Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 29-01-2015, 12:53   #13041   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Gone Girl... damn wat een goede film.
Old 30-01-2015, 01:11   #13042   link
Dorfmeister
O_o

Birdman. Entertainend als satire, maar niet bijzonder spitsvondig of intelligent. Indrukwekkend camerawerk, enkele goede acteerprestaties, maar ik had niet echt de indruk dat ik naar de film van het jaar aan het kijken was.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2015, 15:21   #13043   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ik had gelezen dat Der Letzte Mann een stuk ingetogener is dan Nosferatu - dat dus wat exuberanter zou zijn qua beelden en muziek, meer expressionistisch dus . Leek me wel tof. Zal ze allebei wel eens zien.
Gisteren herbekeken. 't Is een invloedrijke film die je eens moet gezien hebben, met een aantal fantastische scènes en aparte sfeer, maar ik vind hem lang niet Murnaus beste en vrij gedateerd vergeleken met de meeste stille films. Alleen maar statische shots en veel documentair opgevatte buitenopnames, dus 't expressionisme hangt vooral rond Nosferatu zelf en is naturalistisch opgevat - geen subjectieve waanzinsequenties, expressief cameragebruik of al te zotte studiodecors met verwrongen perspectieven dus. Enfin, Nosferatu is meer een vertelling, terwijl je bij Der Letzte Mann, Sunrise en City Girl echt op het vel plakt van de personages en bijna automatisch meeleeft. Maar laat het je niet tegenhouden

Soundtracks durven nogal variëren - die bij de Masters of Cinema dvd is wel indrukwekkend tijdens de beste scène.

eye is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2015, 16:26   #13044   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Maandag gezien: 'Into the woods'.

Teringherrie in een pokkesaai bos.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2015, 22:49   #13045   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Zag ik nu juist Batman een steen naar een tv smijten? Wat een hooligan
eye is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2015, 00:10   #13046   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

nightcrawler. coole shit.

Ook dit ontdekt: smoothvideo project
http://www.svp-team.com/

Ik vraag me al tien jaar af waarom panning shots enz schokkerig zijn op mijn computer ondanks goeie hardware en goeie kwaliteit rips.
Blijkt het in het verschil tussen 24 (video) en 50-60 (monitor) fps te liggen.
Wel wat wennen in het begin, zal nog paar films moeten ondervinden of het een blijver is.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2015, 00:49   #13047   link
Nodenay
Senior Member

Nodenay's Avatar

Off topic: The Loft is na drie jaar limbo uit in de VS...precies nog erger dan de vlaamse versie

Last edited by Nodenay; 31-01-2015 at 01:21.
Nodenay is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2015, 02:23   #13048   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Vlaamse nooit gezien, maar vond de Amerikaanse een redelijk kutfilm.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2015, 10:16   #13049   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Momenteel nog een nul procent op rottentomatoes.

Dat je daar vijf jaar van je regisseursbestaan aan moet kwijtspelen.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2015, 10:45   #13050   link
Dorfmeister
O_o

Nightcrawler. Onbegrijpelijk dat die niet is genomineerd voor Oscar van beste film.
Old 31-01-2015, 12:57   #13051   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

http://m.newsmonkey.be/article/30610

Een villa in Hollywood zit er niet direct in denk ik.
Old 31-01-2015, 16:47   #13052   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

De film die niemand wou uitbrengen is complete crap? Nou dat is wel heel onverwacht.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2015, 10:59   #13053   link
Dorfmeister
O_o

Selma. Verrassend goed. Ik dacht dat het weer zo'n politiek obligate film ging zijn zoals 12 Years a Slave, maar het steekt toch een stuk beter in elkaar. Toch niet de slechtste film van alle Oscargenomineerden zoals ik aanvankelijk dacht.
Old 01-02-2015, 11:30   #13054   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Ik heb mij eindelijk aan de drie uur en veertig minuten van Lawrence of Arabia durven zetten. Zoals verwacht was het redelijk fenomenaal, maar ik ben dan ook een sucker voor dergelijke pompeuze romantiek.
Old 01-02-2015, 14:35   #13055   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Jack and the Cuckoo-Clock Heart

Als ik mij niet vergis een Belgisch-Franse coproductie. Op Netflix wel in het engels, maar kon er van genieten. Heel mooie visuals, en een mooi verhaal.

The Elephant Man

Was ontzettend lang geleden. Film heeft nog steeds even veel impact als toen ik klein was. Kon nu wel meer de stijlelementen van Lynch waarderen.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2015, 15:16   #13056   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Nightcrawler. Onbegrijpelijk dat die niet is genomineerd voor Oscar van beste film.
Nu niet meteen gaan overdrijven he, zeker geen slechte film maar zeker geen nominatie voor beste film waardig. Gylenhaal zijn prestatie is dan weer wel een nominatie waardig.

En ook, het zijn "de Oscars" waar je het over hebt, waar films als American Sniper 6 nominaties in de wacht sleept...
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2015, 21:45   #13057   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
Nu niet meteen gaan overdrijven he, zeker geen slechte film maar zeker geen nominatie voor beste film waardig. Gylenhaal zijn prestatie is dan weer wel een nominatie waardig.

En ook, het zijn "de Oscars" waar je het over hebt, waar films als American Sniper 6 nominaties in de wacht sleept...
Nightcrawler is toch wel één van de beste films die ik de afgelopen twaalf maanden heb gezien. Die film mag voor mijn part zich gerust naast Taxi Driver zetten. Het belang van de Oscars mag zeker niet overschat worden, maar van de vier genomineerde biopics voor Oscar van beste film mochten er gerust twee of drie vervangen worden door andere films zoals Nightcrawler.
Old 01-02-2015, 22:02   #13058   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Die film mag voor mijn part zich gerust naast Taxi Driver zetten..
Niets slecht over Nightcrawler maar komaan gast
Old 01-02-2015, 22:08   #13059   link
Dorfmeister
O_o

Ik heb beide films in een relatief korte tijdsspanne (twee à drie weken) gezien en Nightcrawler zit zeker in dezelfde kwaliteitscategorie als Taxi Driver. Taxi Driver was natuurlijk baanbrekend en zal daarom in het geheugen gegrift staan, maar scoort niet op elk aspect even goed. Nightcrawler vind ik bijvoorbeeld beter opgebouwd tov Taxi Driver.

Beetje hetzelfde fenomeen bij videogames zoals Goldeneye dat nu nog altijd bejubeld wordt als één van de beste FPS ooit, maar nu eigenlijk pure middelmaat is en enorm gedateerd is. Bij film kan de vergelijking niet helemaal doorgetrokken worden, maar je ziet wel dezelfde trend.
Old 01-02-2015, 23:28   #13060   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

De opbouw van Nightcrawler is goed, maar het doet niets wat we niet al ettelijke malen hebben gezien. Het is een soort origins story -- om het met hedendaagse comic book invloeden te zeggen -- en dat is iets dat we de laatste jaren al veel op ons bord hebben gekregen. Deze keer geen held met superkrachten, maar een sociopaat met een camera.

Nightcrawler is een leukere trip, Taxi Driver een betere film.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules