Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 05-07-2022, 18:29   #3461   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

https://www.zelektro.be/stopcontact-...-mm-170-3.html

stopcontacten met penaarde kosten 5€ op zelektro, valt nog mee

maar in de lokale doe het zelf gaan ze inderdaad zwaar doorrekenen
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 19:04   #3462   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Het moest dit zijn: https://www.zelektro.be/niko-waterbe...57,14158,14159

tov

dit: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B000VD...ing=UTF8&psc=1
Old 05-07-2022, 19:11   #3463   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

aha, k was mis
Old 05-07-2022, 19:59   #3465   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

(k vind wel niet zo schone :s)

(ben waarschijnlijk al te veel stopcontactpurist geworden)
Old 05-07-2022, 20:22   #3466   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ook tegengekomen, getwijfeld. Maar dat leek me teveel nest. Ook al is het maar voor de kelder.
Old 19-07-2022, 08:50   #3467   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

VROEM VROEM

Iemand boordnodige info of tips vooraleer ik mijn allereerste (dem feels) heggenschaar aanschaf? Alles tezamen ruim 100 meter haag in de tuin; klimop, beuk, laurier, hulst en wat taxus. Tot nog toe deed mijn schoonvader dat gaarne met zijn tweetakt-slorpende Stihl, ik voel echter dat het tijd is voor de toekomst! Mijn allegaartje van werkmateriaal begint bovendien te slijten, dit lijkt me een prima begin om stelselmatig een Makita-verzamelaar te worden (alles op 18V - 5A).
Old 19-07-2022, 09:38   #3468   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Ik heb een DUH501Z, zeer content van. Handig in gebruik, de kop kan je draaien om op lastige plaatsen te komen. Gebruikt voor sparren en paplaurier. 5v batterij gaat half uurtje mee denk ik.
Als je op juiste moment koopt krijg je gratis batterij, zo ook al verzameling aangelegd
Old 19-07-2022, 09:42   #3469   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Kopen bij een erkende Belgische Makita dealer (niet coolblue bvb), dan krijg je bij registratie een gratis extra 6Ah accu na registratie bij Makita

edit: Roswell was me voor. Actie geldt op tuinmachines aangekocht voor eind 2022.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 10:08   #3470   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Kheb een DUH523. Logische uitbreiding van mijn Makita verzameling.
In juni heb ik mijn 30m beukenhaag vlot gedaan en de batterij gaf geen krimp.
Ook pak stiller dan op benzine of zelfs mijn vorige met draad.

Wel gekocht bij CB, want had geen weet van die actie (tegenwoordig met die punten ipv freebee, meh). Langs de andere ging het dan wel met ecocheques
Denk dat de winkels in NL (Toolnation, Toolmax) wel erkend zijn door Makita en een pak goedkoper dan onze verdelers. Mijn andere Makita's komen allemaal uit NL

Last edited by Turtle; 19-07-2022 at 10:29.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 10:26   #3471   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ah, goeie tip van die actie. Rats vergeten dat zo'n dingen bestonden. Dat moet ik dan goed bekijken, zeker omdat ik ook gebruik wou maken van een redelijke som eco-cheques.

Edit: ja lap, op't eerste zicht is het model dat ik in gedachte had niet inbegrepen bij de actie. Enkel de veel duurdere, professionele modellen komen in aanmerking. Staat ook duidelijk bij die toestellen vermeld, zie ik.

