Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 21-10-2012, 22:19   #321   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Er werd niet altijd goed opgelet; zo veel mensen hier die gevote werden of gevigd werden hoewel ze instrumentaal waren in mafia wegstemmen (bv de radje vote)

Met enkel 4 mafia ga je echt niet iemand makkelijk onder een bus smijten. Maar toch well done on the fidoh vote! Ik had eigenlijk gedacht (net zoals fidoh zelf) dat de village meer man tegelijk zou proberen weg te stemmen (al zou fidoh wel die tie kunnen verbreken)

Thanks for playing!
Alegis is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2012, 22:24   #322   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

'k Had trouwens ook een eenmalige automatische guard op mezelf 's nachts. Niet moeten gebruiken. Chill.

Rooz er niet uit sjotten na zijn reveal was wel een grote mistake. Ik was niet thuis. Denk dat dat mij het spel kan hebben gekost.

Bedankt om te hosten.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2012, 23:26   #323   link
andu

andu's Avatar

Thanks for hosting Alex.

Beetje dom geweest met dag 2 order van rooz naar Radje te veranderen. Buh.
andu is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 07:55   #324   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Eerste wolfgame op een forum, eerste wolfgame waar er wordt nagedacht alvorens te stemmen.
Leuk formaat, maar ik moet nog leren mijn mond te houden. Ik had na ronde 1 wel altijd bij de juiste mensen een goed gevoel, maar ik ben veel te mondig geweest om de juiste informatie vast te krijgen. Volgende keer ga ik stiller proberen te zijn (onafhankelijk ofdat ik wolf ben of niet).

Ik snap wel nog altijd niet hoe in hemelsnaam een serial killer moet worden opgespoord. In wat zou zijn stem of argumentatiegedrag verschillen van deze van een gewone burger? Ik denk trouwens dat als Fidoh niks meer had gezegd deze laatste ronde en had gewacht tot anderen hun mening verkondigden, hij er mee weg was gekomen, neen?

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Rooz er niet uit sjotten na zijn reveal was wel een grote mistake. Ik was niet thuis. Denk dat dat mij het spel kan hebben gekost.
Maar het enige wat Rooz daarna heeft gedaan, is ons een ganse beurt kosten door Holly zogezegd te hebben gezienerd.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 08:00   #325   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Had Omega wat meer zijn mond gehouden en al zeker geen 1-1-1-1 geforceerd, had ik wss op Fidoh gestemd. Al hebben we achteraf makkelijk praten natuurlijk…

Thx for hosting Alex, al heb ik er deze keer weinig tijd in kunnen steken.
Tijdens die paar uur dat ik effectief thuis, was de wall of tekst ontmoedigend om er een lijn in te gaan zoeken.

Volgende maffia zal wss terug van mij komen. Ik denk eraan om “The resistance: Avalon” te hosten (cfr Kittens zijn resistance spel), maar wat gestroomlijnd. To be continued.
Als er ondertussen iemand anders zich geroepen voelt, feel free..
Old 22-10-2012, 08:06   #326   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Ik snap wel nog altijd niet hoe in hemelsnaam een serial killer moet worden opgespoord. In wat zou zijn stem of argumentatiegedrag verschillen van deze van een gewone burger? Ik denk trouwens dat als Fidoh niks meer had gezegd deze laatste ronde en had gewacht tot anderen hun mening verkondigden, hij er mee weg was gekomen, neen?
Hij is toch buiten gestemd -- Omdat men hier de indruk had dat hij te gemakkelijk een vote target uitkoos dat hem goed lag en hij niet voldoende over de situatie analyzeerde als dat hij anders zou doen. Op msn was hij ten slotte nog de rest eventjes voor vote close aan het proberen te overtuigen (plots wel enthousiasme) maar dat baatte niet bij omega/turtle. Dus er is een wel een gedragswijziging
Of afzijdig houden zou gewerkt hebben weet ik niet: omega haalde fidoh aan voor zijn overtuigingspogingen van gisteren en eergisteren. Hij stemde dan toch turtle omdat net turtle zich afzijdig hield.

Maar concreet; het is meer een zaak voor het netwerk (dat er niet was) om de SK te selecteren op basis van wat er gezegd/gedaan wordt door mensen. Mogelijke verdachten die het bovenstaande plaatje fitten zijn dan uitstekende ziener targets. Dus je had a) welke argumenten (niet!) worden aangehaald b) SK kill targets (rooz die niet werd vermoord want fidoh was niet online c) gedrag (deze is een beetje min of meer buikgevoel dan echt berekende gok, gezien C zo hard verschilt van speler tot speler. je kan wel met de geschiedenis of verwachtingen van een speler werken; 'Wat zou hij anders gedaan hebben?' )

SK was nieuw hier en het is wel de moeilijkste/een van de moeilijkste rollen om te spelen. Je moet een goede villager zijn (maar niet de beste - want dan molt de mafia je), het netwerk uitschakelen met de kills en dan zelf dansen rond de vote. Hij heeft goed gelezen wie dat mafia/specials zouden zijn om ze uit te schakelen. Mafia/Specials waren rap dood doordat zowel de kills als de vote on-target waren.

Dit was zeer close

Last edited by Alegis; 22-10-2012 at 09:02.
Old 22-10-2012, 08:51   #327   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Maar het enige wat Rooz daarna heeft gedaan, is ons een ganse beurt kosten door Holly zogezegd te hebben gezienerd.
Da's onafhankelijk van het feit dat ik hem hadden moeten mollen.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 09:07   #328   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Quote:
Leuk formaat, maar ik moet nog leren mijn mond te houden. Ik had na ronde 1 wel altijd bij de juiste mensen een goed gevoel, maar ik ben veel te mondig geweest om de juiste informatie vast te krijgen. Volgende keer ga ik stiller proberen te zijn (onafhankelijk ofdat ik wolf ben of niet).
Ik kan mij niet inbeelden dat hier iemand is weggestemd omdat hij/zij 'te veel' zei (integendeel. De afzijdige inactives worden vaak als argument aangehaald). Misschien als je je 'te defensief' opzet wanneer iemand iets tegen je zegt wel.

Meer zeggen is beter!
Old 22-10-2012, 09:10   #329   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Inderdaad. Omega was voor mij niet verdacht omdat hij veel zei, wel omdat hij plots veel zei na een aantal dagen van fluff en votes zonder uitleg.

En als hij dan begint met "waarom zou JIJ goed zijn?" en BAM t is 1-1-1-1, tja...
Old 22-10-2012, 09:16   #330   link
Blondje
*

Merci Alex!

Toch een dag langer volgehouden dan vorige keer. Heb nog veel te leren precies, maar oefening baart kunst zeker?
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 09:27   #331   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Je leert snel bij, waren goede vragen die je stelden op het mafia forum over hoe je je zou gedragen in de thread. Nu was je wel een terechte vote target omdat je mafia had gered van de vote de dag voor - niet per se voor 'voting stijl', dus er is zeker verbetering
Old 22-10-2012, 09:28   #332   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Quote:
Ja, wat was dat precies? Werd ik slecht gezienerd?
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 09:53   #333   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

rooz targets:
dag 1:CSM (was dood die avond)
dag 2: andu (=mafia)
dag 3: niemand
dag 4: fjuri (rooz stierf deze avond)

Mijn spreadsheet:
https://docs.google.com/spreadsheet/...m41YlRlZWV1dmc

(voor de latere dagen niet nodig gehad, vote was eenduidig / 2 actions)

Wie de spreadsheet code wilt hebben:
Code:
In kolom E:
=CountIF($C$2:$C$18,A2)

C19:
=17 - countblank(C2:C18)

E19:   (c19 en e19 zijn om te confirmeren dat het aantal votes overeenkomen met het aantal herkende vote targets, om zeker te zijn dat ik geen typo ergens in de 'voted for' kolom heb gemaakt)
=SUM(E2:E17)

G2:
=sort(A2:A18,E2:E18,0)

H2:
=sort(E2:E18,E2:E18,0)
Old 22-10-2012, 11:45   #334   link
rooz
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Ja, wat was dat precies? Werd ik slecht gezienerd?
Nee, ik was vergeten zieneren en verdacht U omdat ge altijd zo anti-mij was, daarom had ik gelogen
rooz is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 14:07   #335   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Jama, da's toch niet slim? Nu smoorde je alle gesprekken gewoon de kop in want iedereen sprong gewoon op jou kar.

Het is goed afgelopen, maar het had slecht kunnen aflopen.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 14:26   #336   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Jay. Gewonnen.

Spel was fun, thnx for organising!
Old 22-10-2012, 19:43   #337   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Oh, we hebben verloren =(
Ik was trouwens best slecht, volgende keer zal ik beter zijn want het is toch heel wat anders dan irl.
Bedankt om te GMeren!
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 20:47   #338   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Nee, ik was vergeten zieneren en verdacht U omdat ge altijd zo anti-mij was, daarom had ik gelogen
Da's, heu, een zeer vreemde zet.
Leeuwke is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules