Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 26-01-2022, 12:56   #10361   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Als het realistische setting moet zijn, is er imo niet zoveel.

Strange Horticulture voedt de detective itch wel.
Unfinished Swan heeft een goeie pacing en is niet te lang

Op mijn wishlist staat ook nog "the past within", maar dat is pas voor Q2 en co-op.
Old 26-01-2022, 12:59   #10362   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
yup da is de loop hero ervaring

normaal gezien ben ik nen epic gamer (tm/c) maar ik was ook verschrikkelijk slecht in da spel ma boeide ni, de max
Oh en fuck da mens met haar spiegels.

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
kheb onlangs the painscreek killings gespeeld en redelijk ver geraakt tot ik toch vast zat en dan door het op te zoeken ben ik toch gestopt want aja dikke faal gamer dat ik ben

ma dus wel wreed comfy spelleke en kvond het gezellig om op een echt blaadje papier extra notities te nemen en wa te roleplayen als detective frank drebin

kzoek nu gelijkaardige first person realistische comfy setting adventure spellekes ma ge zit wreed vlug in walking simulator terrein he of extreme handholding/exposure. kheb intussen vanishing of ethan carter, the signifier, dead secret & those who remain geprobeerd ma die waren allemaal nie wat ik zocht. firewatch geraakte er indertijd mee weg omdat dat goed gepacet was ma kwil mijn brein toch wel wa laten werken

iemand raad? martha is dead ziet er nog cool uit en da komt binnenkort uit, kga die developer hun eerder spel eens proberen

da wast danku om mijn blog te lezen leave a like & posrepje & subscribe to my patreon
Return of the Obra Dinn al gespeeld?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2022, 13:08   #10363   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ja maar daar stak de shtijl mij te vlug tegen
Old 26-01-2022, 14:49   #10364   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Mijn antwoord op elke games vraag is Outer Wilds.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2022, 15:56   #10365   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Heb zin om nog eens een nieuwe Coop shooter te spelen, en ben aant twijfelen tussen R6 Extraction of Back 4 Blood. Iemand ervaring met deze 2?
Old 26-01-2022, 16:48   #10366   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Mijn antwoord op elke games vraag is Outer Wilds.
Voor mij was dat saai en frustrerend, kan er echt niet aan doen. Heb het 2x geprobeerd.

Quote:
Heb zin om nog eens een nieuwe Coop shooter te spelen, en ben aant twijfelen tussen R6 Extraction of Back 4 Blood. Iemand ervaring met deze 2?
De demo van Outriders vond ik wel plezant eigenlijk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2022, 18:57   #10367   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
R6 zou ik afraden.

Old 26-01-2022, 18:57   #10368   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Japisee, ge kunt eens Sherlock Holmes Consulting Detective proberen. Technisch gezien een board game maar het is eigenlijk gewoon een boekje en ge kunt die pdf's online vinden. Ik en een vriend hebben het tijdens de lockdown via discord uitgespeeld, ik kan het aanraden.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2022, 18:59   #10369   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
R6 zou ik afraden.
Of gewoon proberen op Gamepass?
Op de discord zijn er toch enkele mee vertrokken.
Old 26-01-2022, 21:19   #10370   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Cities Skylines: nu nog over de drempel van simpele wegen geraken
Old 27-01-2022, 09:54   #10371   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
kheb onlangs the painscreek killings gespeeld en redelijk ver geraakt tot ik toch vast zat en dan door het op te zoeken ben ik toch gestopt want aja dikke faal gamer dat ik ben

ma dus wel wreed comfy spelleke en kvond het gezellig om op een echt blaadje papier extra notities te nemen en wa te roleplayen als detective frank drebin

kzoek nu gelijkaardige first person realistische comfy setting adventure spellekes ma ge zit wreed vlug in walking simulator terrein he of extreme handholding/exposure. kheb intussen vanishing of ethan carter, the signifier, dead secret & those who remain geprobeerd ma die waren allemaal nie wat ik zocht. firewatch geraakte er indertijd mee weg omdat dat goed gepacet was ma kwil mijn brein toch wel wa laten werken

iemand raad? martha is dead ziet er nog cool uit en da komt binnenkort uit, kga die developer hun eerder spel eens proberen

da wast danku om mijn blog te lezen leave a like & posrepje & subscribe to my patreon
Paradise Killer?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 12:04   #10372   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Check mijn bevindingen van mijn uitspelen van Outriders.
Het spel is 3-player coop met behoorlijke rpg powers en unlocks en ne keer geen zombie shit (wat bij mij persoonlijk ZO afgezaagd is)

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Of gewoon proberen op Gamepass?
ExReey en gamepass?

PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 12:59   #10373   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

:'-)

Ik had mijn vraag duidelijker moeten stellen: ik zoek een opvolger voor Outriders
Heb dat vorig jaar _gekocht_ en maanden gespeeld, maar ben nu klaar voor iets nieuws.
GTFO ziet er mij te hardcore uit, Aliens Fireteam Elite ziet er uit gelijk een PS3 remaster, dus keuze blijft tss B4B en Extraction. Ik neig een beetje naar die laatste, want speel meestal met 2 en B4B is op zijn best met 4 (duh).
Old 27-01-2022, 21:10   #10374   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Final Fantasy VII Remake Intergrade (PC)

Behoorlijke tijd geleden toen ik nog een FF game heb gespeeld, Final Fantasy XIV Online niet meegerekend. Wat is die typerende vlotte overgang tussen gorgious cutscenes en gameplay toch wel weer fijn. De combat het hoofgerecht om duimen en vingers af te likken. De whopping price tag van 79,99 EUR het dessert die op de maag ligt. Maar goed, het was een itch die ik eeeeindelijk wou scratchen - niet de PS4 of de PS5 versie te hebben gespeeld.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Old 28-01-2022, 00:12   #10375   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Geen last van slechte performance?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2022, 08:50   #10376   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Final Fantasy VII Remake Intergrade (PC)

Behoorlijke tijd geleden toen ik nog een FF game heb gespeeld, Final Fantasy XIV Online niet meegerekend. Wat is die typerende vlotte overgang tussen gorgious cutscenes en gameplay toch wel weer fijn. De combat het hoofgerecht om duimen en vingers af te likken. De whopping price tag van 79,99 EUR het dessert die op de maag ligt. Maar goed, het was een itch die ik eeeeindelijk wou scratchen - niet de PS4 of de PS5 versie te hebben gespeeld.
Als ge het spel op PS4 al hebt, moet ge het dan weer kopen op PS5/PC om die intergrade te kunnen spelen? Vind ik er wel over om dan weer de volle pot te gaan dokken ...
Hoeveel uren extra gameplay bevat die extra episode? Zou ultrawide ondersteund worden op PC?
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2022, 09:25   #10377   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Japisee, ge kunt eens Sherlock Holmes Consulting Detective proberen. Technisch gezien een board game maar het is eigenlijk gewoon een boekje en ge kunt die pdf's online vinden. Ik en een vriend hebben het tijdens de lockdown via discord uitgespeeld, ik kan het aanraden.
schaap waar hebt ge die cases ergens online gevonden? kzou graag mee case 1 beginnen van de baker street irregulars om ne keer te testen maar van die set wordt enkel case 3 gratis aangeboden door den uitgever en kbegin graag bij tbegin snapt ge
Old 28-01-2022, 09:36   #10378   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Geen last van slechte performance?
Tot nu toe nog niet opgemerkt, zit nog zo ver niet. Draait zeer vlotjes. Ik had begrepen dat er (micro) stutter was op een pak systemen, weet ook niet in hoever de nieuwe patch dat al dan niet allemaal verholpen heeft. In de FF7 Remake community is er verdeling, de ene zegt dat het allemaal zeer veel tamtam is voor niets en anderen storen zich enorm aan hier en daar frame rate dips. Vooral omdat het onafhankelijk is aan welke resolution je draait of al dan niet op een monster gamerig.

Voor de rest technisch wel een barebones port, vrijwel geen grafische instellingen of features. Dus dat kon veel beter (aan zo'n premium price), maar op zich blijft het spel wel gorgious en er is gelukkig wel HDR support. Ik ben HDR zodanig gewoon tegenwoordig dat spelen zonder maar meh is.

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Als ge het spel op PS4 al hebt, moet ge het dan weer kopen op PS5/PC om die intergrade te kunnen spelen? Vind ik er wel over om dan weer de volle pot te gaan dokken ...
Hoeveel uren extra gameplay bevat die extra episode? Zou ultrawide ondersteund worden op PC?
Ik had begrepen dat je de Integrade versie op PS5 gratis kan krijgen indien je de retail/digital PS4 versie hebt, maar niet de PS+ versie. Als je die op PC wilt, dan is het dokken. Geen widescreen support, maar er zijn al een pak community mods (die o.a. met https://www.flawlesswidescreen.org werken).

Quote:
Hoeveel uren extra gameplay bevat die extra episode?
Integrade bevat naast de grafische toevoegingen (van de PS5 versie) zo'n extra 6 a 7 uur content.

Last edited by Cybdm; 28-01-2022 at 09:48.
Old 28-01-2022, 09:37   #10379   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
ja opnieuw dokken voor pc versie

fucking square enix ook, 80 euro's vragen voor een (slechte) port, tis spijtig want het spel zelf is naar't schijnt de max. en ondertussen is de full price van god of war den helft van de prijs met bijna perfecte peformance

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2022, 09:45   #10380   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Inderdaad, Square Enix profiteert hier enorm en duwt de SRP van PS5 games door naar PC. Profiteren, omdat het op zich wel een enorm goed spel is en de value er wel is. Dus ja, dat bekeken en met de extra DLC, heb ik geen probleem om full price (op PC dus 60 EUR) te betalen. Maar 79,99 EUR, basis grafische instellingen en Epic Store exclusiviteit is het toch wel op de spits drijven.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules