Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 07-04-2022, 18:50   #4021   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik versta dat. Ik koop ook al mijn boeken fysiek en ik haal maar zelden mijn e-reader boven. Ik zie ook gewoon graag een goedgevulde boekenkast. Ooit maak ik me eens een volwaardige thuisbibliotheek, gelijk in de films.

Om één of andere reden krijg ik de kriebels van bibliotheekboeken. Het idee dat dat al door tientallen mensen bepoteld is voor jou, brrr.
Geen idee waarom, want ik heb dat wel lang gedaan. Ik snuister ook nog altijd héél graag in tweedehands boekenwinkels en heb altijd graag in archieven gezeten. Maar bib-boeken. Beikes.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2022, 18:53   #4022   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ik versta dat. Ik koop ook al mijn boeken fysiek en ik haal maar zelden mijn e-reader boven. Ik zie ook gewoon graag een goedgevulde boekenkast. Ooit maak ik me eens een volwaardige thuisbibliotheek, gelijk in de films.
Ik heb exact hetzelfde. Ook het idee van de thuisbibliotheek.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2022, 20:23   #4023   link
Nike123
bot by bavo

Kopen jullie dan ook vooral hardcovers?
Nike123 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2022, 21:35   #4024   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

100% audiobook. Genen tijd anders om boeken te lezen.
Old 07-04-2022, 21:55   #4025   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Misschien moet je dan maar de 'Welk boek beluister je nu?' thread maken DJB
Old 07-04-2022, 22:01   #4026   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Uiteindelijk is dat hetzelfde. Ik lees ook nooit meer, enkel audiobooks.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2022, 22:17   #4027   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik heb dat eens geprobeerd, met warhammer40k, maar aangezien ik maar af en toe kan luisteren, was ik telkens de draad kwijt.
In een boek blader je dan snel even terug om weer op te pikken, maar met audiobooks gaat dat niet zo makkelijk. Dus dan maar terug beginnen lezen, en de tijd die ik had voor audiobooks dan maar gestoken in podcasts over geschiedenis. Meestal is dat gewoon wat opfrissing, dus dat is minder moeilijk om op te pikken.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2022, 09:16   #4028   link
Nike123
bot by bavo

Kvind da toch maar cheaten, boeken luisteren in de auto en zeggen dat je ze "gelezen" hebt.
Nike123 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2022, 16:59   #4029   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
de hardcovers van pratchett zijn zo fantastisch dat ze in de boekenkast gaan komen, zéker die van de death reeks
update: er was een hele hoop fuckery met mijn online bestelling tot op het punt van de order gewoon stopzetten, duurde mij veel te lang. domme third party sellers op bol.com miljaar toch

dan maar uit miserie de fnac binnegestapt en daar paperback gekocht omdat ik met dit weer echt nie meer wou wachten, twas echt ideaal om hier in't stad ergens op een bankske te gaan lezen

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2022, 17:02   #4030   link
radje
wadist

radje's Avatar

de fnac van de groenplaats heeft trouwens een bizar groot aanbod aan pratchett materiaal, zowel in engels als nederlands

ik dacht er wel een paar te vinden maar die mens heeft bij engelse sci fi zelfs een hele schuif voor zichzelf

Old 18-04-2022, 13:44   #4031   link
radje
wadist

radje's Avatar

color of magic is er al door, had nie zo veel effectieve humor verwacht. het was op deze moment vroeg in da ik wist da ik pratchett zijn stijl goe ging vinden

The big man was already reaching for another knife. Rincewind looked around wildly, and then with wild improvisation drew himself up into a wizardly pose. His hand was flung back. "Asoniti! Kyoruchal Beazleblor! ' The man hesitated, his eyes flicking nervously from side to side as he waited for the magic. The conclusion that there was not going to be any hit him at the same time as Rincewind, whirring wildly down the passage, kicked him sharply in the groin.

:')

Old 29-04-2022, 16:35   #4032   link
radje
wadist

radje's Avatar

kweetet kheb hier wa nen thread hijack gedaan maar update

3 boeken gelezen ondertussen: colour of magic, equal rites en mort. de beste humor zit toch wel in mort maar ik vond equal rites in zijn geheel wel het leukste. ik ben ondertussen ook the light fantastic gaan halen aangezien dat blijkbaar een rechtstreeks vervolg op de colour of magic is. maar de boek waar ik vanavond met begin is dus guards guards!

volledig verkocht aan den discworld, de humor is perfect. pratchett is mij over de jaren heen hier en daar al aangeraden geweest omdat het de perfecte scifi/fantasy is voor mensen die er alleen ironisch van houden aka mensen die normaal gezien nie echt fan zijn van fictie, laat staan fantasy subgenre en kben nu wel triest da ik er nie sneller op ben in gegaan

het feit dat er zoveel boeken van zijn maakt mij écht wel blij. mijn portefeuille iets minder (maar ik wil ze in huis hebben)

Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules