Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 25-02-2022, 18:40   #81   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Awel zo voelt het ook , denk dat ik gewoon niet de juiste gamer ben voor dit soort games. Twee uurtjes ver en heb al veel zin mijn xbox buiten te gooien. Heb gewoon te weinig tijd/zin om me daar zo in te verdiepen. Ga het 2e hands verkopen, en zal de pc versie wel eens oppikken als het wat gepatched is.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2022, 18:52   #82   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Old 25-02-2022, 19:38   #83   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
reden hier is omdat ik al mijn vorige souls games altijd heavy tank of heavy dex characters gespeeld heb. ik wou eens fully magic gaan en ik weet dat ik altijd opnieuw kan beginnen als het mij niet aanstaat

En lapino, probeer u wat te amuseren ook he al uw posts lijken alsof ge u belastingen moet invullen.
had het eerder op de mensen die voor eerste keer souls game spelen

magic build zijn echt ni da way in da geval imo maar kom

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2022, 19:40   #84   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Misschien ligt het aan mijn char? Ben zoals de gidsen aangeven begonnen met zo'n astrologer, maar magic is meteen op en geen kl* waard voor close combat. Maar denk dat ik toch een pc versie ga aanschaffen. Als iemand een 'launch edition' voor XsX zoekt, lemme know.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 25-02-2022 at 19:44.
Old 25-02-2022, 19:52   #85   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Ik zou gewoon wat experimenteren. Wat staat u aan, hoe wil je spelen...

Wil je wat meer melee, wat variatie en sterk starten zou ik voor Samurai gaan. Combo Longbow en een krachtig melee startwapen in de Katana.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2022, 20:01   #86   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Souls games zijn wel het soort spel waar je de taal een beetje van moet leren. Ze maken het je ook niet makkelijker met ondoordringbare menu's en zo. 't Heeft eventjes tijd nodig. Als je eerdere FromSoft games hebt gespeeld, ken je dat al, en valt dat allemaal veel beter mee. Ik heb Demon's Souls zo ook maandenlang terug weg gelegd nadat ik het in't begin te frusterend vond.

Hoe dan ook, 'k vind het zelf al superzalig.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2022, 20:02   #87   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Misschien ligt het aan mijn char? Ben zoals de gidsen aangeven begonnen met zo'n astrologer, maar magic is meteen op en geen kl* waard voor close combat. Maar denk dat ik toch een pc versie ga aanschaffen. Als iemand een 'launch edition' voor XsX zoekt, lemme know.
Die soulsgames zijn niet voor alleman, en zeker niet voor alle momenten. Ik vind ze interessant maar ik speel het ook niet enorm vaak door het repetitieve git gut karakter. Maar de combat is wel demax.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2022, 20:15   #88   link
radje
wadist

radje's Avatar

mijne persoonlijke tip bij de eerste mobs die ge tegenkomt: ge zit niet op nen timer, neem tijd voor uw engagements. de moment dat ge uit frustratie zo maar in fights begint te lopen zijt ge fucked. nix mis met wat naar achter te rollen/steppen om wat ruimte tussen u en de mob te laten. ge zijt nie verplicht om binnen 15 seconden de fight te winnen

en ja, het is gewoon worden, mijn eerste souls game het eerste uur of twee was ook een verschrikkelijke ervaring. "HOE KAN IEMAND DEES LEUK VINDEN" riep ik, om vervolgens ondertussen al elke souls game te hebben uitgespeeld

Old 25-02-2022, 20:22   #89   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Misschien moeten we een oldskool lan party organiseren en de veteranen kunnen tips geven .

Op zich vind ik dat vele sterven niet zo een probleem. Wat mij wel een beetje stoort is telkens terug aan uw save point beginnen en terug heel de weg afleggen.
Old 25-02-2022, 20:42   #90   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Wat mij wel een beetje stoort is telkens terug aan uw save point beginnen en terug heel de weg afleggen.
ja dien walk of shame is frustrerend en hoe meer ge zelf gefrustreerd zijt, hoe erger ge u aan de rest begint te ergeren; typisch dark souls. maakt als je eindelijk door de area/boss geraakt nog tien keer beter

nog een tip voor souls nieuwelingen trouwens: als een boss of gebied té ridicuul lijkt qua moeilijkheid is het perfect mogelijk dat de intentie was om later terug te komen, ook al kom je het helemaal in't begin van't spel tegen.

souls games werken niet per default met een lineaire weg, dat kan misschien zo zijn in bepaalde gebieden maar is niet de standaard. om weg te blijven van elden ring voor nen moment zodat ik niet spoil maar om toch een vb te geven: als ge in dark souls 1 de "verkeerde" weg opging en als nieuwe char direct richting de graveyard ging zat je in een gebied dat niet echt bedoeld is voor lage soul levels, maar het was toch vlak aan spawn

het spel verwacht van u dat ge volwassen genoeg zijt om bepaalde gebieden of bosses te skippen als ze te moeilijk zijn en andere kanten te proberen

Old 25-02-2022, 20:42   #91   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik zit ook altijd te zeiken op die games maar ik ben aangetrokken door de diepte van de wereld, combat en builds. Uiteindelijk smijt ik daar ook altijd massa’s veel tijd in. DS1 over de 80 uur, Bloodborne ook wel ver 50 denk ik?

Old 25-02-2022, 20:47   #92   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
het spel verwacht van u dat ge volwassen genoeg zijt om bepaalde gebieden of bosses te skippen als ze te moeilijk zijn en andere kanten te proberen
dus

minor early early game spoiler tip: ik zeg maar, als ge ergens in't begin een grote meneer op een grote paard met een grote speer tegenkomt en die meneer zijn healthbar gaat precies moeilijk naar beneden, kan je misschien tot de conclusie komen dat je wat stats en (upgraded) gear nodig hebt om het gemakkelijker te maken? wie weet!

Old 25-02-2022, 20:49   #93   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
omfg ik kom ni meer bij :') minor spoilers (paar seconden)

ik vind het trouwens bizar dat zoveel mensen hier voor magic zijn gegaan als eerste char in een souls game door één guide. imho is een quality build (str/dex evenredig levelen) veel gemakkelijker, omdat je dan veel meer kan wisselen van verschillende wapens dat je onderweg tegen komt en je niet afhankelijk moet zijn van zowel hp als mp pots; bij een non-magic build kan je al uw slots op hp steken. en met een magic build zit ge écht vast aan één stijl en als dan blijkt dat na een paar uur het toch niet uw ding is mja

om nog niet te praten over het feit dat qua gameplay magic ook compleet atypisch voor de souls combat is
Bwah, akkoord dat magic atypisch is maar in de Souls games is dat relatief gezien toch easy mode, zeker in boss battles. Tussen boss battles moet je soms wel wat rantsoeneren aangezien het aantal spells niet ongelimiteerd is maar uiteindelijk viel dat meestal best mee.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2022, 20:53   #94   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Bwah, akkoord dat magic atypisch is maar in de Souls games is dat relatief gezien toch easy mode, zeker in boss battles. Tussen boss battles moet je soms wel wat rantsoeneren aangezien het aantal spells niet ongelimiteerd is maar uiteindelijk viel dat meestal best mee.
ohja, ik heb het niet over de eventuele skill. ik vind het gewoon een rare keuze voor een eerste build in een eerste souls game ervaring, al is het maar dat je uzelf afsluit voor een groot deel van de combat, armor en wapens.

ik zal altijd quality builds aanraden (evenredig str+dex, hp dus hier vigor en endurance)

ik heb zelfs nog tijdje dark souls 1 liggen speedrunnen en dat was met nen crapplemage + red tear stone ring setup maar ook al is die build ongelooflijk krachtig, dat lijkt me zo lame als eerste ervaring, zeker als je aan uw softcap zit voor uw relevante stats. da's in phasen aan de fog gate, paar keer drukken en alles is dood. en ge zijt ongelooflijk zwak early game, wat juist de tijd is wanneer je nieuwkomers moet aantrekken

Last edited by radje; 25-02-2022 at 20:56.
Old 25-02-2022, 20:55   #95   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Als ik het goed begrijp moet ik niet die gele lichtstraal volgen? Geprobeerd maar eerste grote boss is gewoon niet te doen

Old 25-02-2022, 22:09   #96   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ge moet niks. Explored wat, zoekt wat uit. Gewoon uwe tijd nemen, wat vijanden op hun smoel geven, zien dat ge ewa kunt stijgen in stats en later de moeilijke dingen aanpakken. ‘K heb just ne wolfpee op z’n muil gegeven. Paar keer op mijn doos gekregen van diene peet op z’n paard dus dat laten we ff zo.

Old 25-02-2022, 22:27   #97   link
radje
wadist

radje's Avatar

ja mannekes dees spel komt zonder twijfel op mijn goty lijst

de performance issues zijn er bij mij ook, wel niet zo zwaar als sommige mensen het blijkbaar hebben maar da wordt wel gefixed. maar holy hell voor de rest is dees gewoon meer souls. maar beter. en groter. nu maffen en morgen nen hele dag verder doen!

Old 25-02-2022, 23:08   #98   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Mana regen is not a thing dus?
Gewoon naar zo spawn points voor regen + potion restock?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2022, 23:58   #99   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Amai. Met het risico van te klinken als ne casual ben ik content dat er fast travel is. Margriet de puistige is momenteel nog tikkeltje te moeilijk. Doenbaar ma ik ga nog wat exploren.

Old 26-02-2022, 00:12   #100   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik zou het niet kunnen spelen denk ik. Ik erger mij al aan een baas in Lost Ark laat staan deze game.

Op dat vlak denk ik wel dat het ook ligt aan de huiselijke situatie. Ik kan geen uren spenderen aan een game voor lange tijd na elkaar dus games in vakjes als Path of Exile liggen goed voor mijn leven op't moment.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules