![]() |
![]() |
#47 link |
Senior Member
|
De rassen en posities zijn bekend, het spel is begonnen. Alles wat ge nu doet in het spel is te koop of te onderhandelen. Diplomatie is een zeer belangrijk aspect van het spel. Ge kunt het galaxy creation beperken tot "ik kloot u niet en gij kloot mij niet" of ge kunt het nu al meer een spel van maken.
Voorbeeld: Als ge beloofd dat ge een asteroid field hebt en deze op oftewel - oftewel 240,1 legt (tussen mij en Mecatol Rex) - oftewel langs het home system van de speler die een tegel op 240,1 legt dat geen asteroid field is Dan zal ik: - mijn enkele planeet systeem bij u leggen nu direct als ik aan de beurt ben (Ik zou het traden wel beperken tot tile deals only) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 link |
Blofficoso
|
Ik denk dat er voor de eenvoud best geen TG aan te pas komen bij galaxy creation, want anders loopt ge het risico dat ge met elke tegel een bidding war ontketent. Met TG die eigenlijk niemand heeft.
Voorstellen zoals ge daar aanhaalde lijken mij wel ok, alsook vriendschapsverklaringen en dreigementen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 link |
Senior Member
|
Om jullie het opzoekwerk te besparen en niet in een deal te trekken waar ge achteraf spijt van gaat hebben:
Chaos Mapping (2) You may activate an Asteroid Field. Your Fleet Supply limit in it is 3 (which cannot be modified). (Racial Technology) Ja, Asteroid Fields rock for me. Ik heb dus wel degelijk een goede planeet over voor een onkwetsbaar fort langs mecatol rex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 link |
Man of Science
|
Er zijn exact twee momenten waarop ge moogt PM'en:
1) Ge wilt op voorhand al (conditionele) orders doorgeven. Zoals eerder al vermeld, ge kunt 100% rekenen dat ik dat voor mij houdt, maar als uw conditionele orders afhangen van zaken die ík doe, njah, dan weet ik ze wel hé. Best voor u houden en wachten, dan ![]() 2) Ge wilt/moet om een of andere reden kaarten uit uw hand laten zien. Daar wordt verwacht dat ge nooit liegt. Dit komt overeen met in een echt spel effectief de fysieke kaart tonen (als ge iemand gewoon wilt zeggen "ik heb ne Local Unrest, geloof mij maar", dan doet ge dat in de thread, net als aan tafel hoort iedereen dat dan). Dit is een workaround voor het feit dat mijn tool dat niet kan, maak daar dus geen misbruik van om mind games te spelen. Geen leugens, geen wheelin' en dealin' of geheime afspraken in PM's dus, m.a.w. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 link | |
Blofficoso
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |