![]() |
![]() |
#4021 link |
You ain't seen me, aight!
|
Ik versta dat. Ik koop ook al mijn boeken fysiek en ik haal maar zelden mijn e-reader boven. Ik zie ook gewoon graag een goedgevulde boekenkast. Ooit maak ik me eens een volwaardige thuisbibliotheek, gelijk in de films.
Om één of andere reden krijg ik de kriebels van bibliotheekboeken. Het idee dat dat al door tientallen mensen bepoteld is voor jou, brrr. Geen idee waarom, want ik heb dat wel lang gedaan. Ik snuister ook nog altijd héél graag in tweedehands boekenwinkels en heb altijd graag in archieven gezeten. Maar bib-boeken. Beikes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4027 link |
You ain't seen me, aight!
|
Ik heb dat eens geprobeerd, met warhammer40k, maar aangezien ik maar af en toe kan luisteren, was ik telkens de draad kwijt.
In een boek blader je dan snel even terug om weer op te pikken, maar met audiobooks gaat dat niet zo makkelijk. Dus dan maar terug beginnen lezen, en de tijd die ik had voor audiobooks dan maar gestoken in podcasts over geschiedenis. Meestal is dat gewoon wat opfrissing, dus dat is minder moeilijk om op te pikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4029 link | |
(no homo (homo))
|
Quote:
dan maar uit miserie de fnac binnegestapt en daar paperback gekocht omdat ik met dit weer echt nie meer wou wachten, twas echt ideaal om hier in't stad ergens op een bankske te gaan lezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4031 link |
(no homo (homo))
|
color of magic is er al door, had nie zo veel effectieve humor verwacht. het was op deze moment vroeg in da ik wist da ik pratchett zijn stijl goe ging vinden
The big man was already reaching for another knife. Rincewind looked around wildly, and then with wild improvisation drew himself up into a wizardly pose. His hand was flung back. "Asoniti! Kyoruchal Beazleblor! ' The man hesitated, his eyes flicking nervously from side to side as he waited for the magic. The conclusion that there was not going to be any hit him at the same time as Rincewind, whirring wildly down the passage, kicked him sharply in the groin. :') |
![]() |
![]() |
![]() |
#4032 link |
(no homo (homo))
|
kweetet kheb hier wa nen thread hijack gedaan maar update
3 boeken gelezen ondertussen: colour of magic, equal rites en mort. de beste humor zit toch wel in mort maar ik vond equal rites in zijn geheel wel het leukste. ik ben ondertussen ook the light fantastic gaan halen aangezien dat blijkbaar een rechtstreeks vervolg op de colour of magic is. maar de boek waar ik vanavond met begin is dus guards guards! volledig verkocht aan den discworld, de humor is perfect. pratchett is mij over de jaren heen hier en daar al aangeraden geweest omdat het de perfecte scifi/fantasy is voor mensen die er alleen ironisch van houden aka mensen die normaal gezien nie echt fan zijn van fictie, laat staan fantasy subgenre en kben nu wel triest da ik er nie sneller op ben in gegaan het feit dat er zoveel boeken van zijn maakt mij écht wel blij. mijn portefeuille iets minder (maar ik wil ze in huis hebben) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4033 link |
Senior Member
|
Artifact Space
Lang geleden dat ik nog zo'n goede SF heb gelezen. Military Space Opera stuff, maar met geweldige world-building en pacing, en bijzonder rauw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4034 link | |
Granpa Shrimp aka Neut
|
Only Forward – Michael Marshall Smith
“The protagonist, Stark, lives in an unidentified large city, referred to only as The City, several centuries in the future. The City comprises a variety of Neighbourhoods that enforce their own rules on residents. Stark's Neighbourhood is Colour, which has an entry requirement of an appreciation of colour, and a central computer that changes the colours of its streets. Other Neighbourhoods include the Action Centre, where yuppie office workers strive continually to advance their own status; Stable, a walled-off, roofed-over Neighbourhood where residents are led to believe that they're the only survivors of a nuclear war centuries earlier; and Cat, an area deserted of humans and inhabited solely by cats, despite which the shops are always well-stocked and streets are always clean and tidy, entered through a set of iron gates which open only for true cat lovers.” (Wikipedia) Had ik jaren geleden gelezen maar wist bij god niet meer over wat het ging, alleen dat ik het best goed vond. William Gibson “Light” – minder zwaar, minder technisch maar leuk verhaal. Niet echt fantastisch geschreven maar het gaat goed vooruit. Iets voor op het vliegtuig of tussen twee zwaarder boeken. Klara and The Sun – Kazuo Ishiguro “The novel is set in a dystopian future in which some children are genetically engineered ("lifted") for enhanced academic ability. As schooling is provided entirely at home by on-screen tutors, opportunities for socialization are limited and parents who can afford it often buy their children androids as companions. The book is narrated by one such Artificial Friend (AF) called Klara. Although Klara is exceptionally intelligent and observant, her knowledge of the world is limited.” (Wikipedia) Eerste Ishiguro die ik las en valt in het onderdeel : Nobel prijs winnaars lezen. Ik kende hem enkel van the Remains of the Day. Heb de film nooit bekeken omdat dat Upstairs/Downstairs verhaal met niet echt aansprak. Wist niet dat zijn onderwerpen zo gevarieerd waren. Niettegenstaande hij van 6 jaar tot zijn dertigste niet meer naar Japan is geweest, vond ik dat er toch een element in zat die ik vooral herken bij Japanse schrijvers. De Japanse schrijvers die ik lees (niet de oude garde) zijn redelijk “ZEN”. Ik overdrijf hier wat maar elke zin heeft nut. Niet er geen andere schrijvers zijn die dat ook hebben maar valt me op dat dit een van de zaken is dat me opviel. Duurde eventjes voor ik doorhad wie Klara nu eigenlijk was. Karakters zijn goed uitgewerkt. Niet te veel personages. Fantastisch geschreven. Bij momenten voelde het wat ongemakkelijk dus hij trok me wel goed mee in het verhaal. Consider Phlebas – Iain M Banks Why should I read the Culture? Rond dezelfde tijd dat ik Only Forward las, ben ik ook met boeken uit deze cyclus begonnen. Niet in volgorde. Ik denk dat ik Use of Weapons en The Player had gelezen. Maar ik ga deze nu eens chronologisch aanpakken. Dit is de ENIGE cyclus die ik tot nu wil lezen. Ik weet er zijn heel wat zeer goede Scifi series die meer dan de moeite zijn maar ik vind zo’n zaken een zeer grote investering van tijd. En er is zoveel meer te lezen. Waarom dan wel deze? Nostalgie en gewoon retegoed. De boeken hoeven niet chronologisch gelezen te worden maar ik zou toch deze eerst lezen. Het geeft je een goede introductie in het Culture universum. Don’t take my word for it. Check de link. Summer - Ali Smith Vorige in de cyclus 4e en laatste boek in deze tetralogie. Ik heb echt moeite om deze boeken te klasseren en kan enkel zeggen dat ik absoluut heb genoten ervan. En nog meer van deze laatste want hier en daar staken plotseling de andere onderwerpen, personage uit de vorige 3 boeken de kop op. Een beschrijving gepikt uit Wikipedia over boek 1 - Autumn. Quote:
Last edited by Belgatom; 04-08-2022 at 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4035 link |
Senior Member
|
Hah, ik heb juist Winter gekregen van een collega. Nog niet ver in geraakt, maar dat was denk ik vooral omdat ik juist the god of small things uit had en de stijlclash was me iets te groot
![]() The God of Small Things is verder een boek dat iedereen moet gelezen hebben. Fucking hel wat een prestatie.
![]() |
#4036 link | ||||
Granpa Shrimp aka Neut
|
Ik heb nogal wat boeken er doorgesleurd en niet langer de thread aangevuld. Bovenstaande en volgende posts zijn een inhaalmanoeuvre
Slaughterhouse Five - Kurt Vonnegut Quote:
Zelf al een stuk of 4 keer gelezen en deze keer samen met een paar vrienden die normaal dergelijk zaken niet aanraken. Had wat een gemengd ontvangst. Zelf blijft dit bij mij hoog op mijn appreciatie lijst staan maar mogelijks zit daar wat nostalgie bij. Vonnegut en een paar andere schrijvers ben ik beginnen lezen toen ik een tijdje in US rondtrok dus als nostalgie kan dat wel tellen. Ik denk niet dat het een moeilijk boek is om te lezen maar wat je er uit haalt blijkt te verschillen van mens tot mens. Even gecheckt en toch alvast een aantal mensen die het hier lazen. @Jonah : ondertussen al eens doorgeraakt? Is toch een must read als is het maar ter referentie. (God of Small Things op mijn lijst gekletst) Audition - Ryu Murakami Quote:
The City We Became - N.K. Jemisin Quote:
Neuromancer - William Gibson Quote:
Toen ik het eerst gelezen heb, had ik nog geen eigen pc. Het internet was iets dat je enkel in internet cafés kon bereiken en we hadden nog geen idee waarvoor we het allemaal zouden gebruiken. Waarschijnlijk is dat de reden dat ik het de eerste keer steengoed vond. Ik had nog nooit iets als dat gelezen en kon dus ook vrijuit fantaseren over hoe het internet ons leven zou veranderen. 30 jaar later is het internet geen vreemde factor niet meer. Ik had deze keer meer moeite om hetzelfde gevoel te krijgen. De beschrijvingen deden me denken aan slechte B-movies, Lawnmower man, Tron (origineel). Het boek gaf me niet opnieuw hetzelfde gevoel. Deze heb ik ook samen gelezen met zelfde vrienden en tot mijn verrassing vond 1 het steengoed.
![]() |
![]() |
![]() |
#4037 link | |||||
Granpa Shrimp aka Neut
|
De Avond is Ongemak - Marieke Lucas Rijneveld
Quote:
Before The Coffee gets Cold - Toshikazu Kawaguchi Quote:
What I talk about when I talk about Running - Haruki Murakami Quote:
Ready Player Two - Ernest Cline Quote:
Project Hail Mary - Andy Weir Quote:
Last edited by Belgatom; 12-09-2022 at 14:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4039 link |
*snore*
|
Aangezien deze thread een beetje ons communicatiekanaal met Belgatom is: ik heb de afgelopen weken twee delen van de Vernon Subutex-triologie van Virginie Despentes gelezen en ik moest direct aan u denken. Deel één is zonder meer een goed boek: Houellebecq meets Tom Wolfe meets Gore Vidal meets Nick Hornby. Moest ik met een pistool op de slapen gedwongen worden om te namedroppen, dat zouden de namen zijn die ik er aan zou linken. Deel twee was wat minder en drie is naar het schijnt een teleurstelling (maar toch koop ik het de volgende keer ik bij Tropismes ben).
Zelf heb ik het origineel gelezen, maar het is ook beschikbaar in Engelse vertaling: https://www.amazon.com/Virginie-Desp.../dp/912402483X |
![]() |
![]() |
![]() |
#4040 link | |
the king of the divan
|
Blood Meridian vorige week uitgelezen, chef's kiss. :-x
Ik kreeg direct goesting om terug naar de wildernis te trekken. (maar dan zonder het moorden aub)
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|