Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Welke laat de muziek door uw boxen knallen?
Spotify 52 75.36%
Apple Music 6 8.70%
Tidal 2 2.90%
YouTube Music 11 15.94%
Amazon Music 2 2.90%
Deezer 1 1.45%
Qobus 3 4.35%
Multiple Choice Poll. Voters: 69. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 06-02-2022, 18:01   #201   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Iets korter om te lezen.
Old 08-02-2022, 08:54   #202   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Godver, toch een ergerlijke bug in Apple Music ontdekt. Mijn offline collectie raakte vlotjes geupload in mijn iCloud (very noice), het artwork in album-overzicht hapert echter wel eens. Plotsklaps ontbreken er wel wat covers. Als ik die albums afspeel verschijnt het wel, enkel in dat overzicht verdwijnen er wel eens covers om niet meer terug te verschijnen. Wat suckt, want zo is dat overzicht extreem onhandig. De app herinstalleren is dan de enige oplossing. Da's maar lame.
Old 11-02-2022, 11:31   #203   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

moved

Last edited by Jack Carver; 11-02-2022 at 11:36.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 11:32   #204   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

wat doet dat in dit topic
Jaak ✅ is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2022, 09:21   #205   link
eye
Senior Member

Nou. Epic Games heeft gisteren bandcamp gekocht: https://blog.bandcamp.com/2022/03/02...-joining-epic/
eye is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2022, 09:24   #206   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Quote:
champions for a fair and open Internet
hehe
Old 03-03-2022, 09:29   #207   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post
Nou. Epic Games heeft gisteren bandcamp gekocht: https://blog.bandcamp.com/2022/03/02...-joining-epic/
Ik las het ook net. Slechte zaak, lijkt me.
Old 03-03-2022, 09:37   #208   link
LukeSoloSalade
Whatabautist

LukeSoloSalade's Avatar

Waarom wel ?
Gecertificeerd frituur snack expert
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2022, 09:50   #209   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dit is toch een bizarre mismatch? Bandcamp geniet veel respect omdat het onafhankelijk, betrouwbaar en zowat de meest eerlijke positie inneemt tussen muzikant en luisteraar. Dat zijn niet echt de dingen die je meteen met Epic associeert. Laten we daarbij vooral niet vergeten dat we nog steeds spreken over een spelontwikkelaar die uit het niets een eigenzinnig muziekplatform overneemt. Ik acht het weinig waarschijnlijk dat Bandcamp niet gaat veranderen, op korte dan wel lange termijn heeft Epic er ongetwijfeld een plan mee.

Ik vrees dat Epic er uiteindelijk een banale streamingdienst van wil maken. Dat zou doodzonde zijn, het concept van Bandcamp is net een erg waardevol alternatief tegenover Spotify en co.
Old 03-03-2022, 10:09   #210   link
LukeSoloSalade
Whatabautist

LukeSoloSalade's Avatar

Tis duidelijk dat Bandcamp verkocht wou worden. Wie zou een beter overnemer geweest zijn? Apple, Ms, Sony, Spotify zouden erger geweest zijn.

Slechte zaak dat ze uberhaubt overgenomen werden, akkoord. Maar Epic lijkt mij dan toch de minste van alle evils.
Gecertificeerd frituur snack expert
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2022, 10:12   #211   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Da's waar. Ik vrees dat Bandcamp weldra in dat rijtje (Apple, Ms, Sony, Spotify) komt te staan. Terwijl het nu nog een écht alternatief vormt.
Old 09-03-2022, 11:19   #212   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Ik sta er neutraal tegen. Epic heeft veel tech en businessmodelexpertise, en kunnen waarschijnlijk vrij eenvoudig rijkere ervaringen aanbieden dan wat nu gebeurt via bandcamp (toegegeven: het is een ultraminimale site die niet zo intuitief werkt (in die zin: ik moet altijd 1 minuut zoeken naar de knop om een net gekocht album in flac te downloaden) terwijl je met muziekplatformen toch veel coolere dingen kan doen)

bandcamp hun eigen app stond al geen downloads toe (terwijl ik muziek in bandcamp net niet wou streamen, maar wou downloaden op de gsm), dus wat dat betreft hadden ze die beweging al proberen maken, zij het wat onhandig.

Maar goed, wat weet ik daarvan. Het kapitaal zoekt een manier om te groeien en te overleven. Misschien dat hieruit wel interessante diensten gaan voortkomen.

T zijn een bende zotten daar bij epic, van arcadegames tot mijn jeugd, tot unreal, tot unreal engine, tot fortnite, tot een eigen platform en nu dit

Last edited by Freddie Wasbak; 09-03-2022 at 11:22.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2022, 21:43   #213   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Quote:
Barcelona heeft in zijn zoektocht naar geld dan toch een akkoord gevonden met Spotify. De Zweedse muziekapplicatie zal niet alleen op de shirts van de blaugrana prijken, maar ook zijn naam aan het stadion schenken. De komende seizoenen speelt Barça in Spotify Camp Nou.

