Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-08-2021, 10:23   #61   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Ik vind dat ze erg hun best doen.
-absoluut, daar gaat het om eh.

Dat stukje YouTube blijft voor mij de beste tv sinds jaren.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is online now   Reply With Quote
Old 16-08-2021, 11:05   #62   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Maar hoe kan het dan zijn dat die taliban zo probleemloos alles terug overneemt schijnbaar zonder verzet van de lokale bevolking? Door wie of wat worden die dan financieel gesteund?
Wat nut het om u te verzetten als het toch uitzichtloos is? Na het verzet kan je dan ook thuiskomen en zien dan uw hele familie uitgemoord is omdat jij je verzet hebt.

Bovendien worden die soldaten al maanden niet betaald, nauwelijks bevoorraad en vermoedelijk ook nauwelijks deftige info, behalve dan de info over wat de Taliban met verzetsstrijders doen.

Als het dan zo ver is en de Taliban doen u een voorstel met 2 opties, A: u overgeven en we laten u gaan of B: kijkt eens naar den Abdul ginder, dat gebeurt er met u als ge u niet overgeeft, dan is het niet onlogisch dat die soldaten weinig verzet leveren.

En ondertussen verliezen die ook het momentum, waardoor hetzelfde gebeurt bij het volgende do p/stad.
Old 16-08-2021, 11:49   #63   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Mooie geopolitieke move van China. No way dat de Taliban dit zo snel en vlot zou lukken zonder dat ze vooraf de steun van Peking hadden bekomen. Benieuwd hoeveel deals China al met de Tali's heeft gesloten.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2021, 11:56   #64   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Old 16-08-2021, 12:04   #65   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Ik snap dat ge wilt vluchten, maar denken die dat Allah hen gaat opvangen als ze van een fucking vliegtuig vallen ?
DM is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2021, 12:11   #66   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Wat nut het om u te verzetten als het toch uitzichtloos is? Na het verzet kan je dan ook thuiskomen en zien dan uw hele familie uitgemoord is omdat jij je verzet hebt.

Bovendien worden die soldaten al maanden niet betaald, nauwelijks bevoorraad en vermoedelijk ook nauwelijks deftige info, behalve dan de info over wat de Taliban met verzetsstrijders doen.

Als het dan zo ver is en de Taliban doen u een voorstel met 2 opties, A: u overgeven en we laten u gaan of B: kijkt eens naar den Abdul ginder, dat gebeurt er met u als ge u niet overgeeft, dan is het niet onlogisch dat die soldaten weinig verzet leveren.

En ondertussen verliezen die ook het momentum, waardoor hetzelfde gebeurt bij het volgende do p/stad.
Ok maar de taliban moet toch een minimum aan draagvlak financiële ondersteuning hebben?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2021, 12:27   #67   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

https://www.hln.be/dossier-afghanist...iban~a405f237/

Old 16-08-2021, 12:35   #68   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Ik vind de situatie zo zwart-wit voorstellen wel erg kort door de bocht. Alsof de opties enerzijds "oorlogske voeren" en anderzijds "het droogweg afbollen" zijn.

Ik las dat de "bezetting" van de Amerikanen toch eerder vreedzaam en ondersteunend was, dan een kolonie onder leiding van de POTUS.

Nog iets dat ik gisteren was tegen gekomen: scholingsgraad bij vrouwen na 2001 was 60% ten opzichte van 0% ervoor. En vrouwen die politieke functies bekleedden. Grootste slachtoffers zijn denk ik toch vooral mensen die post-2001 zijn opgegroeid, vrouwen en mensen met meerdere Twitter-pronouns in het bijzonder. Jaren van "verlichting" die plots in rook opgaan.

