![]() |
![]() |
#41 link |
Bordspelnerd
|
![]() Nou nou, Waess. Dit is de belangrijkste straat in de stad. Ze loopt recht van het kasteel naar de haven. Het is nogal logisch dat we langs hier zouden lopen, natuurlijk. En de enige die op de hoogte was van het feit dat wij precies vandaag naar de haven zouden gaan, was Heer Manderson. Natuurlijk brengen we een bezoek aan huis Tyrell en weten zij ook wel dat we komen, maar dat we dat net vandaag zouden plannen, wist niemand, vermoed ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 link |
Blofficoso
|
Mijn eerste gedacht is het volgende. Het is niet erg moeilijk om de kasteelpoort enkele dagen in't oog te houden en te zien wanneer we naar dokken gaan, om ons daarna hier aan te vallen. Dat zou dan betekenen dat ze geen precieze informatie over onze plannen hadden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 link |
Alive and human
|
![]() Ik heb er het raden naar hoe belangrijk die overtocht naar Tyrell is, maar mij dunkt dat we best zo snel mogelijk terugkeren naar de vesting en verslag uitbrengen bij heer Manderson. Als die boottocht zo belangrijk is, laat ons dat dan nu meteen maar regelen. Hier op de markt gaat vandaag toch niets meer gebeuren. De meeste marktkramers breken na deze aanslag zo op; en stellen hun koopwaar veilig. De lichamen van de aanvallers moeten inderdaad worden opgeruimd, maar hou ze beschikbaar. Mogelijk wil Heer Manderson nog een blik op hen werpen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 link |
FKA |3o3dha
|
Ingmar is ondertussen bekomen van de aanval en volgt de discussie vol interesse.
Ok, dat lijkt me duidelijk, eerst een schip regelen en daarna uitzoeken wie het op Roland gemunt heeft. Op naar de havenmeester!Ingmar draait zich om en stapt op het havengebouw af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 link |
Bordspelnerd
|
![]() "Heer Manderson is al op de hoogte en wist wel dat er iets op til was. Waarom zou hij ons anders samen naar hier hebben gestuurd? Inderdaad, Ingamar, we gaan nu gewoon een schip regelen, zoals we van plan waren.De maester neemt de groep mee door een paar straten naar het gebouw waar de havenmeester werkt. Als de man daar niet aanwezig is, is dat maar zo. De beste plaats om hem te zoeken is sowieso op zijn kantoor. Theofiel klopt aan. "Horatio! Bent u daar? Het is Theofiel!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 link |
Man of Science
|
Na enkele ongenblikken vouwt er een kleine reus zich door de deuropening van een achterkamertje. Hij lijkt niet meer al te best te been en heeft een ooglapje over zijn linker oog. Een leesbril waarvan het glas voor het linker oog ontbreekt siert de tip van zijn bijzonder welgevormd reukorgaan. Zijn ietwat zure blik klaart op wanneer hij Theofiel ziet.
"Maester Theofiel! Fijn om hier nog eens een flink stel hersens te zien. Je kan je niet voorstellen wat ze tegenwoordig allemaal met een boot laten varen! Wat brengt jou tot hier? Domme vraag, je komt voor een schip natuurlijk. En zo te zien niet voor jou alleen. Ik moet je teleurstellen, ik vaar zoals je weet al lang zelf niet meer, maar zeg me wat, waar en wanneer en ik vind je zo het tweede beste schip in Manderport."Bij dit laatste grijnst hij en zie je de huid rond zijn ooglapje wat plooien - vermoedelijk een poging tot knipogen met een oog dat er niet meer is. Last edited by Guns; 13-03-2012 at 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 link |
Bordspelnerd
|
![]() Theofiel glimlacht. Hij is blij dat Horatio op zijn kantoor is. Zo weet hij dat er zeker iemand die te vertrouwen was hen zou helpen. Theofiel knikt Beste man, mogen we misschien even binnenkomen? Het ligt nogal gevoelig, vanzelfsprekend.Nadat Horatio ons allemaal binnen heeft gelaten, wordt Theofiel de comfortabelste stoel aangeboden. De maester gaat erin zitten en begint zijn uitleg. Dit zijn allen mijn vrienden. Roland Manderson hier ken je waarschijnlijk wel. Ingmar hier is een vriend des huizes. De man met de boog is Tirisfall. Hij heeft vanmiddag onze levens gered. Waess is opgeleid in Jonas Mandersons persoonlijke wacht en is te vertrouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 link |
Man of Science
|
Horatio luistert aandachtig naar Theofiel.
