-2021, 20:26   #17956   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Predator

Toch ook beke nen 80s classic maar t deed mij allemaal niet veel. Moet supercool geweest zijn as em uit kwam maar ondertussen toch wat gedateerd.
Gonna have me some fun

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 21:37   #17957   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

The Unforgivable op Netflix, een film waar ik totaal geen verwachtingen van had. Een van de betere films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Sterk stukje acteerwerk ook van Bullock.

Last edited by Metal; 11-12-2021 at 21:53.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2021, 08:56   #17958   link
Jack Carver

Jack Carver's Avatar

Shang shi dinges and the 10 rings

Awel ja, k had het meer dan gehad met al die superhelden alien tessaract thanos shit en zat echt niet te wachten op nog meer Spiderman of Black Widow maar deze mocht er zeker zijn.

1 van de beste in jaren.
Old 12-12-2021, 15:26   #17959   link
Dorfmeister
O_o

Villains. Werd op Netflix aangekondigd als een off-beat thriller, maar het concept van creepy koppel ontmoet nog creepier koppel is inmiddels wel al genoeg herhaald. Ik werd er warm noch koud van.

Bright. Joel Edgerton als een Orc die flik is in een aarde waar ook Orcs, elven en dwergen rondlopen. En een paar daarvan zijn op zoek naar een magische toverstok. Waarschijnlijk is de film bedoeld als een maatschappijkritische allegorie op de huidige samenleving, maar het was voornamelijk saai.

8 Mile. Biografie van Eminem die niet als biografie bedoeld is. Aangename film en Eminem vond ik eigenlijk best goed acteren.

Official Secrets. Een film met Keira Knightley als whistleblower die nooit weet te vervelen. Gebaseerd op waargebeurde feiten, maar sommige dingen zijn toch wel te hard gedramatiseerd (hare vent die op 't punt staat om gedeporteerd te worden om vier uur 's nachts, maar één telefoontje op het laatste moment lost dat op en ze kan 'm afhalen een kot in de nacht ).

Richard Jewell. Echt wel een genietbare film over een naïeve, corpulente doofus die flik wil worden, maar dan als beveiligingsagent een aanslag in 1996 in Atlanta verijdelt. Door zijn profiling wordt hij door de CIA echter als mogelijke dader gezien en werkt hij net iets te goed mee. Op bepaalde momenten wilde ik hem een paar djoefen verkopen omdat 'm zo goedgelovig is en dat is ook de opzet van de film Goeie rol ook van Sam Rockwell als advocaat.
Old 12-12-2021, 15:51   #17960   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

YO EVERYONE IN THE 313
acku is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules