![]() |
![]() |
#1 link | |
Soupe du jour
|
Shadow Hunters: Shadow victory!
![]() Shadow Hunters is een spel waarbij jagers het opnemen tegen demonen, maar in begin niemand weet van elkander wie ze zijn. Daartussenin lopen dan nog eens neutrale personages rond met hun eigen overwinningsvoorwaarden. De regels zijn eenvoudig. Quote:
[Expansion Rules] Samenvatting van de regels: Iedereen speelt om beurt, en kan in een beurt de volgende dingen doen (in deze volgorde) 1. Bewegen (Verplicht) 2. De kracht gebruiken van het nieuwe gebied waar de speler zich bevindt (Optioneel) 3. Andere speler(s) aanvallen (optioneel) Bewegen Om te bewegen rol je een 4-sided dice en een 6-sided dice, en kom je op het gebied dat overeenkomt met de som. Deze rol kan gedaan worden op bv. Orokos (rol 1d4+1d6 zoals in dit voorbeeld). Gebruik als campaign Shrimp Shadow Hunters 1, en link naar de roll pagina in de thread. Als je 7 smijt mag je kiezen naar welk ander gebied dat je beweegt. Je mag nooit bewegen naar hetzelfde gebied waar je al staat. Indien dit het geval is rol je opnieuw. De kaarten Er zijn 3 stapels kaarten:
Alle kaarten worden onmiddellijk gespeeld wanneer ze worden getrokken. De hermit kaart krijgt enkel de huidige speler en zijn doelwit te zien en blijft geheim voor de rest (enkel het resultaat, bv 1 hp verliezen of 'er gebeurt niets', krijgt de rest te horen). Dus als je een hermit kaart trekt mag je deze lezen, kies je een doelwit, en PM je mij en je doelwit de kaart. Witte en zwarte kaarten worden gewoon in de thread gepost. 'Equipment' kaarten leg je voor jezelf neer en hebben een blijvend effect, equipment kaarten kunnen gestolen worden door andere spelers. Er is geen limiet op equipment kaarten, en hun effecten kunnen optellen. Gebieden De Map: De rode cijfers bepalen hoe je op een zone terecht komt (door de som van 2 dobbelstenen in de 'beweeg' stap). Verder heeft elke zone 1 speciale kracht die je mag uitvoeren. Alle spelers zullen een account moeten maken op handtracker. Nadat ik je toevoeg ga je 3 decks zien met 3 acties, "Draw to hand" en "Play from Deck". Voor white en black cards mag je "Play from Deck" gebruiken (of eerst draw to hand en dan pas play) en link je naar de pagina die je krijgt. Voor hermit kaarten Doe je dit niet! Voor hermit kaarten mag je enkel 'draw to hand' klikken, en link je vervolgens de pagina met die kaart op naar mij en het doelwit in PM. (Dus NIET 'play'). Hermit kaarten houd je dus zogezegd 'in je hand' omdat anders de rest kan zien in handtracker wat je gespeeld hebt. Aanvallen Je mag 1 speler aanvallen die in bereik is. Spelers zijn in bereik als ze zich op hetzelfde gebied als jou bevinden of in het gekoppelde gebied (Church en Hermit's Cabin zijn gekoppeld). Om aan te vallen rol je een 4-sided dobbelsteen en een 6-sided dobbelsteen en doe je schade gelijk aan het verschil tussen de 2 dobbelstenen (als je een 2 en een 4 rolt, doe je 2 schade). Als je meer of evenveel schade pakt dan je totaal aantal HP ben je dood en uit het spel. Als je identiteit nog niet onthuld was, wordt er dan onthuld wie je was. Als je een speler vermoordt mag je 1 equipment van die speler overnemen (de rest wordt weggesmeten). Game Over Als je je overwinningsvoorwaarde vervult, onthul je onmiddellijk wie je bent en verklaar je het spel afgelopen. Dit kan op eenderwelk moment gebeuren (en zal ik ook op letten). Als er meerdere mensen op dat moment hun overwinningswaarde vervullen winnen ze allemaal (dit kunnen ook dode spelers zijn). Shadow & Hunter spelers winnen (of verliezen) als een team. Neutrals hebben hun eigen overwinningsvoorwaarde (die al dan niet te combineren valt met shadows of hunters). We kunnen tot 8 spelers spelen, als we met 8 zijn zullen we spelen met 3 hunters, 3 shadows en 2 neutrals. Speciale krachten Elk personage heeft 1 speciale kracht, dewelke je kan gebruiken door eerst je personage te onthullen. In het bordspel kan je onthullen op eenderwelk moment, maar in dit forum spel mag je enkel onthullen tijdens je eigen beurt (behalve Bryan en Daniel, die worden automatisch onthuld). Je mag onthullen zonder de speciale kracht te gebruiken. Personages Etiquette
Sign up! Enige vragen? Spel is begonnen! We spelen met 2 hunters, 2 shadows en 1 neutral. 1 - fjuri (Orange) 2 - divolinon (Black) 3 - fidoh (Cyan) 4 - guns (Sienna) 5 - mithror (SeaGreen) Last edited by Alex; 19-02-2013 at 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 link |
Soupe du jour
|
Voor dobbelstenen te rollen ga je ook een account nodig moeten hebben op Orokos (of Invisible Castle) (maar dat hoef je nu nog niet te doen, kan wachten tot aan je beurt)
http://orokos.com/roll/ code voor dobbelstenen is: Bewegen: 1d6+1d4 Aanvallen: 1d6-1d4 campaign: Shrimp Shadow Hunters 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 link |
Soupe du jour
|
Yep, de overwinningsvoorwaarde van shadows 'of 3 neutrals dood' is enkel van toepassing voor 7 spelers (2 shadow, 2 hunters, 3 neutrals)
Hunter en shadow zijn tegen elkaar, neutrals kunnen oftewel winnen samen met een van deze twee, met allebei of enkel op hun eigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 link | |||
Soupe du jour
|
Alle PMs zijn gestuurd, als je vragen hebt mag je altijd terug PMen. Voor de rest gebeurt alle communicatie in deze thread (afgezien van hermit kaarten die je naar je target stuurt zodat die kan antwoorden in de thread wat het effect is)
Spelen om beurten, als je in je beurt niet wilt aanvallen zeg je dat maar zodat de volgnede weet dat hij kan beginnen spelen. Volgorde: 1 - fjuri (Orange) 2 - divolinon (Black) 3 - fidoh (Cyan) 4 - guns (Sienna) 5 - mithror (SeaGreen) Map: ![]() De map ga ik updaten in tekst vorm. Noord: Quote:
Quote:
Quote:
Last edited by Alex; 18-02-2013 at 00:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 link |
Senior Member
|
Fjuri Turn 1:
1. Bewegen (Verplicht) http://orokos.com/roll/93571 -> 7 Ik ga naar gebied "Hermit's Cabin". 2. De kracht gebruiken van het nieuwe gebied waar de speler zich bevindt (Optioneel) Ik neem een Hermit Card. Ik speel deze op divolinon. (Reden: ge zijt de volgende speler) 3. Andere speler(s) aanvallen (optioneel) Geen enkele binnen bereik Divolinon om te reageren en dan te spelen. Last edited by Fjuri; 18-02-2013 at 16:21. Reason: niet gezien dat er een character "unknown" was, dus best niet gebruiken om verwarring te vermijden |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 link |
Una
|
Divolinon Turn 1:
1. Bewegen (Verplicht) http://orokos.com/roll/c-Shrimp+Shadow+Hunters+1 -> 6 Ik ga naar gebied "Church". 2. De kracht gebruiken van het nieuwe gebied waar de speler zich bevindt (Optioneel) Ik neem een White Card. 'Fortune Brooch - Equipment. You receive no damage from the Area card 'Weird Woods.' (You can still heal your own damage)' 3. Andere speler(s) aanvallen (optioneel) Ik val Fjuri aan http://orokos.com/roll/c-Shrimp+Shadow+Hunters+1 3 & 4, ik doe 1 dmg Next up: Fidoh.
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|