![]() |
![]() |
#62 link |
Senior Member
|
Ik ga proberen een gelijkaardig systeem op te zetten met Spacixkaarten. Ik heb enkel een drietal webshops nodig die Spacixkaarten als betaalmiddel willen aanvaarden. Ze krijgen natuurlijk een deel van mijn stock, die ergens volgend jaar in waarde vermiljoenvoudigd zal zijn. 't Is wel de bedoeling dat ze hun kaarten bijhouden, als je ze uitgeeft heeft het weinig zin.
![]() |
#63 link | |
Until the Light Takes Me
|
Quote:
Waarom is goud waardevol, ja de laatste 70 jaar wordt het ook als geleider gebruikt, wat met de 1000'en jaren ervoor. Zet de gazetten vol met doomsday verhalen over de US en zijn economie en je zult zien hoe 'waardevol' de mensen de dollar nog gaan vinden, grootste economie ter wereld of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 link |
Senior Member
|
Heb al voor 500 euro bestellingen binnen.
rancoins kosten nu 100 euro voor 900.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 link | ||
Senior Member
|
Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#67 link |
Unbanned
|
Internet bubbles gaan nog elke dag omhoog, in vele grotere vorm dan toen. Zie Apple, Google, Facebook, Twitter, Instagram etc.
Dat bitcoins zich verhouden tot dollar of euro is geen opzicht een argument, de euro doet dat ook. De waardering is een relatieve verhouding. Beleggen in een aandeel mag de indruk geven reëel te zijn, het is dankzij de vele speculanten (zoals shorters) voor een groot dele virtueel. Of hoe anders verklaar je de ineenstorting van Griekenland, Cyprus e.a? Ja, er was correctie nodig, maar de mate waarop staat los van realiteit. Het is niet anders dan vertrouwen. Wat bitcoin niet veel anders maakt. Het heeft echter wat voordelen die het mogelijk in de toekomst interessanter maakt dan traditionele beleggingen. Momenteel zou ik het niet te hard vertrouwen; want als het wilt onafhankelijk zijn en voordel gedecentraliseerd dan zou de handel nooit mogen opgeschort worden, wat nu duidelijk wel het geval is. Maar dat is eerder technisch van aard, dan ideologisch. Denken dat je meer vat hebt op pakweg een aandeel dan op dit, lijkt me naief. Het is enkel minder risicovol, en dus minder lucratief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 link |
lil carl hoefkens
|
Maar waarom zou je vertrouwen hebben in een munt die 1. door zo goed als niemand aanvaard wordt en 2. geen autoriteit heeft die extreme prijsschokken (zoals vandaag) tegengaat?
![]() |
#72 link | |
Until the Light Takes Me
|
Quote:
Inderdaad en wat gebeurde er toen , de 'waarde' van de dollar daalde .... maar werd geen waardeloos toilet papier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 link |
Senior Member
|
Maar om de munt te verspreiden, moet ze gebruikt worden. Als munt. Nu is het gewoon een commodity die mensen kopen als investering. Een belegging, zoals je zelf zegt. En als ze wél als munt gebruikt gaat worden, en je er dus een economie mee aandrijft, is het nogal krankzinnig om er mee te blijven speculeren, want dan crasht die economie mee. Op dit moment treft zo'n crash gelukkig enkel wat nerds. Omdat er geen bitcoin-gebaseerde economie bestaat.
![]() |
#74 link | |
lil carl hoefkens
|
Quote:
Wel, er is conservatief zijn enerzijds, en niet geloven in een door libertarians opgezet pyramidespel anderzijds.
![]() |
![]() |
#75 link | |
Senior Member
|
Quote:
serieus flashback jaren '90 internet-bubble |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 link | ||
Unbanned
|
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 link | |
lil carl hoefkens
|
Quote:
En nee, Bavo, Bitcoins worden niet op een betekenisvolle schaal als betaalmiddel geaccepteerd.
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|