Hmmm. Hmmm. Ja.. Hmmm. Highgarden zeg je, een officieel bezoek. Niet meteen veel soeps in de komende weken, enkele graanschepen en andere rommel zal waarschijnlijk wel passeren, maar betrouwbaar en comfortabel transport? Hmmm. Ik zie eigenlijk twee mogelijkheden. Binnen enkele weken komt er normaal gezien een schip langs dat hout richting Highgarden vervoert. Een houtschip is nu niet meteen het meest tot de verbeelding sprekende vaartuig, maar de kapitein van dit schip is, ehm, welja, hij richt zijn schip behoorlijk smaakvol in en vindt goede accommodaties vrij belangrijk. Hij houdt ook van elke gelegenheid om met notabelen om te gaan, dus betrouwbaar is hij ook. Of hij van enig nut zou zijn mochten jullie in de problemen komen is... zeer onwaarschijnlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 link |
Bordspelnerd
|
![]() De tweede optie klinkt aantrekkelijker, maar lijkt ook niet erg aangewezen op dit moment. Veiligheid is erg belangrijk, vanzelfsprekend. Het zou niet slim zijn iedereen in de omstreken te vertellen dat we op zoek zijn naar een schip. Dat trekt misschien... onnodige aandacht aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 link |
Alive and human
|
![]() Het houtschip is ook naar mijn mening de aangewezen oplossing. Enerzijds verplicht het ons om misschien zelf 's nachts wacht te lopen. Anderzijds is het misschien juist een voordeel om zonder al te veel opvaar aan te komen in Tyrrel. De kapitein is vast ook bekend met de stad en kan ons misschien bepaalde personen of locaties aanraden. Aankomen in een pronkboot vol wijn en hoeren is niet de stijl van Mandersons! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 link |
FKA |3o3dha
|
Ingmar is nog altijd onder de indruk van het gevecht. Hij lijkt het gesprek niet helemaal te volgen, maar als het plots even stil wordt, begint hij langzaam terug deel te nemen.
Hmmmm (stem slaat over), *kuch* Hm, inderdaad dat houtschip lijkt me ook wel interessanter, maar misschien vertel je ons best wat meer over die kapitein. Want zo betrouwbaar klinkt die eerlijk gezegd niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 link |
Man of Science
|
Horatio wuift de achterdocht van Ingmar weg.
"Nee, nee. Hij is perfect te vertrouwen. Hij is alleen wat vreemd, sommigen hebben moeite met zijn, eh, excentriek gedrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 link |
FKA |3o3dha
|
Ingmar kijkt bedachtzaam, maar haalt dan zijn schouders op en richt zich tot de rest van de groep.
"Ok, het lijkt erop dat het schip in orde is. Nu nog proviand en dan terug naar het kasteel om het *euh* incident te bespreken? Kunnen we voor dat proviand niet gewoon naar Boris gaan? Hij levert toch het meeste voedsel voor het kasteel."Hij lijkt terug helemaal hersteld en is al op weg naar de deur nog voor hij helemaal uitgesproken is. Last edited by Cassiel; 22-03-2012 at 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 link |
Alive and human
|
Wat moeten we hier eigenlijk specifiek kopen? Proviand voor de overtocht of een geschenk voor de Tullys? Nu goed. Ik moet me hier eigenlijk niet mee bemoeien. Ik sta op dit moment enkel in voor jullie veiligheid. Hoewel ik misschien meer van pas zou kunnen zijn, als ik de omgeving onopvallend in de gaten zou houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 link |
Typo Master
|
Zegt Tirisfall verveeld
Kijkt in het rond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 link |
Man of Science
|
Eens aangekomen bij Boris wordt de groep begroet door Boris. De dikke bakker laat er weinig gras over groeien.
"Proviand voor een trip naar Highgarden binnen twee weken? Dat komt uiteraard in orde. Zoals je weet: Boris levert altijd het beste. En daar Huis Manderson meestal ook het beste betaalt, denk ik dat wij hier wel op dezelfde golflengte zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 link |
Alive and human
|
![]() Ah, die beste Boris. Altijd druk in de weer. Altijd bezig over golflengtes. Terwijl ik geen idee heb, waarover hij dan staat te bazelen. Misschien een verdomd goed zakenman, maar volgens mij is er wat mis in die kop van hem. Terug naar het kasteel dan maar? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|