Maar daar stopt het niet: Spotify zal de komende 4 jaar ook op het shirt prijken van de blaugrana, zowel bij de mannen als bij de vrouwen. Het is de 5e shirtsponsor in de geschiedenis van de club. Unicef was in 2006 de eerste, daarna volgden Qatar Foundation, Qatar Airways en Rakuten.
https://sporza.be/nl/2022/03/15/barc...1647375609003/

speciaal
Old 23-06-2022, 08:17   #214   link
eye
Senior Member

Four Tet wins royalty battle over streaming music
He argued that the 13.5% royalty rate he was being offered was unfair, and demanded a 50% split with the label.

In a settlement, Domino agreed to the honour the 50% rate and reimbursed the musician for historic underpayments.

It was quite a reversal for the indie label, which originally responded to the case by removing several Four Tet albums from streaming services (they were later reinstated).

"It has been a difficult and stressful experience to work my way through this court case and I'm so glad we got this positive result," wrote Hebden in a statement announcing the settlement.

"Hopefully I've opened up a constructive dialogue and maybe prompted others to push for a fairer deal on historical contracts, written at a time when the music industry operated entirely differently."

The result could set a legal precedent for contract disputes in the music business; where royalty rates have been subject to heavy scrutiny since last year's inquiry into the streaming market by MPs on the Culture Select Committee.

However, Four Tet's legal challenge was ultimately decided out of court, so any future disputes would not be able to cite a legal judgement.

...

Hebden shared images of the settlement, which showed that he would receive £56,921.08 in respect of all historical streaming and download income, dated back to July 2017, in addition to interest calculated at a rate of 5% per year.
Old 23-06-2022, 08:42   #215   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Hoe ik dat lees, was die mens feitelijk niet tegen muziek streamen an sich, maar door de manier waarop zijn contract met zijn platenlabel was opgesteld?

Vluchtig doorgelezen tho.
Old 23-06-2022, 09:28   #216   link
eye
Senior Member

Jep. Oude contracten over voor het label dure investeringen in fysieke releases en dus met kleine share voor de artiest die zondermeer en onfair worden doorgetrokken naar streaming, en wat voor veel artiesten niet gemakkelijk heronderhandelbaar is

Last edited by eye; 23-06-2022 at 09:32.
Old 23-06-2022, 09:33   #217   link
Jens
Member

Het verbaast mij dat het maar om 56k Pond gaat om die 13,5% te verhogen naar 50% over een periode van bijna 5 jaar. Dus in totaal een goeie 150k streaminginkomsten. Das heel weinig voor een artiest waarvan sommige songs meer dan 10 miljoen keer gestreamd werden enkel op Spotify.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 09:35   #218   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Zijn er ondertussen al wat meer Tidal-gebruikers? Ik ben nog redelijk tevreden over Apple Music, maar het artwork-probleem blijft godgeklaagd (tldr: mijn eigen bibliotheek die via iCloud ook wordt gesynct, haalt soms het artwork niet meer op).
Old 09-08-2022, 11:58   #219   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Ondertussen al enige maanden Tidal aan het gebruiken en er zijn toch een aantal zaken die mij beginnen te storen.

- Content die soms overnight verdwijnt, zonder enige waarschuwing. Geen idee of ze de rechten verliezen of het een ander probleem is, maar ik was gisteren eens door mijn Albums aan het gaan en en een aantal waren niet meer beschikbaar om 1 of andere bizarre reden.
- Geen mogelijkheid om te bedienen vanaf verschillende devices. Ik maakte nogal vaak gebruik van Spotify openen op laptop en dan te bedienen via GSM. Was makkelijker dan continu van venster te switchen, maar Tidal heeft die support helaas niet.
- Geen API support. Ik prul nogal graag met die dingen en bij Spotify toch een aantal zelfgeschreven plugins gebruikt die ik graag had gebruikt op Tidal. Helaas pindakaas, geen officiële APIs beschikbaar. Het enige alternatief is uw netwerk sniffen om het security token te bemachtigen, wat ook maar raar is.
- Collaborative playlists. Eind deze maand gaan we richting Schotland met familie en een gezamenlijke playlist zou wel handig zijn. Helaas, optie bestaat niet, dus mag ik aan iedereen vragen wat hun favoriete nummers zijn of welke ze willen toevoegen.
- Recommendation engine is euh, apart. Elke dag krijg je dan een "My Daily Discovery"-playlist, met allemaal bands die in mijn favorieten staan. Vandaag stond daar If You Tolerate This tussen, wat nu niet meteen een "ontdekking" is, aangezien er op zijn minst al 2 albums van Manic Street Preachers in mijn favorieten zitten waar dit nummer opstaat.

Ga nog eens moeten onderzoeken welke service deze opties wel aanbiedt. Niet dat ze allemaal even belangrijk zijn, maar het is wel verbluffend hoe mijlenver Spotify voorligt op de concurrentie.

Ondertussen wel YouTube Music aangeschaft ook, via de "Argentijnse" truuk. Die interface van YouTube Music trekt werkelijk waar op geen kloten, maar ik moet eindelijk niet meer door 35 keer dezelfde reclames scrollen als ik een video wil bekijken. Maar een playlist afspelen zonder internet verbinding gaat niet, tenzij je ze download en start in de sectie "Downloads". Dus gewoon naar de Playlist zelf gaan werkt niet, je moet het doen in je Downloads. Redelijk bizarre design keuze als je het mij vraagt.
Old 09-08-2022, 12:04   #220   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Zinvolle input over Tidal , ik twijfel om het na enkele maanden Apple Music ook eens te testen.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules