![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
Chaos op het Shrimp Forum: Khorne-Fidoh Victory
![]() Chaos in the Old World is een bordspel gesitueerd in het Warhammer Fantasy universum. De spelers nemen elk de rol van een van de Chaos Goden (of de Gehoornde Rat) en trachten deze wereld onder hun invloed en naar hun beeld te herschapen. Elke god heeft eigen, unieke strijdmachten, eigenschappen, een eigen uniek deck van kaarten en zelfs een eigen victory track (threat dial). Het spel kan gewonnen worden door oftewel als eerste 50VP te scoren op de algemene victory track, oftewel door uw eigen privé victory track (threat dial) te vervolledig. Het is een bordspel dus ik zal voor het bord en alles zorgen qua map updates en dergelijke. Ik ga wel een vereenvoudigde map (qua graphics) gebruiken zodat het voor mij doenbaar en overzichtelijk voor iedereen blijft. Regels vind je via volgende links: Basisregels Horned Rat uitbreiding Een kort overzicht van de regels: Gereserveerde spots voor Alex en Fidoh die me reeds een Pbf hebben gemeesterd (nog even checken of ze willen natuurlijk). De rest is first comes, first served. Minimaal 4, maximaal 5 spelers. Een hand tracker account is vereist. Ik verwacht toch 1 post/dag van de mensen die zich inschrijven, of op voorhand een verwittiging met de reden waarom niet. Geschatte duur: Een dikke 2 maanden (5 acties/ronde x 7 ronden x 1 actie/2dagen, maar met momenten gaat dit veel sneller gaan). Last edited by Fjuri; 01-05-2013 at 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 link |
Senior Member
|
Niet veel interesse momenteel precies, maar 4 is voldoende
![]() Je mag allemaal je voorkeur geven voor God die je wilt spelen, alsook een voorkeur voor welke kaarten set te gebruiken basis of morslieb: vb: K/N/T/S/H (= voorkeur khorne, dan nurgle, dan tzeentch, dan slaanesh, dan horned rat) Morslieb (= voorkeur voor morslieb kaarten, dat zijn die van de uitbreiding van de gehoornde rat) Je mag abstainen. Bij ex aequo's wordt er gedobbeld. Woensdag avond wordt er dan begonnen/alles verdeeld. Laatkomers kunnen nog tot morgen avond joinen. (nog 2 plaatsen, de eerste plaats zal Fidoh vervangen, de tweede plaats wordt de 5de speler) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 link |
Senior Member
|
Basis 2 - Morrslieb 1 - abstain 1
Basis sets kaarten keuzes (Kalutica, Alex, White Hawk, Fidoh): 5280, 1360, 2193, 4614 (ik gebruik hetzelfde algoritme als op de penny arcade forums. Kalutica S/T/N/K/H Alex T / N / S / K / H White Hawk S / T / K / N / H Fidoh K/ S / mehhh Map: ![]() Alex (Alegis op hand tracker) en Fidoh heb ik al. Kalutica en White Hawk, kunnen jullie nog een account aanmaken op HandTracker zodat jullie kaartjes kunnen trekken? Last edited by Fjuri; 27-02-2013 at 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 link |
Senior Member
|
Alex mag meteen al denken wat hij met zijn Bretonnian Knights gaat doen.
Bretonnian Knights - Place one Hero token in Bretonnia and one Hero token in any other region. - In the end phase when Old World cards are resolved, any player with one or more followers in Bretonnia must discard a Chaos card, if able. Gelieve bij elke actie die je doet: - de juiste kleur te gebruiken (jouw god) - het aantal overgebleven PP's te posten. Iedereen kent het spel al, dus geen genade! (met elkaar bedoel ik dan) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 link |
Senior Member
|
Probeer het anders te volgen Dodgy? Op het eerste zicht lijkt dit wel eenvoudig te game-meesteren, dus er komen ongetwijfeld nog spellen hier.
Update: ![]() Denk er aan dat jullie jullie kaarten zelf moeten trekken. Momenteel heeft enkel Alex al kaarten getrokken. Van Kalutica heb ik nog een handtracker account nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|