Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 21-04-2020, 15:31   #1841   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
... En dat gaan ze via KS doen.
Is daar een datum van aankondigd?
Quote:
Ik hoop op een all in pledge met ook die spiek expansion. Al zal Beagle er niet bij zitten.
Een all-in pakketje zou inderdaad goed uitkomen. Ik overweeg het ook al een tijdje om in de collectie toe te voegen.
Old 21-04-2020, 20:10   #1842   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Fall 2020. Maar dat was voor Covid. Dus geen idee of ze die timing gaan aanhouden.

Ondertussen is Arkham horror LCG toegekomen en zit ik halverwege het eerste scenario. Ik ben zwaar op mijn doos aan het krijgen, maar dat is in de meeste solo games wel zo. Bakken sfeer wel.
kar is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2020, 01:33   #1843   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Hoera! Arkham LCG is nog steeds mijn favoriet spel. Wij spelen dat al 2 jaar elke week. The Gathering solo met enkel core-cards is bijna onmogelijk op normal difficulty. Je kan ook altijd two-handed solo spelen, dat is hoe de meeste solo spelers het spelen.
Old 23-04-2020, 08:15   #1844   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Dat is inderdaad hoe ik het nu proberen spelen heb. De twee decks uit het intro boekje. Maar door de kleine heb ik het eerste scenario niet kunnen uitspelen, al was ik ook vooral aan het spelen om de regels te leren kennen. Bij begin act drie had ik maar al 1 leven meer over op elke investigator. Dus het zou toch nooit gelukt zijn.

Ik heb me al wat zitten inlezen voor wat te kopen nadien en ik ben duidelijk zo ne FOMO mens Het eerste scenariopack (murder at excelsior hotel) is al onderweg met de post.
Old 23-04-2020, 09:27   #1845   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

LCG's zijn een enorme pitfall
Old 23-04-2020, 14:01   #1846   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Ik heb me al wat zitten inlezen voor wat te kopen nadien en ik ben duidelijk zo ne FOMO mens Het eerste scenariopack (murder at excelsior hotel) is al onderweg met de post.
Ik heb hetzelfde. Al xx-aantal keren zitten kijken om eens iets extra te kopen naast de basisset, en uiteindelijk nog nooit iets gekocht omdat ik door het bos de bomen niet meer zag. Of omdat ik eigenlijk gewoon de uitbreidingen op volgorde wil spelen, maar dan is net op dat moment Dunwich bijvoorbeeld nergens te krijgen.
Of omdat ik denk dat het toch te duur is om alles te beginnen kopen. En dan koop ik me maar een basisspel van een andere LCG, waardoor ik nog meer in de problemen raak om uitbreidingen te kopen.

Dat is niet alleen bij LCG eigenlijk. Bij Mansions of Madness en gelijkaardige spellen heb ik dat ook. :/
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2020, 14:05   #1847   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Dat was eigenlijk de reden waarom ik dit scenariopack kocht. Ik heb een overzicht zitten maken welke shops welke uitbreidingen verkochten voor hoeveel, specifiek voor alles dunwich en alle losstaande scenarios. Daaruit kwam dat murder at excelsior hotel bijna niet meer te verkrijgen was behalve in 1 shop en het was een beetje een panic buy. De bedoeling is om per maand 1 mythos pack te kopen in ongeveer publication volgorde om het draaglijk te houden. Langs de andere kant, elke keer weer 5 euro verzending betalen voor een mythos pack van 15 euro maakt het ook weer duurder.
Old 23-04-2020, 14:15   #1848   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Je zou dat overzicht toevallig niet willen delen?
Ik vind bij een snelle google search die Murder wel nog, maar aan 21+ euro, dus die 15 van jou compenseert dan wel de verzendkosten. 'k Schiet hier nu ook bijna in Panic Modus, met mijn uitstelgedrag. :D
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2020, 16:34   #1849   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Stuur me uw emailadres eens in PB
Old 23-04-2020, 19:02   #1850   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

In een scenariopack zitten wel geen player cards (enkel scenariocards). Dat zou ik nooit aanraden om als eerste uitbreiding te kopen, want met nieuwe Investigators en Player cards krijg je veel meer controle over het spel en kan je op normal/hard spelen en verdwijnt luck of the draw voor een groot deel.

Je krijgt het meeste inhoud/prijs met eender welke Deluxe box. Dunwich is nog altijd de beste als beginner. Maar Carcosa, Circle Undone, Forgotten Age en Dreameaters Deluxe boxen zijn ook allemaal goed.

Een scenariopack zou ik pas kopen nadat je minstens 1 cycle volledig hebt. Murder at the Exelsior hotel is een goed scenario, maar het gaat waarschijlijk gigantisch moeilijk zijn als je enkel 1xcore cards hebt.

Er bestaan een aantal what to buy guides voor Arkham LCG:

https://boardgamegeek.com/thread/198...game-please-re

https://www.reddit.com/r/arkhamhorro...khamhorrorlcg/
Old 23-04-2020, 19:07   #1851   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Dunwich Deluxe is sowieso de eerstvolgende die hier binnen komt. Tenzij ik me toch laat overhalen en zo een starter deck koop. Dat zal afhangen van de reviews ervan, en hoe goed ik ben in deckbuilding. Want dit is mijn eerste deckbuilding game.

En de reden van de aankoop was eerder FOMO. Het lijkt de enige winkel die murder at excelsior hotel nog had en de kans leek groot dat die, net zoals rougarou, later niet meer verkrijgbaar ging zijn. En daarnaast vond ik op internet dat murder de gemakkelijkste van alle stand alones was.

edit: WJW, uit uwe link van reddit:

Quote:
Each of the campaigns that start with a "Square Box" expansion have six associated Mythos Packs, which tell the remaining six chapters of the story that started in the expansion itself. Each pack also includes a few player cards to add to any of your investigator decks. The one glaring problem with Mythos Packs is that a campaign's adventures really need to be played in order, and so we often run into issues of certain Packs being out of stock, thus preventing investigators from enjoying a whole campaign. Welcome to the downside of the LCG model: with so many products out there, at any given time quite a few of them are going to be unavailable.

What this means is that it is a good idea to check the availability of a campaign's six Mythos Packs when choosing which campaign to purchase. If you can pick up a "Square Box" and all six Mythos Packs in one go, do it. It's a big chunk of change all at once, but it's better than having the show stopped.
Dat is dus wat ik gedaan heb nadat de core box was toegekomen. En daaruit heb ik gevonden dat dunwich bij elkaar krijgen niet zo moeilijk lijkt voor de moment in BelgiŽn, maar sommige standalones dus wel.

Last edited by kar; 23-04-2020 at 19:18.
Old 23-04-2020, 19:23   #1852   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Arkham LCG loopt heel goed, dus er komen sowieso reprints van alle scenario packs. Zelfs de novella's worden gereprint. Momenteel is The Pallid Mask (scenario pack van Carcosa) moeilijk te verkrijgen, maar inderdaad Dunwich zou je in zijn geheel moeten kopen.
Old 23-04-2020, 19:47   #1853   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Vorig weekend ook nog eens boven gehaald. 2e keer nog maar sinds ik het vorig jaar core box gekregen had. Enige reden is dat mijn vriendin een horror aversie heeft, en ik niet veel zin heb om solo te spelen.

Eerste scenario opnieuw gespeeld en opnieuw niet kunnen winnen, maar nu toch proberen haar te overtuigen snel de andere 2 scenario's te doen, in de hoop dat het weinig uitmaakt voor het spelplezier of je het vorige scenario nu gewonnen of verloren hebt.
Old 23-04-2020, 20:04   #1854   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Het tweede scenario kan wel erg brutaal zijn als je de Ghoul Priest niet verslagen hebt in scenario 1 van The Gathering. Maar Midnight Masks (scenario 2) is wel een heel fijn scenario dat een beetje het grote Arkham spel evoceert.

Mocht je niet op Easy spelen kan je nog altijd van moeilijkheidsgraad wisselen tussen de scenario's in. Je speelt het spel voor je eigen plezier, het is niet competitief!
Old 24-04-2020, 12:46   #1855   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Wow. Per toeval doet No Pun Included net deze week een review van (bijna alle) Arkham Lcg.

https://www.nopunincluded.com/npi/arkhamlcg
Old 24-04-2020, 18:23   #1856   link
rooz
Senior Member

7 Wonders Dual meer dan goedgekeurd
Daarnet nog 3 spelletjes gespeeld met de vriendin en ze vindt het ook leuk.
Ligt het aan mij of moet je wel wat geluk hebben in het begin?
Als ge niet snel wat resources kunt trekken zit er niets anders op dan kaarten wegsmijten terwijl uw tegenstander verder kan bouwen.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2020, 19:39   #1857   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Yeah, er is wel wat geluk met de locatie vd kaarten.
Grotendeels opgelost door de uitbreiding. Dan heb je een extra mogelijke actie ipv kaarten wegsmijten.
Old 27-04-2020, 12:47   #1858   link
rooz
Senior Member

Dominion ook voor het eerst gespeeld, ik vond het wel leuk.
Zij in het begin niet zo maar na een tijdje wel.
Kwam beetje traag op gang omdat we alles nog moesten leren.
Is wel leuk om goeie combo's te zoeken.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2020, 22:47   #1859   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Dominion ook voor het eerst gespeeld, ik vond het wel leuk.
Zij in het begin niet zo maar na een tijdje wel.
Kwam beetje traag op gang omdat we alles nog moesten leren.
Is wel leuk om goeie combo's te zoeken.
Altijd nostalgie Dominion, maar ik zou het toch niet meer oprecht durven aanraden om te kopen.
Clank!, off 1 van z'n varianten, al gespeeld? Zeker doen!
Old 28-04-2020, 08:44   #1860   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dominion is een gateway. Daarna gaat er een gans universum voor open. Tip: op Crowdfinder.be vind je de goedkoopste bordspellen in BelgiŽ en Nederland

Last edited by Tyrael; 28-04-2020 at 13:35.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules