![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
Welk boek lees je nu?
Momenteel niet veel buiten mijn cursussen (en zelfs dat nog...) maar ik lees al een tijd af en toe enkele hoofdstukken uit Catch 22 van Joseph Heller. Bijzonder grappig en absurd, maar behoorlijk moeilijke woordenschat (veel "speciale" woorden) en plotse overgangen maken dat ik er toch niet echt in opschiet, terwijl ik normaal geen problemen heb met Engelstalige literatuur (1984 leest als een trein).
En voor na de examens plan ik We van Yevgeni Zamyatin, boek waar George Orwell zich blijkbaar sterk heeft op gebaseerd voor zijn Nineteen Eighty Four. Alleen is het blijkbaar nergens te vinden in iets beter dan een gewone paperback :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 link | |
FKA |3o3dha
|
Quote:
![]() Als je klaar bent met de Wheel of Time reeks kan ik u de "A song of Ice and Fire"-reeks van GRR Martin aanraden. Een van de beste Fantasy reeksen ooit, enorm character driven. Ook de nederlands vertaling mag er zijn btw.(Die van Wheel of Time vond ik minder) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 link | ||
Senior Member
|
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 link | ||
FKA |3o3dha
|
Quote:
Martin gaat binnenkort zijn voorlaatste boek uit de reeks uitbrengen, maar neem dat maar met een korrel zout, elk boek na de eerste is al in 2 gesplitst door de dikte. En bij Jordan is vorig jaar ergens kanker vastgesteld, onlangs heeft hij bericht gekregen dat het fel aan het verbeteren is, en dat zijn overlevingskansen toegenomen waren. Hij zit nu aan boek 11 of 12 van de 16(dacht ik). Na de Crossroads of Twilight begint er eindelijk terug wat te gebeuren. Enorm veel van die boeken bevatten verhaallijnen en subplots die er totaal niet toe doen en de reeks gewoon veel te groot maken. Over Goodkind heb ik niet veel goeds te zeggen, zijn Sword of Truth reeks is niet slecht in het begin, maar begint op een bepaald moment, en zeker voor de boeken na 2001(11 september) extreem rechts te worden. Als het u zou intresseren kan ik ook nog Steven Erikson aanraden, beste worldbuilding ooit en een enorm wijs/goed magie systeem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 link | |
Rispel Raspel
|
Robin Hobb - Het Dolende Schip
Meeslepend! Heb mij nog bij geen enkel ander boek/verhaal/film mij zo weten op te winden rond bepaalde personages. Buiten die andere boeken van Robin Hobb die ik tot hiertoe heb gelezen. Quote:
Ergens midden in boek 6 gestopt met verder lezen. Zo verdomme langdradig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 link |
Junior Member
|
"Het maakbare brein" van Margriet Sitskoorn
leuk en informatief helaas veel te dun & een magere 179 pagina's (minus dankwoorden en shit) "179%" (lol) van Paul d'Hoore zeer leuk en informatief af en toe gespekt met hilarische verhalen over de beurswereld lang leve vakantie |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 link | |
Hautaine zak
|
Quote:
Wat betreft Martin. Feast of Crows en het volgende boek vormen één geheel. Het eerste gaat over de personages in het zuiden, het volgende over die in het noorden plus naar het einde toe wat integratie van de verhaallijnen. /edit hij zal het trouwens over Martin hebben: die kerels van over de muur weetwel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 link |
cool happy genius hero
|
Jordan wist zo rond boek 4 al lang niet meer waar het met zijn reeks nu feitelijk naartoe moest. Dan is ie maar wat wijvengeneut beginnen neerpennen teneinde zichzelf een vast inkomen te verschaffen. Echt wel de soap onder de Fantasyreeksen, die Wheel of time.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 link | ||
FKA |3o3dha
|
Quote:
Is er al meer informatie over de volgende Martin? Net A Feast For Crows nog eens gelezen en terug helemaal in de sfeer. De rauwheid van Martin vindt ik echt prachtig, ook het "realisme" erin. De middeleeuwse sfeer, zonder al te veel magie. Ook zijn bereidheid om personages op te offeren voor het echtheid van het verhaal, zalig. Tyrion is zwaar het zaligste personage ooit. Arya en Jamie zijn ook altijd goede chapers. Edit: Ohja , een van de enige deftig vertaalde fanatasy reeksen trouwens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|