![]() |
![]() |
#5981 link | |
Serious Member
|
Quote:
![]() Vastgoed blijft toch echt de best renderende investering die ik ooit gedaan heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5982 link | |
*snore*
|
Quote:
Voor de fun: 950 / 95,90* 144,82 = 1.434 EUR Het klopt dat huizenprijzen waarschijnlijk sneller gestegen zijn dan de inflatie. Maar door de lage rentes is de impact op het huishoudbudget niet noodzakelijk gevolgd. * (CPI jan 2002, basis 2004) ** (CPI jan 2022, basis 2004) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5983 link | |
white male hetero unicorn
|
Quote:
Tenzij ge natuurlijk ergens anders goedkoper wilt gaan wonen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5986 link | |
Senior Member
|
Quote:
Maar ja, al decennia leegstand qua handel en iets minder gegoede inwoners (buiten rond de Schorre).
![]() |
![]() |
#5987 link | ||
Serious Member
|
Quote:
Quote:
Als ik dan zie dat de prijs +28% is gegaan dan brengt dat wel een glimlach op mijn gezicht ja. ![]() Als ik wil cashen op mijn huidige huis ga ik 100% winst maken aangezien ik mijn bouwgrond héél goedkoop heb kunnen aanschaffen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ergens beter zou kunnen wonen dan hier. Dus dat overweeg ik niet eens, zelfs niet als de kinderen het huis uit zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5988 link |
Senior Member
|
Ik zit in hetzelfde scenario als Lapino denk ik: rond 2005 aangekocht met 2 leningen: 1 voor aankoop en 1 voor verbouw. In totaal voor 185.000 geleend en wij betaalden eerst een goede 1200 euro / maand. na een revisie enkele jaren gelden is daar een dikke 100 à 150 euro per maand afgegaan.
eerste lening stopt in 2025 en de 2e in 2027 maar dat gaat dan direct over naar universiteitsstudies en een kot uiteraard. binnen 2 weken eens gaan kijken naar een huis in de ardennen. zéér fijne woning en rustig gelegen, gevonden op biddit. Startprijs 180.000 maar er zijn al 88 bezoeken gepland, dus ik denk dat dit sterk boven de 350.000 gaat gaan. Ik vrees dat het nog even zal duren eer we iets gevonden gaan hebben in de Ardennen
![]() |
#5993 link |
white male hetero unicorn
|
laatste jaren zijn die gittes en wat ist allemaal daar wel enorm in prijs gestegen wegens online verhuur voor vriendengroepen, familieweekend, vrijgezellen, ...
die markt is echt geboomed al denk ik ook wel dat velen enkel de delte tussen aankoop en verkoop zien maar het onderhoud en de tijd niet goed in rekening brengen, maar goed das persoonlijk voor degene die zekerheid of gerustheid willen zal vastgoed vast wel een goeie optie zijn, gezien de plaats in Belgie nu eenmaal zo beperkt is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5994 link |
PimpMeister
|
Ons huis via biddit verkocht. Start 240000 finaal bod was 401000
![]() Ben er nog niet goed van.
![]() |
#5997 link |
De Verschrikkelijke
|
Buren hebben iets gelijkaardigs voorgehad. Het feest was echter van korte duur. De verkoop moet de kosten van hun nieuwbouw dekken, daar de prijzen van materialen echter danig blijven stijgen zullen ze elke extra simpelweg nodig hebben.
't zijn tijden, 't zijn tijden
![]() |
#5999 link |
Senior Member
|
Iemand die iets te koop weet staan in Gent voor min of meer normale prijs? Huisje of appartement dat gebruikt moet worden als kot voor dochter.
![]() |
![]() |
#6000 link |
PimpMeister
|
We hadden een min van 340. Ik hoopte dat we daar zouden geraken en 350-360 was tof geweest.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|