Natuurlijk is "verlichting" in dat laatste zinneke wel redelijk gratuit en imperialistisch . Als de overgrote meerderheid van de mensen daar geen boodschap heeft aan zo'n Westerse waarden, wie zijn wij natuurlijk om daarover te oordelen.
Dat is allemaal goed en wel, maar wat exact moest er dan gebeuren, en voor hoe lang nog? Heel deze uitkomst is in de eerste plaats het zoveelste schoolvoorbeeld van een oorlog met nadien "vreedzame ondersteuning" die op een complete ramp uitdraait. Voorstanders van deze oorlogen stellen ze steeds voor als een magische oplossing voor een probleem, en achteraf blijkt het weer eens een faliekante mislukking. Zelfs nadat die oorlogen decennialang worden uitgerokken, komen die mannen dan niet verder dan "we hadden nóg langer moeten blijven".
CSM is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2021, 12:43   #69   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Maar hoe kan het dan zijn dat die taliban zo probleemloos alles terug overneemt schijnbaar zonder verzet van de lokale bevolking? Door wie of wat worden die dan financieel gesteund?
Drrruuuuuuuugs
Old 16-08-2021, 12:46   #70   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Feit blijft dat het jarenlang beter was met VS troepen daar.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2021, 13:06   #71   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Mooie geopolitieke move van China. No way dat de Taliban dit zo snel en vlot zou lukken zonder dat ze vooraf de steun van Peking hadden bekomen. Benieuwd hoeveel deals China al met de Tali's heeft gesloten.
Manchurian Maniac

Nooit te beroerd om een complottheorie uit zijn gat te trekken.

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn...hnk/index.html
Old 16-08-2021, 13:13   #72   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Dat is allemaal goed en wel, maar wat exact moest er dan gebeuren, en voor hoe lang nog? Heel deze uitkomst is in de eerste plaats het zoveelste schoolvoorbeeld van een oorlog met nadien "vreedzame ondersteuning" die op een complete ramp uitdraait. Voorstanders van deze oorlogen stellen ze steeds voor als een magische oplossing voor een probleem, en achteraf blijkt het weer eens een faliekante mislukking. Zelfs nadat die oorlogen decennialang worden uitgerokken, komen die mannen dan niet verder dan "we hadden nóg langer moeten blijven".
Ik heb echt géén idee.
Wat is uw mening? Wel rekening houden met het feit dat ge geen 20 (of zelfs 30) jaar terug in de tijd kunt gaan.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2021, 13:13   #73   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Manchurian Maniac

Nooit te beroerd om een complottheorie uit zijn gat te trekken.

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn...hnk/index.html

CSM is weer verblind door zijn fixatie op de evil US.
Het artikel toont aan dat China een deal gemaakt heeft met de Tali's. Er wordt zelfs letterlijk het woord 'deal' gebruikt.

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Benieuwd hoeveel deals China al met de Tali's heeft gesloten.
Quote:
Beijing is sending the message that it is willing to recognize and deal with a Taliban government, as long as it suits its interests.

Quote:
Old 16-08-2021, 13:18   #74   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Ik heb echt géén idee.
Wat is uw mening? Wel rekening houden met het feit dat ge geen 20 (of zelfs 30) jaar terug in de tijd kunt gaan.
Mijn mening is dat de meeste militaire interventies en bezettingen meer kwaad dan goed doen: zie Afghanistan, Irak en Libië in de afgelopen twintig jaar als voorbeelden.
Old 16-08-2021, 13:20   #75   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

ja beter dat die vrouwen helemaal geen idee hadden hoe het ook anders kan.

Quote:
Old 16-08-2021, 13:20   #76   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Efkes 20 jaar lang orde op zaken stellen en dan de mensen aan hun lot overlaten, daar gaan ze zich toch niet populair mee gemaakt hebben.

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
ja beter dat die vrouwen helemaal geen idee hadden hoe het ook anders kan.
Jarenlang valse hoop gehad en kunnen studeren en nu vliegt dat allemaal de vuilbak in onder de taliban. Van de ene dag op de andere weer in boerka. Volgens mij is het mij erger om blind te worden dan om blind te zijn van bij de geboorte.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 16-08-2021 at 13:27.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2021, 13:28   #77   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Dus het zou nu beter zijn dat ze blijven, nietwaar?

Quote:
Old 16-08-2021, 13:30   #78   link
Jaak

Jaak's Avatar

Old 16-08-2021, 13:32   #79   link
Jaak

Jaak's Avatar

damn dude
Old 16-08-2021, 13:59   #80   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Waarschijnlijk hun PLF formulier niet ingevuld en dan maar uit het vliegtuig geknikkerd.
DM is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules