Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 11-12-2021, 11:31   #1   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Versterker voor electrische + acoustische gitaar

Vriendin en ik hebben recent electrische gitaar gekocht. We hadden allebei al een akoestische; de hare is ook versterkbaar.

We hebben tijdelijk een klein versterktertje van mijn broer gebruikt, maar zijn nu op zoek naar iets deftig maar betaalbaar (we zijn geen professionals). Vereiste is wel dat haar akoestische gitaar er ook op werkt (geen idee of dat een speciale vereiste is).

We kennen er allebei weinig van, dus alle tips zijn welkom: zowel specifieke modellen als tips over waar we op moeten letten bij een aankoop..
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 17:41   #2   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Ik heb de Spark amp van Positive Grid gekocht onlangs. Fantastisch toestel met serieus wat power. En allerlei emulated pedalen, dus je kan je ook uitleven op vlak van pedalen en effecten toevoegen. Het is geen goedkope amp, maar voor zo een compact toestel te zijn komt het wel met gigantisch veel opties.

Hiervoor had ik de Roland Cube. Ik had de 20GX, maar achteraf bekeken was ik beter voor de 10GX gegaan. Die zijn schappelijk van prijs en hun clean sound is echt wel proper.

Voor wat moet het juist dienen? Enkel bij jullie binnen, of ben je van plan om het ergens mee naartoe te sleuren? Als het enkel voor binnen is zou ik niet teveel focussen op wattage, met 10 kan je al serieus luid gaan.

Ga ook eens naar een winkel om een aantal uit te testen. Jullie stijl of muziek gaat ook wel een invloed op de keuze hebben. Als uw vriendin enkel akoestisch speelt en gij speelt death metal, dan gaat het wel moeilijk worden om iets voor beide te vinden .

edit>
Heeft die akoestische gitaar een pickup en output jack? Anders moet je er nog een aanschaffen.

Last edited by Bjorn; 11-12-2021 at 17:45.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 18:27   #3   link
Cipherr
Luie waal

Cipherr's Avatar

Als het enkel voor thuis is is een externe interface (zoals die van Focusrite of Behringer, prijzen varieren van Ä70 - Ä150 in die reeks) voor PC / Mac ook een optie. Deze kun je gebruiken in combinatie met VST plugins, wat in sť software is dat allerlei soorten amps kan emuleren. Die plugins kun je zowel standalone als in opnamesoftware gebruiken (wat vaak al bij die interface zit, meestal een lite / home versie)

Op die manier heb je toegang tot allerlei soorten tones en ben je niet beperkt tot ťťn amp. Beetje 't zelfde principe als die Spark amp die Bjorn aanraadt.

Heb zelf al jaren geen fysieke amp meer alleszins. Plugins die ik zelf gebruik zijn die van Neural DSP en Overloud
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 19:35   #4   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Mijn vriendin verkoop een Roland micro cube bass RX, geen idee of dit is wat je zoekt.

Vorig jaar gekocht omdat haar zoon basgitaar wou leren spelen, na 1 jaar is hij ermee gestopt.
Versterker is max 10 keer thuis gebruikt.
Old 11-12-2021, 19:42   #5   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Cube is jarenlang de referentie geweest voor instap amps
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2021, 20:14   #6   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Boss Katana is ook een leuke, veelzijdige amp op dit moment. Zelf geen ervaring mee.. Heb ook liggen kijken naar die Positive Grid Spark amp, maar betwijfel of die wel luid genoeg gaat en de kwaliteit van de speaker wat deftig is.

Last edited by Metal; 11-12-2021 at 20:28.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2021, 12:34   #7   link
Sintendo
SINDUMBO

Sintendo's Avatar

Heel tevreden van mijn Boss Katana-50 MkII hier.
Sintendo is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2021, 10:56   #8   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Alright, bedankt voor de reacties iedereen!
Eens rustig doornemen..
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2021, 19:29   #9   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Boss Katana is ook een leuke, veelzijdige amp op dit moment. Zelf geen ervaring mee.. Heb ook liggen kijken naar die Positive Grid Spark amp, maar betwijfel of die wel luid genoeg gaat en de kwaliteit van de speaker wat deftig is.
Nja, dat hangt af van uw definitie van luid natuurlijk. Ik gebruik die gewoon in mijn bureau, dus ik zet die nooit echt luid. Kwalitatief is die wel goed imo, sta er eigenlijk versteld van dat zo'n klein toestel zo'n volume kan produceren.

Van die Katana hoor ik ook veel goeds, ff getwijfeld om die te nemen, maar uiteindelijk voor de Spark gegaan omdat ik iets compact wou.
Old 17-12-2021, 10:45   #10   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Het moet voor mij ook niet "band niveau" luid zijn hoor. Maar ik speel veel metal en dan wil je toch ook een bepaalde druk voelen, kamer vullend geluid om het zo maar te zeggen. Dat ziet er mij een zodanig kleine speaker uit dat ik daar wat schrik voor heb. Tegelijkertijd heeft de Spark precies wel meer mogelijkheden als die Katana en, op youtube alleszins, lijkt em ook iets beter geschikt voor metal.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2021, 12:08   #11   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Kameraad van mij heeft nog een marshall stack te koop staan. Die gaat zeker luid genoeg zijn.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules