Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-02-2022, 14:24   #1361   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Het staat aan 25 euro op de PS store momenteel.

Ik ging Horizon kopen maar bij deze toch weer wat geld uitgespaard.
Old 16-02-2022, 22:35   #1362   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Patchnotes eens overlopen en ziet er toch wel heel goed uit eigenlijk.
Ik denk dat ik 75% van het spel heb uitgespeeld, maar dan toch eens verder doen.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2022, 08:31   #1363   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

De verminderde kost van cyberware en dat je ze kan verkopen is een goeie aanpassing. Ik heb behoorlijk wat moeten grinden om legendaries te kunnen betalen in mijn eerste playthrough. De hacker build kan ik zeker aanraden, ontzettend powerful en fun om te spelen, vanachter cover suicide forceren, grenade detonate, etc.

"Added a benchmark mode on PC", is tegenwoordig een feature wellicht op vraag van de marketing department lol - want graka/rig/laptop performance video's op YT zijn "in", en als je game de goto benchmark kan zijn zoals metro blijft je game in de kijker. En Cyberpunk heeft alle toeters en bellen om tegen te benchmarken

Quote:
Drastically reduced the amount of loot lying around as a part of an effort to allow players more breathing room to experience quest scenes and the world itself.
Dat is ook een goeie. In typische dungeon Elder Scrolls stijl betrapte ik me er op meer bezig te zijn met loot pickup dan scene immersion.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)

Last edited by Cybdm; 17-02-2022 at 08:35.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2022, 12:18   #1364   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is allemaal mooi, maar toch begrijp ik niet dat er nog geen diverse shops in zitten, dat je niet in de vele bars gewoon iets kan drinken/eten en heb ook nog niets gelezen dat de AI voor politie zou verbeterd zijn. Die zaken alleen zouden immersie al pak verbeteren. Idem ook voor NPC's die in 2022 toch wel een (rudimentair) dagschema zouden mogen volgen. Hell, zelfs in Oblivion zat dit al.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2022, 12:30   #1365   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

AI voor politie is een pak verbeterd, ondertussen zelf al kunnen testen.
Ook de crowd reacties zijn geweldig nu.

Knap ook al die paraplu's die te voorschijn komen bij regen.

Wat betreft die bars enzo ja dat zou idd de immersie sterk verhogen imo.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2022, 12:31   #1366   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Is allemaal mooi, maar toch begrijp ik niet dat er nog geen diverse shops in zitten, dat je niet in de vele bars gewoon iets kan drinken/eten en heb ook nog niets gelezen dat de AI voor politie zou verbeterd zijn. Die zaken alleen zouden immersie al pak verbeteren. Idem ook voor NPC's die in 2022 toch wel een (rudimentair) dagschema zouden mogen volgen. Hell, zelfs in Oblivion zat dit al.
Dat zat in Morrowind (2002) en volgens mij ook zeer rudimentair in Daggerfall (1996)
Old 17-02-2022, 12:39   #1367   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Is allemaal mooi, maar toch begrijp ik niet dat er nog geen diverse shops in zitten, dat je niet in de vele bars gewoon iets kan drinken/eten en heb ook nog niets gelezen dat de AI voor politie zou verbeterd zijn. Die zaken alleen zouden immersie al pak verbeteren.
Goh, mij persoonlijk stoort het totaal niet. Past ergens in mijn hoofd bij het Bladerunner-esque dystopian/generic sfeertje, daar waar ik voor bepaalde andere open world games je meer zou volgen. Die oosterse martkjes zitten toch vol detail en sfeer, maar ja idd je kunt er geen glas drinken of ne hamburger bestellen, meh beetje so what hier.

Ik knap ook ZO af van die triviale filler in andere open world games; als darts/cards spelen en van die nonsense, dat is pas artificieel (of weinig games doen het geslaagd en passend) en dus applaus bij mij dat Cyberpunk daarvoor past. Maar ik volg zeker dat dit ergens "minder" open world is en de stad eerde backstage is op je narrative, en dat is voor mij prima - vanwege mijn aversie op de cookie cutter open world games met vlaggetjes op de map om te gaan bowlen, generieke content en storytelling met weinig "direction". In dat opzicht is Cyberpunk meer lineair dan men zou inschatten.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)

Last edited by Cybdm; 17-02-2022 at 12:51.
Old 17-02-2022, 13:00   #1368   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Idd. Herinner mij nog gta san andreas waar je dan burgers kon gaan eten zelfs dik werd en dan kon gaan fitnessen om terug mager te worden.
Das 5min lollig maar in feite 0 meerwaarde voor het spel op zich. In CP zitten zoveel andere aspecten die wel goed zijn uitgewerkt.

Bovendien kan je wel voor cyberniteca kledij en upgrades in shop terecht.

Dus als booohoo ik wil nen ijscreem kunnen gaan eten u grootste kritiek op een game is

Enfin, k snap wel as ge ne gta of ne skyrim verwacht, dat dees niks voor u is.
Maar k weet dat bij skyrim er ook veel mensen zaagden dat de rpg elementen op niks trokken en de quests en t verhaal saai waren

Zo zal het altijd wel iets zijn zeker.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 17-02-2022, 14:08   #1369   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Nen ijscreme kunnen kopen is niet belangrijk. NPC's die lijken een leven te hebben is dat wel als je over open wereld begint.
Old 17-02-2022, 15:22   #1370   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Knap ook al die paraplu's die te voorschijn komen bij regen.
idd knap staaltje technologie

Old 17-02-2022, 17:46   #1371   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
idd knap staaltje technologie

En dan $100 voor een paraplu vragen
Old 17-02-2022, 17:51   #1372   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Nen ijscreme kunnen kopen is niet belangrijk. NPC's die lijken een leven te hebben is dat wel als je over open wereld begint.
dit

zaken zoals dit die goed uitgevoerd zijn geven games zoals the witcher 3 hun edge naar "fantastisch" ipv gewoon "goed". mensen horen te reageren op de tijd van de dag

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2022, 18:20   #1373   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

GTA5 lijkt toch ookpakgroter dan het is door zijn immens goed uitgewerkte facade, waar uiteindelijk slechts achter 1% effectief iets is uitgewerkt. Jammer!
Van een psycho-sim verwacht je toch een bar of school te kunnen binnenlopen en iedereen neer te kunnen schieten.

Ik hoop dat Rockstar zijn personeel in GTA6 wat harder uitbuit.

(of het de robloxkinderen laat maken)
acku is online now   Reply With Quote
Old 18-02-2022, 12:11   #1374   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Net even snel getest op pc. Spel ziet er toch een pak beter uit dan eerst Ún de framerate is ook beter.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2022, 22:00   #1375   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Daarnet eens gewoon uit nieuwsgierigheid nieuwe char gemaakt, kies ik natuurlijk zelfse begin als vorige keer (was lang geleden), ok no problem…zijn al mijn saves weg. blijkt dat ik enkel autosave had gebruikt en die is nu overschreven. 28u gametime weg. oh well, vanaf 0 dus.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2022, 23:16   #1376   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

28u playthrough en eens geen manual save doen - that's on you Pino
Old 19-02-2022, 10:54   #1377   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

what a noob mistaka to maka

[/end friendly gamer cred jibe]
Old 22-02-2022, 11:50   #1378   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
kheb gisteren nog wat gespeeld. Kben al content dat ge diene side jump kunt afzetten.

Maar ik vind het nog altijd wat desolaat eerlijk gezegd qua verkeer en pedestrians. Staat nochtans op max qua density.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2022, 14:59   #1379   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
28u playthrough en eens geen manual save doen - that's on you Pino
Mijn Xbox 360 HDD was gecrasht toen ik denk ik 60+ uren ver zat in Tales of Vesperia en even veel uren er op zitten had in Lost Odyssey (was ook een pak uren!). Ben eigenlijk nooit meer opnieuw begonnen aan Lost Odyssey sindsdien (in feite was dat een goede RPG, maar lang!). Ik heb ook geen 360 meer.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2022, 16:22   #1380   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik ben zeer freaky als het op save game aankom, ik heb main save, between, before, grand restore point, man man man. En soms backup ik ze zelf. Niets zo goor om je progress te verliezen en zoals bij Jack is het dan boeken toe met dat spel. Maar ja, is een gewoonte van de non cloud dagen waar je al eens corrupted / patch-screwups save games files tegen kwam of frequent es ne windows reinstall moest doen om dan "ah fuck, mijn save games van spel x vergeten" tegen te komen. En ja, zelfs op X360 met HDD probeerde ik save games op zo'n memory module te steken maar die waren al vaak te klein herinner ik me nog.

Last edited by Cybdm; 22-02-2022 at 16:26.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules