![]() |
![]() |
#62 link |
Kwek
|
Tuurlijk niet. Het zou lachwekkend zijn dat de mol nog voor het programma begint 10.000eur uit de pot kan halen. Dat zou het spel kapotmaken. Dus het kan niet Bart zijn en dat was na 5 minuten in aflevering 1 al duidelijk. Om gelijkaardige reden is het ook niet Christian, want die had daar 0 geboden. De mol gaat in die opdracht echt niet een van de uitersten zijn, gewoon ergens in het midden, aangezien die toch weet dat er zotten zijn die heel veel geboden hebben. Ze zijn allebei ook heel fanatiek en lijken elkaar te vertrouwen. Sven Nijs zit altijd in de meest passieve posities, dus die is het ook niet. Jolien of Alina dus en ik vrees dat het Jolien is.
![]() |
#64 link |
raising bots
|
De dwerg lijkt me het meest logische na t feit dat ie een stemming had gewijzigd op t laatste moment, waarmee hij zichzelf ook nog in gevaar bracht. Van Jolien op Aline ofzo.
Een mol heeft liever dat er iemand afvalt die er niet uit ging gaan, want die dat eruit ging is sowieso zwak. Dat vond ik erg raar. Deed me denken aan de Wolven hier indertijd |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 link |
Kwek
|
Lol, die valiezen. Hoe slecht hebben die 3 andere dat gespeeld. Zelfs als ge iedereen gelooft en elke valies heeft zogezegd geld, pakt ge toch sowieso een valies van iemand anders. Als iedereen de waarheid vertelt, hebt ge nog altijd geld, als iemand liegt over zijn vrijstelling, pakt ge die persoon zijn vrijstelling af. Gigantische blunder van alledrie, nie gewoon.
Soit, was plots beginnen twijfelen of het wel Jolien was omdat ik misschien tunnelvisie had, terug wat naar Alina zitten kijken, maar denk toch dat ik bij Jolien blijf. Heeft zichzelf verraden door te zeggen dat ze nog op 2 mensen zit. Als iedereen op 1 iemand zit, zit ge er niet meer in als ge nog op 2 zit, tenzij ge het zelf zijt. Edit: compleet onfaire opdracht met die valiezen trouwens. Er is gezegd dat de mol de inhoud van elke koffer al kende, waardoor die opdracht nooit kan lukken. Dat zijn zaken die imo niet mogen. Een opdracht moet altijd kúnnen lukken en dat was hier niet het geval.
"When I decide to score, I score." - Mario Balotelli Last edited by The one and only Buffalo; 19-04-2020 at 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 link |
Kwek
|
Fuck bedenk mij nu dat het mogelijks toch Alina is. Bart die Alina aan haar lot wil overlaten met die schilden doet toch vermoeden dat hij denkt dat ze het toch gaat verbrotten. En dat niemand een probleem heeft dat Jolien als laatste die trein uit stapt, vind ik ook wat raar. Wel wijs om nog keer een seizoen te hebben waar ik effectief twijfel. Laatste jaren niet meer gehad.
Maar dan blijft het onbegrijpelijk hoe Jolien zo ver kon geraken met de gedachte dat ze op Christian zat. Dat rijmt gewoon niet, dan zit ge niet in de finale.
![]() |
#72 link | |
cool happy genius hero
|
Quote:
Ik zet mijn geld op Bart, dat ze hem 10000 uit de groepspot hebben laten nemen voor het spel lijkt me een strategie om de follow the money mensen wat op het verkeerde been te zetten en Bart wat meer de handen vrij te geven om zelf ook iets te verdienen. Vorige seizoenen moest je gewoon kijken naar wie het minst geld had opgebracht voor de laatste levering en die persoon was altijd de mol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 link | |
Senior Member
|
Quote:
Qua gedrag en keuzes, neig ik naar Bart. Die lijkt af en toe best wel capabel en wel-willing, maar begaat regelmatig blunders en ook op de plaatsen waar hij het dan heel goed doet (bijv. de hartslag proef) leverde het niet bepaald veel op. En zelfs in deze aflevering: Christian werd geraakt langs de kant waar Bart zat, niet de kant van Alina; en het was Bart die de boodschap opende om er 40 pijlen van te maken. Een andere opvallende vond ik in die graafproef dat die niet meer wist waar hij gegraven had. Anderzijds, als je het lijstje van het geld bekijkt, Alina heeft slechts in 1 aflevering het meeste opgeleverd, en dat was dan nog met een proef waarbij ze eigenlijk een hoop geld uit de pot heeft gehouden (de drinkproef) door lang te blijven spelen; en in totaal (exclusief de eerste 10K van Bart) ook veruit het minste. Bovendien, van dat initieel bedrag kan je in zekere zin ook zeggen dat het niet uitmaakte wie een groot bedrag uit de pot haalde, zolang het maar iemand was (en bij Bart hebben we daar niet veel van gezien, maar dienen Bruno had de mol alvast goed bespeeld om van 2K naar 5K (of zoiets) te pushen). Ik ben al quasi elk jaar fout met een gelijkaardige redenering, omdat ik blijkbaar de blunder-keuzes of incapaciteit van kandidaten niet van mollen-acties kan onderscheiden. Ik vind het eerlijk gezegd soms ook wel een tikkeltje flauw *hoe* de mol in de meeste proeven saboteert ("ooh, ik ben gevallen" en consoorten). Ik vraag me ook af in welke mate kandidaten bewust blunderen om anderen te doen twijfelen. Soit, meeste mensen lijken Alina te denken, en the money trail geeft dat ook wel aan; dus ik zal wel weer fout zijn.
![]() |
![]() |
#78 link |
Kwek
|
Daar heeft den Bart wel ferm bij geholpen natuurlijk
![]() Soit, dat Jolien het niet is, is het bewijs dat die dus effectief zo ongelofelijk irritant is. Nie normaal. Die opdracht met die minotaur, hoe kunt ge dat nu niet expres doen... Heb daar te veel op zitten focussen toen want daarvoor dacht ik Alina. Pas later terug beginnen twijfelen tussen Alina en Jolien, maar ik kon die ene proef maar niet uit mijn hoofd halen. In ieder geval opgelucht dat het Bart niet was. Maar dat kon natuurlijk van in het begin onmogelijk het geval geweest zijn. Iemand hier had mij nog tegengesproken, maar als hij het was, was dit seizoen vanaf minuut 1 compleet mislukt.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|