![]() |
![]() |
#2584 link |
Galeocerdo teh shark
|
Mor da's oek men vroag ni ej Popol. Als uw portefeuille private equity 100 waard is. Waarom wilt ge dat dan per se hebben als ge er 130 veur moet betoale. En waaroem is da dan een slechter idee ast 70 kost veu diezelfde 100 euroos. Da's psychologie menne moat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2585 link | |
Luie waal
|
Quote:
Maar nen autistische drol die zich de volgende Warren Buffet waant kan dat nie vatten, i guess. edit: ik heb die aandelen trouwens vorig jaar in mei gekocht, aan €313, chapeau dat ge van mijn post kon opmaken wanneer ik die precies kocht en wat de intrinsieke waarde toen was. Last edited by Cipherr; 17-06-2022 at 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2587 link |
Luie waal
|
Ja, dat snap ik allemaal wel, maar mijn origineel punt was dat het duidelijk niks voor mij is om dat allemaal op te volgen en er actief mee bezig te zijn.
Het is mij enkel om op lange termijn een betere return te doen dan een spaarboekske. Ik betwijfel sterk of ik zelf beter kan doen dan de index als ik actief begin met beleggen. Heb daar ook geen interesse in. Heeft an sich niks met Sofina te maken, was enkel het meest extreme voorbeeld dat dat voor mij duidelijk maakte. Maar soit, waarom de fuck zit ik mij hier te verantwoorden, seriously. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2588 link |
Galeocerdo teh shark
|
Schitterend
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2589 link |
Dark Soul
|
Nu zit die Sofina terug op de prijs voor Covid. Dus kan interessant zijn om te kopen nu.
Als een aandeel 100% gestegen is in het laatste 1-2 jaar, dan is de kans groter natuurlijk dat het in een bear market gaat zware klappen krijgen.
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 Last edited by Jack The Ripper; 20-06-2022 at 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2594 link |
↑ psychopaat
|
ja, maar de aandelen die ge al hebt zijn 15% meer waard dan vorig jaar deze tijd
best dat ge een dollarrekening hebt bij uw broker zodat ge wat beschermd zijt
![]() |
#2595 link |
Senior Member
|
Niet enkel de prijs van de aandelen zelf is anders. Export van US naar EU is duurder geworden, dus US bedrijven met sterke afhankelijkheid van EU export alsook EU bedrijven met afhankelijkheid US import zien hun omzet dalen of kosten stijgen. Op korte termijn zijn grote bedrijven soms currency hedged, maar vroeg of laat heeft een 15% drop in valuta wel impact op de cijfers.
Op middellange termijn is de kans groot dat de EUR terug stijgt (ook bij valuta zijn er kortstondige reacties - de vrees nu is aanhoudende lage rentes in EU tegenover hogere rentes in US + Oekraïne conflict); dus ikzelf zou vandaag iets makkelijker USD aandelen/ fondsen verkopen en iets minder makkelijk aankopen. Zeker voor index trackers is een 15% drop in valuta gemakkelijk een jaar winst. Maar tenzij de EU structureel zwaar achteruit gaat toch US zal dit op lange termijn beperkt effect hebben op uw portfolio. Met een dollar rekening kan je de impact nog wat beperken (door uw USD/EaUR conversies los te koppelen van uw aan- en verkopen. Besef wel dat ge met bewuste beslissingen ook foute beslissingen kunt maken ![]()
![]() |
#2600 link | |
Supercapitalist
|
Quote:
![]() Ik ben de gas, elek & CO2 trader voor een van de grootste gasverbruikers in europa ![]() Wij staan in alle landen op de lijsten van cruciale industrie (geen CO2, geen urea, geen fuels etc) , maar als er geen gas is, dan is er geen gas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|