Last edited by Potenza; 19-07-2022 at 10:31.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 10:33   #3472   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik twijfel overigens een beetje tussen 50cm en 60cm. Hoewel er flink wat haag te snoeien is, is een iets korter/lichter model misschien wel aangenamer?
Old 19-07-2022, 11:08   #3473   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Denk dat de winkels in NL (Toolnation, Toolmax) wel erkend zijn door Makita en een pak goedkoper dan onze verdelers. Mijn andere Makita's komen allemaal uit NL
Dat zijn erkende dealers, maar niet erkend door Makita Belgie. En die actie geldt enkel bij Belgie. Je moet de dealer selecteren op de website bij registratie. Dus daar krijg je geen gratis accu. Ik spreek helaas uit ervaring
Old 19-07-2022, 11:25   #3474   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dat is dan aangepast? Want bij mijn grasmachine uit NL, kwam ik wel in aanmerking voor de gratis grasschaar (die we niet gebruiken )
Old 19-07-2022, 11:43   #3475   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Die gratis grasschaar kwam mee met de machine, daar moest je niet voor registreren, toch? Deze accu krijg je nadat je de machine, na aankoop, registreert bij Makita Belgie. En daar kan je enkel Belgische dealers kiezen.
Old 19-07-2022, 13:11   #3476   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Kopen bij een erkende Belgische Makita dealer (niet coolblue bvb), dan krijg je bij registratie een gratis extra 6Ah accu na registratie bij Makita

edit: Roswell was me voor. Actie geldt op tuinmachines aangekocht voor eind 2022.
Coolblue valt ook onder die actie dacht ik. Ik heb mijn heggenschaar daar toch gekocht en batterij gekregen (wel nog 5v). Is wel al van vorige zomer, dus mss veranderd.
Je kan op Makita site normaal wel de lijst van dealers vinden.

Die batterij actie is/was ook niet constant. Die grasschaar is dan actie daarbuiten normaal.

Edit: actie voor batterij is nu blijkbaar heel het jaar door. Net eens in mails gekeken, bladblazer en heggenschaar bij Coolblue en haakse slijper bij Mastertools gekocht en zo totaal 3 batterijen voor gekregen, maar was telkens via Makita Nederland (verzending naar België was dan geen probleem).

Last edited by Roswell; 19-07-2022 at 13:19.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 14:31   #3477   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Momenteel is er inderdaad in België één jaaractie voor een gratis batterij op een beperkte selectie. Pech dus. In Nederland loopt er dan weer een actie waarbij een nieuw toestel punten oplevert, waarmee je iets kan kiezen uit de cadeauwinkel (maar een 5A-batterij is er niet bij). Beide voorwaarden stellen trouwens heel duidelijk dat het een landgebonden actie is.

Soit, ik zal dan maar eens prijs vragen bij de twee lokale speciaalzaken aangezien ik hoe dan ook van die eco-cheques vanaf wil. Belachelijk dat je daar nog steeds niets online mee kan doen.

(Tussen haakjes: enkel op Amazon.nl vind ik echt een scherpe prijs voor het model dat ik wil, maar aangezien ik ineens ook minstens één batterij + snellader nodig heb is dat niet echt de moeite. Dan liever deze set.)
Old 19-07-2022, 17:53   #3478   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

eerlijk gezegd vind ik een heggeschaar op 230v nog meevallen van gedoe
2 a 3 keer per jaar hier 40 meter met verlengkabels ( elke kant 20m dus valt mee van lengte )

dikke plus wel voor makita , eens je in dat ecosysteem zit kan je voor relatief weinig geld tools bijkopen , al veel genot gehad van draadloze cirkelzaag etc ervan
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 23:55   #3479   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bonbon View Post
eerlijk gezegd vind ik een heggeschaar op 230v nog meevallen van gedoe
2 a 3 keer per jaar hier 40 meter met verlengkabels ( elke kant 20m dus valt mee van lengte )
Ik zat altijd te sukkelen met die draad en om de 2 jaar sneed ik die wel over
Old 20-07-2022, 12:41   #3480   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Iemand tip voor een heel degelijke haagschaar? Is hier op bepaalde plaatsen bijna 3m hoog dus moet zeker zo'n telescopische zijn (of die optie hebben). Mag op batterij. Budget niet zo belangrijk, we gaan dit delen met 2 buren. Hebben allemaal hier onze factuur gehad van haag laten scheren en is gewoonweg belachelijk duur geworden, gaan het zelf beginnen doen. Totale haag is hier toch dik 120m in lengte, dus wel behoorlijk wat werk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules