Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 12-12-2021, 17:34   #841   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Het is wat onduidelijk of de show op sky nu gedaan is (ted’s notebook is normaal het laatste). De meeting bij de stewards is schijnbaar even gepauzeerd, maar het is nog niet gedaan.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2021, 17:36   #842   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Aha, Horner en Newey moeten terug naar de stewards.
Old 12-12-2021, 17:39   #843   link
Horla
Senior Member

Wat een shitshow. Ik weet dat de F1 een technische "sport" is waardoor je veel regeltjes nodig hebt maar dit is echt belachelijk. En zorg er alsjeblieft voor dat als je veel regels maakt, uw wedstrijdleiding ze ook effectief kent.

edit: Ik weet trouwens nog altijd niet wat ik van Verstappen moet vinden. Het ene moment ben ik blij dat hij er wat spanning/schwung in brengt maar het volgende moment maak ik mij de bedenking dat als er 3 man zijn agressieve rijstijl zouden gebruiken, de helft van het deelnemersveld nooit zou toekomen. Vreemd gevoel.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2021, 17:48   #844   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Best case komen hier goede hervormingen uit voort.

Nico had een punt, bij voetbal kunnen de managers ook niet gaan zagen bij de ref. Die directe lijn is geen goede zaak. Masi zijn team is ook te klein, zeker met alle aandacht die het krijgt.

Worst case: een gigantische shitshow voor F1.
Old 12-12-2021, 18:00   #845   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Is dat er niet al altijd geweest in de f1? Het enige wat nieuw is, is dat ge nu als toeschouwer ook die discussies kunt horen, terwijl dat ervoor altijd achter schermen gebeurde.
Old 12-12-2021, 18:26   #846   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

De "zever" protest (die van het inhalen bij een SC) is alvast "protest has been dismissed".
Old 12-12-2021, 19:08   #847   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

2de protest ook afgewezen.
Old 12-12-2021, 19:24   #848   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 12-12-2021, 21:34   #849   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Waar kijken jullie die F1 races eigenlijk? Welke zender zendt dat tegenwoordig uit?
http://freestreams-live1.com/skysf1tv1/

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2021, 23:27   #850   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Absoluut belachelijk en Mercedes/Hamilton zijn terecht pissed imo. Geloofwaardigheid van de F1 is nu echt wel onder het nulpunt gezakt.
Zoals al een paar keer gevraagd hier: waarom?

Kan iemand me uitleggen waarom ze eerst die auto's niet de safety car voorbij laten steken en dan ineens wel? Is dat al ooit voorgekomen dat dat niet mocht?

Mooie sneer trouwens ook van Masi die het gezaag van Toto beu is: “Toto, it’s called a motor race!”
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 06:25   #851   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by B0Yke View Post

Kan iemand me uitleggen waarom ze eerst die auto's niet de safety car voorbij laten steken en dan ineens wel? Is dat al ooit voorgekomen dat dat niet mocht?

Mooie sneer trouwens ook van Masi die het gezaag van Toto beu is: “Toto, it’s called a motor race!”
Ze laten het niet toe als het te gevaarlijk is. Bij mijn weten nog nooit voorgevallen. Wat vooral ee probleem is dat de wagens tussen Verstappen en Hamilton wel mochten voorbijsteken maa de wagens achter Verstappen niet en dat waren er nog een paar. Ofwel allemaal of wel geen.

Ik ben wel een Max Verstappen fan.
Op het afsnijden van de bocht van Hamilton. Of je nu buiten geduwd word of niet je moet in principe je plaats afstaan.

Masi zien we volgend jaar niet meer terug, hopelijk een raceleider die wat consequenter is.

Quote:
Mark Webber, vroeger Red Bull en nu tv-consultant: “Ik weet niet welke regels er vandaag werden toegepast, maar eigenlijk weet je als coureur of teambaas niet meer waar je aan toe bent. Het is om het even wat. Eerst moeten de gedubbelde auto’s doorgelaten worden, dan weer niet en uiteindelijk weer wel. Maar dan alleen de helft van de gedubbelden. Luister, Max verdient de wereldtitel als je het volledige seizoen bekijkt. En zijn inhaalmanoeuvre in de eerste ronde was perfect volgens de regels, ze hadden Hamilton moeten verplichten om zijn koppositie af te geven.” Maar dan: “Maar wat gebeurde met die Safety Car, dat is een zwarte dag voor formule 1. Het was niet om naar te zien.”
Old 13-12-2021, 06:39   #852   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:

Dat is inderdaad het rare. Maar ze niét voorbij laten gaan was ongetwijfeld óók discutabel.

