Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 17-06-2022, 17:58   #2581   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Haha eindelijk nog eens drama in 1 van de saaiste threads ooit dan nog
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 18:20   #2582   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Hij wou een aantal percent van zijn totaalbudget in private equity steken, dus wil niet bijkopen want dan wordt dat percentage groter. Lijkt me allemaal heel duidelijk.
operator is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 18:22   #2583   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Lol beleggers
Old 17-06-2022, 18:39   #2584   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by operator View Post
Hij wou een aantal percent van zijn totaalbudget in private equity steken, dus wil niet bijkopen want dan wordt dat percentage groter. Lijkt me allemaal heel duidelijk.
Mor da's oek men vroag ni ej Popol. Als uw portefeuille private equity 100 waard is. Waarom wilt ge dat dan per se hebben als ge er 130 veur moet betoale. En waaroem is da dan een slechter idee ast 70 kost veu diezelfde 100 euroos. Da's psychologie menne moat.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 18:40   #2585   link
Cipherr
Luie waal

Cipherr's Avatar

Quote:
Originally Posted by Galeo View Post
Neen, mijn vraag was waarom ge dat interessant vond toen het met een premie noteerde, versus nu wanneer het met korting noteert. Doe keer kalm.

Edit om in de stijl te blijven: Leert beleggen voor ge ongevraagd komt janken dat er iets zakt, emotionele belegger van m'n kloten.
Ik wou exposure tot private equity, terwijl mijn plan was om enkel index funds te kopen. Ik heb hoegenaamd geen intresse om daar meer in te steken dan nu 't geval is. Mijn "gejank" sloeg deels dus op uw devies om bij uw plan te blijven. Als ik zo'n emotionele belegger was had ik het samen met de andere individuele aandelen verkocht met verlies.

Maar nen autistische drol die zich de volgende Warren Buffet waant kan dat nie vatten, i guess.

edit: ik heb die aandelen trouwens vorig jaar in mei gekocht, aan €313, chapeau dat ge van mijn post kon opmaken wanneer ik die precies kocht en wat de intrinsieke waarde toen was.

Last edited by Cipherr; 17-06-2022 at 18:51.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 19:33   #2586   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

As u aandeel harder zakt dan de rest daalt u exposure ook, kan je bijkopen gak verlagen en als het terug stijgt en dus u exposure te groot wordt met winst verkopen
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 19:46   #2587   link
Cipherr
Luie waal

Cipherr's Avatar

Ja, dat snap ik allemaal wel, maar mijn origineel punt was dat het duidelijk niks voor mij is om dat allemaal op te volgen en er actief mee bezig te zijn.

Het is mij enkel om op lange termijn een betere return te doen dan een spaarboekske.
Ik betwijfel sterk of ik zelf beter kan doen dan de index als ik actief begin met beleggen. Heb daar ook geen interesse in.
Heeft an sich niks met Sofina te maken, was enkel het meest extreme voorbeeld dat dat voor mij duidelijk maakte.

Maar soit, waarom de fuck zit ik mij hier te verantwoorden, seriously.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 20:34   #2588   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Schitterend

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2022, 11:25   #2589   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Nu zit die Sofina terug op de prijs voor Covid. Dus kan interessant zijn om te kopen nu.

Als een aandeel 100% gestegen is in het laatste 1-2 jaar, dan is de kans groter natuurlijk dat het in een bear market gaat zware klappen krijgen.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 20-06-2022 at 11:37.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2022, 11:33   #2590   link
Nike123
bot by bavo

cute, stockpicking
Nike123 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2022, 14:44   #2591   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

stonks

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2022, 09:46   #2592   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Nike123 View Post
cute, stockpicking
Het Buffet is geopend

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2022, 16:09   #2593   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Wat betekent de pariteit van de dollar met de euro voor aandelen? Het wordt duurder om amerikaanse aandelen te kopen, lijkt mij?

Old 12-07-2022, 20:56   #2594   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

ja, maar de aandelen die ge al hebt zijn 15% meer waard dan vorig jaar deze tijd

best dat ge een dollarrekening hebt bij uw broker zodat ge wat beschermd zijt
Old 13-07-2022, 07:21   #2595   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Niet enkel de prijs van de aandelen zelf is anders. Export van US naar EU is duurder geworden, dus US bedrijven met sterke afhankelijkheid van EU export alsook EU bedrijven met afhankelijkheid US import zien hun omzet dalen of kosten stijgen. Op korte termijn zijn grote bedrijven soms currency hedged, maar vroeg of laat heeft een 15% drop in valuta wel impact op de cijfers.

Op middellange termijn is de kans groot dat de EUR terug stijgt (ook bij valuta zijn er kortstondige reacties - de vrees nu is aanhoudende lage rentes in EU tegenover hogere rentes in US + Oekra´ne conflict); dus ikzelf zou vandaag iets makkelijker USD aandelen/ fondsen verkopen en iets minder makkelijk aankopen. Zeker voor index trackers is een 15% drop in valuta gemakkelijk een jaar winst. Maar tenzij de EU structureel zwaar achteruit gaat toch US zal dit op lange termijn beperkt effect hebben op uw portfolio. Met een dollar rekening kan je de impact nog wat beperken (door uw USD/EaUR conversies los te koppelen van uw aan- en verkopen. Besef wel dat ge met bewuste beslissingen ook foute beslissingen kunt maken ).
Old 13-07-2022, 07:44   #2596   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Structureel als in DE dat zijn industrie moet afschakelen door bvb een gas tekort?
Talos is online now   Reply With Quote
Old 13-07-2022, 09:22   #2597   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

We hebben nog steenkool, geen probs. Sorry Greta!

Old 13-07-2022, 11:09   #2598   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

ewa gas is niks vergeleken met de poele werkrachten, infrastructuur, knowhow en cashflow dat in een land als duitsland aanwezig is.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2022, 14:17   #2599   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Structureel als in DE dat zijn industrie moet afschakelen door bvb een gas tekort?
Gas is iets van 25% van electriciteit voor Duitsland, waarvan 32% van Rusland komt. Natuurlijk heeft dat gevolgen, maar de industrie platleggen, dat betwijfel ik.
Old 13-07-2022, 14:55   #2600   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr.E View Post
Gas is iets van 25% van electriciteit voor Duitsland, waarvan 32% van Rusland komt. Natuurlijk heeft dat gevolgen, maar de industrie platleggen, dat betwijfel ik.
Euh trust me, industrie gaat plat

Ik ben de gas, elek & CO2 trader voor een van de grootste gasverbruikers in europa Ik doe op men eentje 20TWh aan gas.

Wij staan in alle landen op de lijsten van cruciale industrie (geen CO2, geen urea, geen fuels etc) , maar als er geen gas is, dan is er geen gas.
Teki is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules