![]() |
![]() |
#321 link |
Trolle hippy
|
Er werd niet altijd goed opgelet; zo veel mensen hier die gevote werden of gevigd werden hoewel ze instrumentaal waren in mafia wegstemmen (bv de radje vote)
Met enkel 4 mafia ga je echt niet iemand makkelijk onder een bus smijten. Maar toch well done on the fidoh vote! Ik had eigenlijk gedacht (net zoals fidoh zelf) dat de village meer man tegelijk zou proberen weg te stemmen (al zou fidoh wel die tie kunnen verbreken) Thanks for playing! |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 link |
Bordspelnerd
|
'k Had trouwens ook een eenmalige automatische guard op mezelf 's nachts. Niet moeten gebruiken. Chill.
Rooz er niet uit sjotten na zijn reveal was wel een grote mistake. Ik was niet thuis. Denk dat dat mij het spel kan hebben gekost. Bedankt om te hosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 link |
Senior Member
|
Eerste wolfgame op een forum, eerste wolfgame waar er wordt nagedacht alvorens te stemmen.
Leuk formaat, maar ik moet nog leren mijn mond te houden. Ik had na ronde 1 wel altijd bij de juiste mensen een goed gevoel, maar ik ben veel te mondig geweest om de juiste informatie vast te krijgen. Volgende keer ga ik stiller proberen te zijn (onafhankelijk ofdat ik wolf ben of niet). Ik snap wel nog altijd niet hoe in hemelsnaam een serial killer moet worden opgespoord. In wat zou zijn stem of argumentatiegedrag verschillen van deze van een gewone burger? Ik denk trouwens dat als Fidoh niks meer had gezegd deze laatste ronde en had gewacht tot anderen hun mening verkondigden, hij er mee weg was gekomen, neen? Maar het enige wat Rooz daarna heeft gedaan, is ons een ganse beurt kosten door Holly zogezegd te hebben gezienerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 link |
Senior Member
|
Had Omega wat meer zijn mond gehouden en al zeker geen 1-1-1-1 geforceerd, had ik wss op Fidoh gestemd. Al hebben we achteraf makkelijk praten natuurlijk…
Thx for hosting Alex, al heb ik er deze keer weinig tijd in kunnen steken. Tijdens die paar uur dat ik effectief thuis, was de wall of tekst ontmoedigend om er een lijn in te gaan zoeken. Volgende maffia zal wss terug van mij komen. Ik denk eraan om “The resistance: Avalon” te hosten (cfr Kittens zijn resistance spel), maar wat gestroomlijnd. To be continued. Als er ondertussen iemand anders zich geroepen voelt, feel free..
![]() |
#326 link | |
Trolle hippy
|
Quote:
Of afzijdig houden zou gewerkt hebben weet ik niet: omega haalde fidoh aan voor zijn overtuigingspogingen van gisteren en eergisteren. Hij stemde dan toch turtle omdat net turtle zich afzijdig hield. Maar concreet; het is meer een zaak voor het netwerk (dat er niet was) om de SK te selecteren op basis van wat er gezegd/gedaan wordt door mensen. Mogelijke verdachten die het bovenstaande plaatje fitten zijn dan uitstekende ziener targets. Dus je had a) welke argumenten (niet!) worden aangehaald b) SK kill targets (rooz die niet werd vermoord want fidoh was niet online c) gedrag (deze is een beetje min of meer buikgevoel dan echt berekende gok, gezien C zo hard verschilt van speler tot speler. je kan wel met de geschiedenis of verwachtingen van een speler werken; 'Wat zou hij anders gedaan hebben?' ) SK was nieuw hier en het is wel de moeilijkste/een van de moeilijkste rollen om te spelen. Je moet een goede villager zijn (maar niet de beste - want dan molt de mafia je), het netwerk uitschakelen met de kills en dan zelf dansen rond de vote. Hij heeft goed gelezen wie dat mafia/specials zouden zijn om ze uit te schakelen. Mafia/Specials waren rap dood doordat zowel de kills als de vote on-target waren. Dit was zeer close Last edited by Alegis; 22-10-2012 at 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 link | |
Trolle hippy
|
Quote:
Meer zeggen is beter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 link |
Senior Member
|
Inderdaad. Omega was voor mij niet verdacht omdat hij veel zei, wel omdat hij plots veel zei na een aantal dagen van fluff en votes zonder uitleg.
En als hij dan begint met "waarom zou JIJ goed zijn?" en BAM t is 1-1-1-1, tja...
![]() |
#331 link |
Trolle hippy
|
Je leert snel bij, waren goede vragen die je stelden op het mafia forum over hoe je je zou gedragen in de thread. Nu was je wel een terechte vote target omdat je mafia had gered van de vote de dag voor - niet per se voor 'voting stijl', dus er is zeker verbetering
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 link |
Trolle hippy
|
rooz targets:
dag 1:CSM (was dood die avond) dag 2: andu (=mafia) dag 3: niemand dag 4: fjuri (rooz stierf deze avond) Mijn spreadsheet: https://docs.google.com/spreadsheet/...m41YlRlZWV1dmc (voor de latere dagen niet nodig gehad, vote was eenduidig / 2 actions) Wie de spreadsheet code wilt hebben: Code:
In kolom E: =CountIF($C$2:$C$18,A2) C19: =17 - countblank(C2:C18) E19: (c19 en e19 zijn om te confirmeren dat het aantal votes overeenkomen met het aantal herkende vote targets, om zeker te zijn dat ik geen typo ergens in de 'voted for' kolom heb gemaakt) =SUM(E2:E17) G2: =sort(A2:A18,E2:E18,0) H2: =sort(E2:E18,E2:E18,0) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|