Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Welke laat de muziek door uw boxen knallen?
Spotify 52 76.47%
Apple Music 6 8.82%
Tidal 1 1.47%
YouTube Music 10 14.71%
Amazon Music 2 2.94%
Deezer 1 1.47%
Qobus 3 4.41%
Multiple Choice Poll. Voters: 68. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 15-11-2021, 11:45   #21   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
holy shit man

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2021, 11:50   #22   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Spotify Premium. Kben er wel content van, alleen vind ik het niet zo gemakkelijk om nieuwe dingen te ontdekken.
Zo de radio versie van bepaalde bands heeft me toch al mooie ontdekkingen opgeleverd.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2021, 12:32   #23   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

De Discover Weekly levert me wekelijks toch ook leuke nummers op. Ben wel tevreden van Spotify Premium.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2021, 13:52   #24   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Op smartphone (zelf): Spotify of Plexamp (die connecteert naar Plex Server op NAS)

In huis (zelf): BluOS of remote app van Marantz voor de versterkers in kwestie (die connecteren naar een network share op de NAS)
In huis (vriendin): Spotify voor de compatibiliteit met allerlei toestellen via Spotify Connect

Ik 'heb' nog graag muziek (ook al is het digitaal) omdat ik op die manier oude favorieten makkelijk herontdek.
operator is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2021, 16:26   #25   link
-Tarantula-
Senior Member

YouTube music, tof dat er geen ads in YouTube zijn en ge kunt betalen in Argentijnse Dollars
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2021, 17:16   #26   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Spotify family hier, zeker nu ik die 100% terug krijg via crypto kaart.

Ik heb even getwijfeld om over te stappen naar YT Music maar denk dat ik het me ga beklagen.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 01:20   #27   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Vroeger Google Play Music nog voor den eigen mp3s dat je kon opladen, maar al een paar jaar spotify. Vooral voor de Google Home eigenlijk. Kost ook niet veel /6
Alex is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 09:37   #28   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Welke blocker gebruik je dan? Ik heb letterlijk nooit reclame met AdBlocker Ultimate op firefox.

Wij hebben al enkele jaren een spotify family abo, tis gewoon makkelijk en degelijk.
AdBlock denk ik? Geen idee, heb die altijd als standaard geinstalleerd en nooit echt naar gekeken.

Heb het nu vervangen door uBlock Origin en dat lijkt nu beter te werken.

edit>
Toch niet, weer reclam.

Last edited by Bjorn; 16-11-2021 at 10:39.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 10:22   #29   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Het verbaast me eerlijk gezegd dat Spotify zo'n voorsprong heeft. Omdat velen het niet waard of nodig vinden om alternatieven te overwegen?

Wat is de beste dienst wanneer je hoofdzakelijk naar albums luistert? Playlists, podcasts,... is allemaal niet zo belangrijk voor me. Ik ben, door mijn iPod Classic jaren terug, wat aan iTunes blijven hangen. Niet ideaal op Windows, maar ik kan mijn bibliotheek er wel in beheren zoals ik wil. Apple Music lijkt dan een logisch vervolg, maar ik heb verder niks met Apple. Tidal spreekt me ook aan vanwege de kwaliteit (al betwijfel ik of ik het echt zou gewaar worden) en het (of zo zeggen ze toch) eerlijker betaalmodel voor artiesten.
Old 16-11-2021, 10:45   #30   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Hier ook Spotify premium. (aangevuld met logitech media server).

Het enige vervelende is dat muziek soms verdwijnt, wegens rechtenkwesties. Wat dan op andere platformen hetzelfde zal zijn, vermoed ik.

Andere platformen nooit overwogen (Youtube al zeker niet gezien het van Google is, maar dat is een persoonlijke keuze uiteraard ).
Blade is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 10:50   #31   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Het verbaast me eerlijk gezegd dat Spotify zo'n voorsprong heeft. Omdat velen het niet waard of nodig vinden om alternatieven te overwegen?

