![]() |
![]() |
#87 link | |
Bordspelnerd
|
Quote:
Ok, laat mij dit HIER maar al even een halt toeroepen. ![]() Gebruik maar kleurtjes, italics of ", zei hij in deze bepaalde taal". Dit gaat te zot worden. -- Update morgenmiddag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 link |
Man of Science
|
Als ge het voor alle vreemde talen hetzelfde gaat doen heeft het weinig nut om een ander lettertype te gebruiken hé, kunt ge evengoed ", zei hij in het orcs/elfs/dwergs" gewoon erachter typen
![]() Engels lijkt mij ook niet echt meer nodig. Last edited by Guns; 21-02-2013 at 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 link |
Bordspelnerd
|
Doe dat maar sowieso, tbh.
Volgens mij zou een kleur een betere oplossing zijn dan een andere taal. Common Elven Dwarven Gnome of whateverthefuck. Maar ja, kleurtjes gingen we al niet doen. Zo'n groot probleem is't eigenlijk niet, dus whatever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 link |
Man of Science
|
'k Vind dat dat suckt. 't Is cool om Firefly-gewijs af en toe midden in een zin of uitleg een paar "vreemde" woorden te verwerken, zonder dat ge dat beschrijvend moet gaan uitleggen. Anders worden uw vreemde talen bijna nooit gebruikt, wat zonde is.
Kleurkes is fine imo. Soms moeilijker leesbaar, maar hier en daar een zin of een woord is obv best te doen eh ![]() EDIT: enfinja, zoveel maakt het allemaal niet uit, eigenlijk. Djeez Guns, chill. Last edited by Guns; 21-02-2013 at 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 link |
Bordspelnerd
|
Tuurlijk, doe maar. 'k Ga mij er niet aan storen. Zeker niet als het is om hier en daar eens een woord tussen te gooien. Ga gewoon geen hele paragrafen schrijven in't Duits, omdat het zogezegd Orcs is.
Oh wacht, ik wil iets in't Dwarven zeggen. Welke taal hebben we nog niet gebruikt? Zweeds? Ah shit, dat was Gnome al. Nog een idee is om Jommeke-Spaans (Ikos benos Jommekos) te gebruiken, maar dan in een Dwarven-variant. "Hallø. Alles gœd? Wär staat mijn βier!" (hihi) |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 link |
Una
|
Klein vraagje:
"DJB rolde perception vs Oleg: Oleg is een oudere man die een lek op het dak aan het repareren was. Hij is hoopvol, nu jullie er zijn. Alsof zijn problemen opgelost zijn. DJB rolde perception vs Frank: Frank is een half-elf, geen mens. Guns rolde Knowledge (nature) vs Mittens: Mittens is geen gewone kat. Ze is een familiar, een speciaal gezelschapsdier van de soort die tovenaars altijd bij zich hebben. Guns rolde Knowledge (nature) vs Elmir's Mastodon: Het is een jonge olifant. Het dier is tam. Fjuri rolde Perception om gefluister te verstaan: Elmir kan het verstaanbaar horen. Je spreekt elfs, dus je begrijpt het ook." Hoe weten jullie of de skill check geslaagd is of niet?
![]() |
![]() |
#96 link |
Until the Light Takes Me
|
Hmmm, kom je dat als speler in principe te weten?
Indien Oleg bv erin slaagt om iets te verbergen voor Davron dan zou ik als speler indien ik wist dat de perception check faalt weten dat er iets aan de hand is en blijven Oleg 'bestuderen' (rollen dus) tot mijn check slaagt. Dat de perception check faalt is eventueel wel kennis die ik als speler kan krijgen maar daar mag Davron dan weer niet op reageren want die kennis heeft Davron niet, dus is het beter dat ik dat ook niet weet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 link |
Man of Science
|
Er zijn standaardsituaties die in de skill descriptions beschreven staan. Maar ik dacht bijvoorbeeld wel dat ik niet wist dat Elmir zijn animal companion een olifant was. Volgens Fidoh was een 8 echter blijkbaar voldoende. Niemand caret, want dat zijn rolls die er niet veel toe doen en u gewoon wat helpen om uw situatie te beschrijven. Als het er toe doet, dan wacht ge op antwoord van Fidoh.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 link |
Bordspelnerd
|
Dat weet ge niet.
Gij: "Beste DM, ik zoek een schat. Mijn search roll is een 16." DM: "Ge vindt geen schat, beste Gij." Dat betekent niet dat er geen schat is. Gij: "Beste DM, ik zoek een schat. Mijn search roll is een 16." DM: "Je vindt een schat! Het is een kroon!" Dat betekent niet dat er niet ook een nog betere schat is, die ge gewoon niet gevonden hebt. ---- Bebossing. Rond de handelspost is glooiend grasland. Als er iemand de handelspost nadert, zal je dat veel op voorhand zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|