Als ik het goed begrijp:
1) SC terwijl ze alles opruimen
2) Daarná mogen de gedubbelde zich ontdubbelen, waardoor in dit geval Verstappen terug vlak achter Max zou zitten.
3) Wanneer dit gedaan is, dan moet de SC in de volgende ronde binnenkomen en zal de race terug starten

Wat nu nog discutabel is, is de keuze om slechts enkele rijders zich te laten ontdubbelen ipv ze allemaal. Indien dit komt omdat er niet genoeg tijd was om alle rijders dat te laten doen (waardoor de race achter SC zou eindigen), dan vind ik het wle correct dat er nu klachten zijn. Want dan is dit toch letterlijk racevervalsing. Je kan dat laatste rondje overigens geen 'race' noemen he, het stond voor die ronde al vast dat Max ervoorbij ging gaan zonder andere mirakels. (lees: Hamilton die zelf het contact zou zoeken).

Nuja, zonder deze SC discussie zou een titel voor Lewis ook discutabel zijn geweest door dat afsnij-incident bij het begin van de race.
Ik kan me ergens wel vinden in de beslissing daar omdat Max zijn 'block-pass' wel heel lame is. (dan is weer de discussie of je dat op die manier mág doen, als dat mag, dan mag Lewis uiteraard die bocht niét afsnijden en moest hij MAx terug voorbij laten).
Als je dat niét mag doen, dan lijkt he mij correct dat Lewis na de hele fase nog steeds op positie 1 mag rijden.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 06:50   #853   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Quote:

Sinds wanneer mogen er slechts 5 wagens zich ontdubbelen (en toevallig die 5 wagens die tussen Max en Lewis zaten) ipv het hele veld?

Niet laten ontdubbelen was idd bullshit, 5 wagens maar laten ontdubbelen was even grote bullshit.

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post

Ik ben wel een Max Verstappen fan.
Op het afsnijden van de bocht van Hamilton. Of je nu buiten geduwd word of niet je moet in principe je plaats afstaan.

Masi zien we volgend jaar niet meer terug, hopelijk een raceleider die wat consequenter is.
Andere ex coureurs noemen dit dan weer “forcing the other driver of the track” wat dan ook weer tegen de regels is.

Om die reden zijn er stewards die daarover moeten beslissen. Wat ik mij wel afvraag, is of Masi niet teveel zelf beslist. Zoals vorige week met die koehandel tijdens de rode vlag.

Al blijf ik erbij dat het natuurlijk ook een fout beeld geeft om nu plots Masi te horen tijdens de wedstrijd, terwijl dat vroeger niet het geval was, maar de teams daarom niet minder kloegen. Dan lieten ze gewoon constant de teamradio van de rijders horen die klaagden na elk inhaalmanoeuvre om een straf te proberen forceren/ontlopen.
Old 13-12-2021, 06:59   #854   link
Rufus
PimpMeister

Talking

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Sinds wanneer mogen er slechts 5 wagens zich ontdubbelen (en toevallig die 5 wagens die tussen Max en Lewis zaten) ipv het hele veld?

Niet laten ontdubbelen was idd bullshit, 5 wagens maar laten ontdubbelen was even grote bullshit.

Andere ex coureurs noemen dit dan weer “forcing the other driver of the track” wat dan ook weer tegen de regels is.

Om die reden zijn er stewards die daarover moeten beslissen. Wat ik mij wel afvraag, is of Masi niet teveel zelf beslist. Zoals vorige week met die koehandel tijdens de rode vlag.

Al blijf ik erbij dat het natuurlijk ook een fout beeld geeft om nu plots Masi te horen tijdens de wedstrijd, terwijl dat vroeger niet het geval was, maar de teams daarom niet minder kloegen. Dan lieten ze gewoon constant de teamradio van de rijders horen die klaagden na elk inhaalmanoeuvre om een straf te proberen forceren/ontlopen.
Inderdaad is iets bizar. Zeker bij de eerste VSC toto horen smeken om geen SC uit te sturen.
Forcing driver of the track is meestal als de driver dan een nadeel heeft, hier snijd Hamilton een volledige bocht af zonder echt snelheidsverlies. Integendeel hij heeft hier veel voordeel uit gehaald.
Teveel imo. EN verstappen zat voor Hamilton dus mag racelijn nemen. Is natuurlijk voor interpretatie vatbaar.

Last edited by Rufus; 13-12-2021 at 07:02.
Rufus is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 08:12   #855   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Een passende finale voor dit seizoen. Dat is het minste dat je kan zeggen.

Het zag er erg lang naar uit dat Hamilton zijn 8ste zou binnenhalen, de Mercedes was gewoon sneller. Het incident in bocht 1 werd al bij al goed afgehandeld. Het was de signature-Max-inhaalpoging: ga van de baan of we botsen. Het voordeel dat Hamilton uit zijn ontsnappingsroute haalde was niet helemaal eerlijk, maar hij werd wel - eens te meer - van de baan gedrukt. Dan is het meteen afhandelen als een race-incident oké, wat mij betreft.

De rest van de wedstrijd gooide Red Bull alles in de strijd, wat bewondering verdiende. Van een schitterende Perez, tot elke poging grijpen op vers rubber. Mercedes hield wel erg koortsig vast aan die heilige baanpositie. Had het team iets minder conservatief geweest, was de uitslag waarschijnlijk anders.

De laatste ronde was knotsgek, bpm effe maal 2. Ik rekende immers ook op een finish achter de SC, dat Masi er alsnog een ronde wilde uitpersen kan ik wel verstaan. Hoewel die beslissing enorm in het voordeel van Verstappen leek, wilde hij vooral de race volwaardig laten eindigen, lijkt me. Dat Hamilton dan een sitting duck was, was deels te wijten aan die conservatieve strategie. Had Latifi zijn wagen 5 rondes eerder in de muur geparkeerd, was Verstappen evengoed kampioen geweest. MAAR, en dat is een enorme maar, dan had men de regels niet hoeven te buigen. En dat is geen klein precedent...

Jammer dat een - over het hele seizoen beschouwd - verdiende titel daardoor op losse poten komt te staan.

Ongeacht de uitslag, de arbitrage tijdens de wedstrijd moet anders. Vooral de manier waarop de teams communiceren naar de wedstrijdleiding in het heetst van de strijd is compleet ongepast en veroorzaakt chaos. Masi en de stewards worden niet onterecht inconsequentie verweten, de teams hebben echter evengoed boter op hun hoofd door bij elke situatie in hun nadeel moord en brand te beginnen schreeuwen over de radio.
Old 13-12-2021, 08:44   #856   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Ik snap wel waarom Mercedes Hamilton niet gepit heeft tijdens de VSC. Hadden ze hem wel gepit, dan kon Red Bull Max buiten laten en zo de positie overnemen. Een te groot risico voor Mercedes op dat moment. En RB had niets te verliezen, want zonder pitstop waren ze sowieso kansloos.

Alleen heeft Mercedes nadien geen kans meer gehad om te pitten, tijdens de SC pitten was gewoon onmogelijk. Max zou dan niet gepit hebben en zo eerste zijn.
Old 13-12-2021, 08:46   #857   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Wat ik niet begrijp is Hamilton's eerste pit stop. Waarom was die zo snel? Er zat toch heel wat meer in die mediums.
Old 13-12-2021, 08:53   #858   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik vind dat er nogal licht over wordt gegaan, waarschijnlijk omdat insiders niet willen bijten in de hand die hen voedt.

Tuurlijk heeft F1 al een decennialange geschiedenis van absoluut gekunstelde racerij en doorzichtige manipulatie door de organisatie, maar dit lijkt me een nieuw dieptepunt. Tijdens de beslissende race meermaals de regels herschrijven om niet te zeggen in de vuilbak te kieperen, puur om een duel in te laatste ronde te creëren. Goed voor kolommen in de kranten en voor het publiek dat komt om de grote F1 reality show te zien, maar met sport heeft het maar weinig meer te maken.

Blij dat ik al jaren niet meer emotioneel geïnvesteerd ben in deze shitshow.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 09:07   #859   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Wat ik niet begrijp is Hamilton's eerste pit stop. Waarom was die zo snel? Er zat toch heel wat meer in die mediums.
gezien hij de GP niet moest winnen, en om "undercut"(pls kenners leg dat eens beter uit) te vermijden.

Maar k snap het ook niet, was meer dan snel genoeg had er makkelijk voor gebleven en het verschil op het einde ook in zijn voordeel gehouden, no matter what.

ze wisten goed genoeg dat ze met een (V)SC fucked gingen zijn, zie ook de intimidatie van Wolf aan het adres van Massi.
Als Max van toch dikke Karma voor Wolf dan.

Bovendien, als Bottas Max wat meer onder druk had gezet, had die ook niet zomaar kunnen pitten.

Tactiek van Mercedes was dus zeker neit feilloos.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 09:18   #860   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Undercut: vroeger pitten dan uw voorligger om zo tijd goed te maken met versere banden en hem te kunnen inhalen tijdens zijn pitstop. Uw banden zijn dan wel sneller ouder dan de tegenpartij.

Overcut: later pitten dan uw voorligger. Uw, banden zijn dan verser later in de race.

https://www.formula1.com/en/latest/a...8bDWtSXiz.html

Last edited by Fallschirmjaeger; 13-12-2021 at 09:29.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules