![]() |
![]() |
#29245 link |
Senior Member
|
Uiteindelijk omgeboekt een dag later via Swiss Air. En je kan veel zeggen over Ryanair maar zij hebben een formulier online staan om je (wettelijke) schadevergoeding te krijgen maar Brussels Airlines heeft dat niet. Die verwijzen u door naar een pagina waar je iets moet doen dat niet bestaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29246 link |
Sr member, jr poster
|
We zijn een geboortekaartje aan het ontwerpen. De drukker heeft uiteraard aanlevervoorschriften, maar geeft enkel presets voor de Adobe suite.
Iemand een idee of het te doen is om zulke presets correct in GIMP, Inkscape en/of Scribus in te stellen? Of zou ik beter af zijn met een Adobe Trial te installeren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29247 link |
*snore*
|
Toevallig iemand van jullie uit het Gentse die een Xbox 360-controller kan uitlenen?
![]() @flexium: het kan uw drukker normaal geen reet schelen waarin je de PDF maakt, zolang je aan de specs voldoet. Kan je gerust ook bereiken via andere wegen (gutter, bleed, etc., zullen wel in te stellen zijn in Scribus, neem ik aan). |
![]() |
![]() |
![]() |
#29250 link |
Senior Member
|
X1 ook goed? Ik heb er wel 1 op overschot, je moet wel tot in Gentbrugge geraken
Edit> Sorry, blijkbaar werkt dat niet. Mijn excuses
![]() |
#29251 link |
Senior Member
|
Heb hem gevonden. Witte. Mag je gerust hebben. Opsturen kan ook mits je verzendkosten betaalt.
![]() |
![]() |
#29252 link | |
De Verschrikkelijke
|
Quote:
![]() CMYK + voldoende dpi + juiste afmetingen + bleed + trim lines = succes. Dat kan in eender welk fatsoenlijk programma. Daarnaast kan je bij de typische online drukkerijen heel wat automatisch gegenereerde templates vinden als je er allemaal niet zo vertrouwd mee bent (flyer.be vind ik bijvoorbeeld handig).
![]() |
![]() |
#29253 link |
Alles is fixbaar
|
Ik heb vorig jaar een Google TV gekocht via eGlobalCentral en die webshop is nu blijkbaar afgesloten omdat ze invoerrechten ontdoken.
Nu valt die Google TV af en toe uit en ik wil die RMA'en. Maar die webshop bestaat dus niet meer. Ik zit in het tweede jaar van de garantie. Ik weet zelfs niet als de europese garantieregeling van toepassing is, want frauduleuze bedrijf. Kan ik rechtstreeks via Google, maar hoe dan?
![]() |
#29254 link |
Senior Member
|
In theorie is het 2de jaar fabrieksgarantie maar Google vindt dat je enkel recht hebt als het aangekocht is via een goedgekeurde verkoper: https://support.google.com/product-d...=1#ts=11052496
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29255 link | |
Sr member, jr poster
|
Quote:
We zouden via zwartopwit.be willen werken, en daar spreken ze ook van Output settings die verschillen afhankelijk van het gekozen papier. Via hun site kan ik dus preset downloaden voor de Adobe-suite, maar er wordt nergens 100% duidelijk gezegd wat die output settings (bvb PSO Coated V3) zijn voor opensource alternatieven zodat ik die zou kunnen proberen mimicken. Soit, ik denk dat ik best gewoon probeer en het al eens doormail om door hen te laten nakijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29256 link |
De Verschrikkelijke
|
Iets in RGB maken en dan omzetten naar CMYK levert meestal problemen op. Het kleurenbereik van CMYK is nu eenmaal beperkter. Dan is GIMP niet noodzakelijk het beste plan, klopt. Daarnaast kan je met CMYK al heel wat verschil hebben: er zijn verschillende CMYK-profielen, jouw scherm is niet noodzakelijk (goed) gekalibreerd en niet elke drukker levert exact hetzelfde.
Ergo: vraag alvast eens een proefdruk.
![]() |
#29257 link |
Senior Member
|
Lenovo Tab P11 tablet gekocht met bluetooth 5.0, 2 bluetooth headsets, ik dacht 'beide tegelijkertijd koppelen, kindjes op achterbank, filmpje op tablet op de middenconsole, stilte in de auto, kindjes blij, mama en papa blij...'
Blijkt nu dat die tablet dat 'hardwarematig' niet aan kan... Geen headphone-jack, enkel usb-c. Hoe koppel ik nu toch die 2 headsets?
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|