Wat is de beste dienst wanneer je hoofdzakelijk naar albums luistert? Playlists, podcasts,... is allemaal niet zo belangrijk voor me. Ik ben, door mijn iPod Classic jaren terug, wat aan iTunes blijven hangen. Niet ideaal op Windows, maar ik kan mijn bibliotheek er wel in beheren zoals ik wil. Apple Music lijkt dan een logisch vervolg, maar ik heb verder niks met Apple. Tidal spreekt me ook aan vanwege de kwaliteit (al betwijfel ik of ik het echt zou gewaar worden) en het (of zo zeggen ze toch) eerlijker betaalmodel voor artiesten.
Denk vooral gemakzucht. Ze waren de eerste grote speler en velen hebben wellicht heel hun library daar opgebouwd, dat het moeilijk is om over te schakelen naar een andere dienst. Ik heb ooit eens een trial van YouTube Premium gedaan en er zijn wel wat gratis diensten die alles overzetten, maar dat werkt toch maar half zijn gat, waardoor je weer een aantal uur kwijt bent om alles terug op te bouwen.
Old 16-11-2021, 12:16   #32   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik gebruik Spotify (gratis via ons moeder). Enkel om albums te luisteren.

Ik heb een lijst met bands in m'n library zitten, waarvan ik enkel volledige albums afspeel. Al de rest van Spotify negeer ik volledig. Albums afspelen is ook niet ideaal omdat Spotify daar eigenlijk niet op toegespitst is.
Maar het kan en er staan gigantisch veel bands op. En in mijn geval is het gratis.
Het is ook jaren geleden dat ik zoveel nieuwe bands heb ontdekt. So yeah, ik zou het aanraden maar niet als de perfecte oplossing.
Old 16-11-2021, 13:34   #33   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

wat een purist
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 17:47   #34   link
Dorfmeister
O_o

De gratis versie van Spotify. Als verpauperde armoezaaier kan ik me de betalende versie niet meer veroorloven. Het heeft een aantal teruggeschroefde functionaliteiten, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb geen reclame meer en dat was mijn grootste ergernis. Om nu tien euro per maand te betalen om wat muziek te skippen... nah.

Ik heb ook YT Music eens geprobeerd op m'n GSM, maar klaarblijkelijk moet die app blijven openstaan als je dat wil afspelen. Ook erg handig.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 18:04   #35   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Google Cloud is down dus onze spotify is kapot

maar 't alternatief is youtube dus ja
Alex is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 18:12   #36   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Spotify, voornamelijk omwille van gebruiksgemak, playlists en suggesties.
Een tijdje ook Qobus gehad, wat wel een grote verbetering in geluidskwaliteit is, maar 2 abonnementen is me te veel van het goede. Hopelijk komt de HiFi versie van Spotify er snel.
Old 16-11-2021, 18:48   #37   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
De gratis versie van Spotify. Als verpauperde armoezaaier kan ik me de betalende versie niet meer veroorloven. Het heeft een aantal teruggeschroefde functionaliteiten, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb geen reclame meer en dat was mijn grootste ergernis. Om nu tien euro per maand te betalen om wat muziek te skippen... nah.

Ik heb ook YT Music eens geprobeerd op m'n GSM, maar klaarblijkelijk moet die app blijven openstaan als je dat wil afspelen. Ook erg handig.
Hoezo heb je geen reclame meer als je de gratis versie hebt?

Ik heb toch de stap gezet en gisteren een gratis account gemaakt, maar ik heb vreemd genoeg ook nog geen reclame gehad. Ik vraag me af of ze je eerst willen binnenhalen en dan pas komen met de irritante reclame zodat je sneller de stap zet. Iemand een idee?

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 19:12   #38   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post

geen reclame op de gratis versie?
kar is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2021, 19:29   #39   link
Dorfmeister
O_o

Zo'n twee ŗ drie jaar geleden heb ik mijn Spotify Premium stopgezet en tot begin vorig jaar kreeg ik nog reclame. Sindsdien niet meer. Ik kan niet echt zeggen of dat het enkel bij mij is of in het algemeen aangezien ik niet zoveel naar Spotify luister.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2021, 07:58   #40   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Er is altijd een tijdje geen reclame en dan begint dat opeens terug wel.
Ze willen de gewenning van reclame wegwerken zodat je er u terug aan ergert eens ze dat terug opstarten en je dan mss wel de betalende stap zet

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules