Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 09-03-2022, 21:28   #981   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Old 09-03-2022, 22:28   #982   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
DM is online now   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 01:19   #983   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

...
Old 10-03-2022, 06:02   #984   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 06:19   #985   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Jaak is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 06:46   #986   link
Nike123
bot by bavo

le upvote kind sir
your inbox exploded
Nike123 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 08:27   #987   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nike123 View Post
idd niets doen is beter
Rusland is zware economische sancties opgelegd en ondertussen wordt Oekra´ne goed bewapend. Er wordt al heel veel gedaan zonder dat we nucleaire holocaust riskeren.

Misschien frustrerend maar uiteindelijk de intelligentste koers.
Old 10-03-2022, 08:33   #988   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Rusland is zware economische sancties opgelegd en ondertussen wordt Oekra´ne goed bewapend. Er wordt al heel veel gedaan zonder dat we nucleaire holocaust riskeren.
Is dat zo dat ze goed bewapend worden?
Met eenmalige leveringen kom je er niet.

De jets die Polen wou geven werden afgeblokt door de US.
https://www.theguardian.com/world/20...ets-us-ukraine
Old 10-03-2022, 08:35   #989   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

https://www.reddit.com/r/ukraine/com...ar_from_april/

absurd accuraat dit.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 08:36   #990   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Als Rusland chemische wapens of andere vuile wapens zou gebruiken dan zou de Navo toch mogen ingrijpen IMO. Ik denk dat China dan hopelijk de andere kant zal opkijken en hun "onvoorwaardelijke vriendschap" met Rusland in de ijskast zal opbergen. Zodat China dan nadien alle bedrijven/aandelen in Rusland gaat opkopen om van Poetin hun slaafje te maken.
Old 10-03-2022, 08:38   #991   link
Nike123
bot by bavo

Quote:
Originally Posted by CSM View Post

Misschien frustrerend maar uiteindelijk de intelligentste koers.
Yeah I know maar wordt toch gruwelijker met de dag daar, is inderdaad frustrerend hoe elk land met nukes gewoon kan doen wat ze willen.
Nike123 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 08:49   #992   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Vrees dat dat de realiteit is, dat helaas elke grootmacht zijn invloedsfeer heeft, en dat het westen daarbinnen niet zo heel veel kan doen.

Was eigenlijk ook wat ik vorige week probeerde duidelijk te maken.

En hier is dat natuurlijk extra pijnlijk omdat die bevolking dat duidelijk zelf niet wil, itt sommige andere regio's waar mensen blijkbaar te mindnumbed zijn door religie of andere propaganda.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 08:58   #993   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Het is moeilijk om te weten hoe de modale Rus daarover denkt, velen zijn tegen de oorlog maar durven het niet te zeggen, en anderen zijn gebrainwasht door Russische propaganda en hebben niet voldoende kennis over wat er daar gebeurt in Oekra´ne.
De steun bij de jonge bevolking is veel minder in Rusland, aangezien die wel meer toegang tot internet en westerse informatie hebben dan de ouderen.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 09:14   #994   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ashner View Post
Als Rusland chemische wapens of andere vuile wapens zou gebruiken dan zou de Navo toch mogen ingrijpen IMO. Ik denk dat China dan hopelijk de andere kant zal opkijken en hun "onvoorwaardelijke vriendschap" met Rusland in de ijskast zal opbergen. Zodat China dan nadien alle bedrijven/aandelen in Rusland gaat opkopen om van Poetin hun slaafje te maken.
https://www.hln.be/buitenland/china-...jven~a13ea817/

Ze zijn er al mee bezig.
Old 10-03-2022, 10:06   #995   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Old 10-03-2022, 10:11   #996   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Is dat zo dat ze goed bewapend worden?
Met eenmalige leveringen kom je er niet.

De jets die Polen wou geven werden afgeblokt door de US.
https://www.theguardian.com/world/20...ets-us-ukraine
Gelet op de zware Russische verliezen in militair materiaal wel ja.

Vliegtuigen leveren is logistiek een stuk moeilijker en een mogelijke escalatie met Rusland die men niet zomaar wil riskeren.

Nu goed, Oekra´ne gaat militair hoogstwaarschijnlijk wel het onderspit op een bepaald moment moeten delven. Het enigste dat het Westen kan doen is de prijs die Rusland daarvoor betaald opdrijven.
Old 10-03-2022, 10:11   #997   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
het westen daarbinnen niet zo heel veel kan doen.
[stares in us military bases]

de militaire aanwezigheid van de vs plus hun constante bemoeien van zuid-amerikaanse staten/coups en hun oorlogen in't midden-oosten en hun proxy in israel en bewezen CIA ops sinds de laatste wereldoorlog etc etc

"het westen" heeft nog altijd een machtige greep op het meeste van de planeet. sinds dekolonisatie heeft het westen heel veel macht verloren in afrika, tegenwoordig aan chinees blok -die investeren en zo profiteren van de arme bevolking ipv letterlijke genocides, een verbetering maar nie echt- maar daar stopt het zo wat. niet west-europese landen die zich proberen los te scheuren van het westerse blok zijn heel onderhevig aan destabilisatie door de overvloed aan economische macht en embargo's plus propaganda

recente chinese grootmacht komt vooral economisch en rusland beperkt zich tot bufferstaten in west-rusland en wat gebieden in't oosten met japan.

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2022, 10:14   #998   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ashner View Post
Als de NAVO ingrijpt gaat er uiteindelijk geen Rusland of een NAVO overblijven voor China om op te kopen.
Old 10-03-2022, 10:16   #999   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Vrees dat dat de realiteit is, dat helaas elke grootmacht zijn invloedsfeer heeft, en dat het westen daarbinnen niet zo heel veel kan doen.

Was eigenlijk ook wat ik vorige week probeerde duidelijk te maken.

En hier is dat natuurlijk extra pijnlijk omdat die bevolking dat duidelijk zelf niet wil, itt sommige andere regio's waar mensen blijkbaar te mindnumbed zijn door religie of andere propaganda.
Euh, in welk land in de wereld wou men dan wÚl een invasie of een oorlog?
Old 10-03-2022, 10:20   #1000   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
[stares in us military bases]

de militaire aanwezigheid van de vs plus hun constante bemoeien van zuid-amerikaanse staten/coups en hun oorlogen in't midden-oosten en hun proxy in israel en bewezen CIA ops sinds de laatste wereldoorlog etc etc

"het westen" heeft nog altijd een machtige greep op het meeste van de planeet. sinds dekolonisatie heeft het westen heel veel macht verloren in afrika, tegenwoordig aan chinees blok -die investeren en zo profiteren ipv letterlijke genocides- maar daar stopt het zo wat.

recente chinese grootmacht komt vooral economisch en rusland beperkt zich tot bufferstaten in west-rusland en wat gebieden in't oosten met japan.
Welja, en Irak en Afghanistan bewijzen dan toch dat al dat militair geweld niet al te veel uithaalt.
Vietnam heeft dat ook al bewezen.
In zuid Amerika hebben ze mss wel wat westers gezinde puppets kunnen installeren maar zijn die landen daar echt beter van geworden?

Post Berlijnse muur Oost Europa lijkt mij dan succesvoller(as in welvaart voor de burgers) qua ┤verwesteringn en dan doet mij dat vermoeden dat dit toch komt vanwege draagvlak en culturele achtergrond bij de bevolking.

Zomaar ergens een beschaafde democratie gaan installeren van de ene dag op de andere is bij mijn weten nog nergens echt gelukt?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules