Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-05-2022, 20:02   #3841   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Tomb raider gotye: blijft wel een geestig spel

ondertussen ook Splinter cell: chaos theory uit, blijft ook een geestig spel

prison architect: meh

Last edited by jack828; 05-06-2022 at 08:18.
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2022, 07:10   #3842   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Van't weekend Marvel's Guardians of the Galaxy (game pass) uitgespeeld, leuke game.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 16:35   #3843   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Starcraft 2: legacy of the void en Nova campaign, leuk maar de protoss blijven mijn minst favoriete factie
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2022, 20:26   #3844   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Prey. Uiteindelijk net geen 40 uur over gedaan. Prima game; werd wel wat repetitief tegen het einde. Ik blijf ook wat zitten op mijnen honger qua einde. Mocht wel wat epischer.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2022, 20:44   #3845   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Prey. Uiteindelijk net geen 40 uur over gedaan. Prima game; werd wel wat repetitief tegen het einde. Ik blijf ook wat zitten op mijnen honger qua einde. Mocht wel wat epischer.
snap ik, ook omdat het er voor al gespoiled werd als je de evacuatie shuttle uit .. het arboretum? pakt, komt er een scherm met simulation failure - wat wel vreemd is om dat zo te banaal te onthullen
Zalig spel wel

Horizon Zero Dawn uit op steam deck, prima spel, laat de rest van de PS exclusives maar komen.
Meeste van de wapens wel amper gebruikt, maar tof dat het vooral op mikken op modules etc gaat ipv gewoon af te schieten.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2022, 20:47   #3846   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ah dat heb ik eigenlijk gemist dan. Ik was op zich niet gespoild ofzo maar ze het eindigt zo abrupt vind ik. Ze smijten zo wat lore naar uwe kop en ik wil eigenlijk gewoon meer. Ook weinig verschil tussen de verschillende endings.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2022, 20:48   #3847   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Er is wel meer lore in de DLC, mooncrash, dat zeker de moeite is
Alex is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2022, 21:19   #3848   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Strange Horticulture.

Beetje pech met het einde. Ik had nr4 en dat suckte wel, was niet wat ik in gedachten had.
Kwam eigenlijk omdat ik keuze had uit 2 locaties, maar degene die ik wou werkte niet, dan maar de andere gepakt

Los daar van wel een zeer cool spelleke. Dat zoeken identificeren van planten is echt tof gedaan.
Old 18-07-2022, 23:26   #3849   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Red Dead Redemption 2

Mja, ik had er meer van verwacht.
Rockstar heeft een mooie wereld gebouwd en het verhaal is best ok met leuke personages, maar RDR2 heeft zoveel mankementen die de overkoepelende ervaring naar beneden halen.

De worst. controls. ever. is al jaren een gekend probleem natuurlijk. Ook ik heb talloze mensen en paarden op hun bakkes geslagen omdat ik even wou sprinten.
Knoppen die verschillende acties doen afhankelijk van de context, verschillende knoppen die dezelfde acties doen afhankelijk van de context en alle controls die supersloom zijn.
Om nog te zwijgen over de QTEs en mini games met "druk x om uw linkerhand te gebruiken, druk y om uw rechterhand te gebruiken". Zijde nu serieus?? Maak er dan gewoon een cutscene van he! En dan geen cutscene met "druk pijltje om te lopen" ffs!

Door die manke controls heb ik mezelf ook per ongeluk gespoild over de grote plottwist tegen het einde van het verhaal.
Ik zat in een scene redelijk vroeg in het spel en het was niet duidelijk wat ik moest doen op basis van de UI. Dus ik google dat en lees doodleuk dat dat een cruciale scene is voor de ontwikkeling van Arthur en wat er gaat gebeuren.
Ik hoop dat de mensen die de UI en controls ontwikkeld hebben allemaal collectief ontslagen zijn en met pek & veren het dorp uitgejaagd zijn.

Een superfancy bounty/wanted systeem dat rekening houdt met uw daden, uw kleren, uw haar, uw bekendheid in de omgeving, enz enz.
Wel jammer dat elke missie met die idioten van uw bende dat systeem dan compleet negeert en quasi altijd uitdraait op een grote schietpartij en navenante bounty op uw kop.
In GTA is dat niet erg omdat de wanted sterren daar na een tijdje verdwijnen, maar in RDR2 is uw wanted level permanent en impacteert het dus al uw gameplay.

Te veel random nevenactiviteiten die niet meer zijn dan lijstjes afwerken, bv. die droomvangers, rotstekeningen, kaartjes, veel van de challenges, etc.
De stranger missies zijn gelukkig meestal wel goed uitgewerkt en leuk om te doen, dus niet alle side stuff is van hetzelfde niveau.

Al die zaken gaven me het gevoel van een spel dat uw tijd niet respecteert. Er zit zoveel nutteloze filler in dat de aandacht van het verhaal en de personages getrokken wordt.

Tegen dat ik de verschillende satchels en de riemen/holsters die ik wou had, was ik een groot deel van mijn connectie met de personages kwijt.
Jammer, want de core van het verhaal zit wel goed. Helaas was de afwerking daarrond niet goed.
Old 29-07-2022, 10:50   #3850   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Stray. Heel leuke spelletje, prachtig design ook. Miste zelfs een beetje een photo mode.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2022, 14:00   #3851   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Als ik dat zo zie lijkt mij dat gewoon een walking simulator? Heeft dat eigenlijk gameplay?
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2022, 14:44   #3852   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Jawel hoor, zit best leuk in elkaar. Is natuurlijk geen Elden Ring maar vond het gewoon heel interessant om te spelen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 01-08-2022, 15:56   #3853   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Platformer / Puzzel achtig?
Lacroix is online now   Reply With Quote
Old 01-08-2022, 16:06   #3854   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Old 02-08-2022, 12:20   #3855   link
Lion
Nį1 Music Spammer

Lion's Avatar

girlgame
Lion is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2022, 15:28   #3856   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Horizon Forbidden West. Denk zowat 95% uitgespeeld qua extra quests enz, maar nu even genoeg van. Prachtig spel wel. Nu eens beginnen aan Miles Morales.

Old Yesterday, 06:49   #3857   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Horizon Forbidden West. Denk zowat 95% uitgespeeld qua extra quests enz, maar nu even genoeg van. Prachtig spel wel. Nu eens beginnen aan Miles Morales.
Inderdaad prachtig spel maar toch vond ik deel 1 beter. Het verhaal in deel 2 stak me echt tegen met die ruimtereizen enzo. Het hoofdverhaal is eigenlijk ook aan de enorm korte kant.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 07:41   #3858   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Deel 1 was effectief beter. Onze huidige beschaving volledig uitgestorven en enkel fragmenten die overblijven en tonen hoe het zo ver is kunnen komen. Gaf het hele spel een tragische sfeer.

En dan komt deel 2: Ipv volledig uitgestorven mensheid, blijkt dat er een hele bende gewoon efkes een andere planeet is gaan koloniseren en daar “onsterfelijk” is geworden. Opeens zit ge in een totaal ander type verhaal.
Old Yesterday, 07:44   #3859   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Yep verhaal viel me ook wat tegen, zeker einde ook. Maar ja, moet klaarstaan voor sequel zeker?

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules