![]() |
![]() |
#21 link |
Trolle hippy
|
24u is zeer doenbaar, bij shrimp space soms zelfs 72u tussen lynchings, dan kan ik het geloven dat men dan meer geneigd is om redenering op te bouwen en dat je gefrustreerd bent dat je ze enkel kan baseren op wilde hypotheses en veronderstellingen. Wat iemand zegt is niet zo van belang in Wolf, wel welke kleur hij bloedt en wat hij deed, en mijn eerste fouten waren ook te veel te willen zeggen.
Onzekerheid is nu eenmaal het kenmerk van Maffia en je daarom heen werken het spel. Nu we het toch over tips&tricks bezig hebben, voor de vanillager maakt het niet uit wie sterft, zolang het maar zichzelf niet is. Evil heeft altijd een agenda en rookies zullen zichzelf te hard willen 'verdedigen' jegens elke verdenking. Dat haalt in een oogwenk spelers er uit zoals Cit Fraeco en Omega die nooit hun gedrag gesplitst hebben en altijd maar tegenwerkten. Zonder het verhaal element was Shrimp space op dag 3 gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 link | |
Trolle hippy
|
Addendum bij vorige post: wat dat dus betekent als Evil is dat je moet denken alsof je een vanillager/whatever bent en posten alsof je er een bent. Zou een vanillager dat posten? Nee? Doe het dan niet.
Het is niet je bek opentrekken dat niet mag, Sexy Schaap - maar wat je zegt. Quote:
Dat gebeurt gewoonweg niet. Hou je leugens simpel en evil heeft dit niet voor. Wat de charme is is dat je een meerderheid hebt die voor zichzelf moet denken en een kleine groep mafia die shit probeert te vernietigen en je moet uithalen wie of wat suspicious is. Pagina's 'gedragsverdediging' posten maakt je niet minder suspicious. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 link |
Blofficoso
|
Mijn voorkeur gaat uit naar full-information geen-pm games, omdat beslissingen daar simpeler zijn met meer zekerheid, en ge hoeft er ook als speler niet zo veel tijd in te steken.
That said, ik vond Shrimp Space echt geweldig, al duurt het waarschijnlijk iets te lang. Da's al vaker een probleem geweest. Tijdsduur van zo'n spel wordt meestal bepaald door #spelers gedeeld door #kills per cycle. Cycles korter maken is een mogelijke oplossing, maar zoals turtle zegt heeft niet iedereen de luxe om daar constant mee bezig te zijn. Als ge dat op voorhand duidelijk maakt, mag dat natuurlijk geen probleem zijn. Ik heb liever gewoon minder spelers, rond de 12 is ideaal imo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 link |
Bordspelnerd
|
Yeah. Probleem met dit spel was dat er te weinig kills waren per dag. 't Hadden er zeker 3 mogen zijn, lynching niet inbegrepen.
Nu ja, als dat niet de focus was van het spel is dat een goed argument natuurlijk, maar dan moeten we wolf games ook niet gaan beoordelen aan de hand van hoe Shrimp Space was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 link | |
Trolle hippy
|
Quote:
Bij minder information blijft de speculatie er in. Al ben ik ook geen fan van open-PM voor Shrimp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 link | |
Senior Member
|
Quote:
En idd, teveel spelers en te lang. Volledig akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 link | |
Senior Member
|
Quote:
Na Shrimp Space, ik ook niet ![]() Dat is denk ik vrij geweldig, maar enkel met grote groepen, wat betekent dat het langer duurt. Iets dat hier eigenlijk niet altijd mogelijk/handig is. En er moet ook intelligent gebruik van gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 link |
darcore 460
|
Wat ik ook enigszinds spijtig vind is dat sterke spelers er rap uitgepikt worden als "SUSPICIOUZ!".
Hoe je dat eventueel kunt tegengaan? Je zou random namen kunnen geven aan deelnemers en het spel houden op een apart forum. In een wolf spel "kent" niemand elkaar zogezegd... Alegis krijgt de naam "Jules" -> er zal al niemand meer afkomen met het argument "Hmm Jules is wel een sterke speler en we vermoeden sterk dat hij slecht is dus kzou hem er toch liefst asap uit willen". Works both ways: evil zal good sterk er niet eerst uitspelen, en good zal good sterk niet constant met argusogen bekijken. Als je snapt wat ik bedoel.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|