Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Welke laat de muziek door uw boxen knallen?
Spotify 52 76.47%
Apple Music 6 8.82%
Tidal 1 1.47%
YouTube Music 10 14.71%
Amazon Music 2 2.94%
Deezer 1 1.47%
Qobus 3 4.41%
Multiple Choice Poll. Voters: 68. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 17-11-2021, 08:38   #41   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Zo de radio versie van bepaalde bands heeft me toch al mooie ontdekkingen opgeleverd.
Dit. Nummerradio en artiestenradio ftw.
Ik luister heel veel en heel divers muziek. Op het werk luister ik dan bewust naar de gewone radio (Willy, stubru, joe, nostalgie,... hangt wat af van mijn stemming en de presenator) en bij goede nummers scroll ik dan 's avonds regelmatig door de betreffende radio voor meer in het genre.

vote+1 voor Discover Weekly. En dan heb je nog de daily mix'en waar ze enkele veel beluisterde nummers bundelen met wat niet beluisterde zaken.

Spotify
Old 18-11-2021, 10:43   #42   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Discovery weekly vind ik toch niet zo goed.
Beste was last.fm
Old 18-11-2021, 11:09   #43   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Het verbaast me eerlijk gezegd dat Spotify zo'n voorsprong heeft. Omdat velen het niet waard of nodig vinden om alternatieven te overwegen?

Wat is de beste dienst wanneer je hoofdzakelijk naar albums luistert? Playlists, podcasts,... is allemaal niet zo belangrijk voor me. Ik ben, door mijn iPod Classic jaren terug, wat aan iTunes blijven hangen. Niet ideaal op Windows, maar ik kan mijn bibliotheek er wel in beheren zoals ik wil. Apple Music lijkt dan een logisch vervolg, maar ik heb verder niks met Apple. Tidal spreekt me ook aan vanwege de kwaliteit (al betwijfel ik of ik het echt zou gewaar worden) en het (of zo zeggen ze toch) eerlijker betaalmodel voor artiesten.
iTunes als concept was een moooie brug tussen fysiek en streaming, maar nu toch wel zinloos. Heb er paar albums en films op gekocht, wat ben ik er nu mee?

Spotify was gewoon zoveel beter dan de concurrenten, en heeft zo hard ingezet om alles te hebben dat het ook gewoon onontkombaar is. Enkel op prijs en op software kan mennog concurreren... wat ook niet werkt want ze hebben al zoveel voorsprong dat ze de beste deals kunnen sluiten, en de beste engineers in dienst hebben.
Spotify is de Google van muziek.

Het voordeel van Spotify is ook hun focus, je weet wat je krijgt en enkel dat. Als je bij de grote spelers gaat (Google, Apple, Amazon) wordt het snel chaotischer qua formules en diensten. Geen ecosysteem, geen vendor-lock in.

Tidal is imo bullshit. Kwaliteit is bullshit, zoals dure whisky dat is. 99% heeft er geen boodschap aan, en verpest het toch elders in de ketting willen nillens. Betere vergoedingen? Zou niet meteen een bende blingbling gangster/rappers vertrouwen om t juiste te doen.
Blijkbaar is het streaming model toch de redding van de industrie gebleken, nu er meer geld verdiend wordt dan tevoor.
acku is online now   Reply With Quote
Old 18-11-2021, 11:14   #44   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ik luister Spotify in de auto (wist je dat TESLA MODEL3 dat gratis doet?), op de fiets, op laptop (werk) en af en toe on-demand op een Google Home speaker.
In de salon luister ik enkel vinyl, hip en trendy. Dat verzamelen is mijn hobby. Elke mens is een jager-verzamelaar. Mijn ding is platen. Soms gewoon voor t mooi hoesje. Dat warm gevoel geeft Spotify u niet.
Old 18-11-2021, 11:24   #45   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
iTunes als concept was een moooie brug tussen fysiek en streaming, maar nu toch wel zinloos. Heb er paar albums en films op gekocht, wat ben ik er nu mee?
Ik heb toch nog een beetje schrik om plotsklaps muziek niet meer te 'hebben' door één of ander geschil tussen platform en artiest. Dat houdt me al lang tegen in dit verhaal. Daarom dat ik mijn cd-collectie nog best lang heb volgehouden, tot ik besefte dat het belachelijk veel plaats inneemt en ik alles toch meteen rip.

Omdat opslag toch niet echt duur is en ik dat (digitale) verzamelen wel tof vind, zou ik het merendeel nog steeds gewoon downloaden. Denk ik. Vrees ik. Overigens is alles wat je opsomt ook een héél klein beetje een argument om Spotify te vermijden, imo. Leve de underdogs!
Old 18-11-2021, 11:33   #46   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Tidal is imo bullshit. Kwaliteit is bullshit, zoals dure whisky dat is. 99% heeft er geen boodschap aan, en verpest het toch elders in de ketting willen nillens. Betere vergoedingen? Zou niet meteen een bende blingbling gangster/rappers vertrouwen om t juiste te doen.
Blijkbaar is het streaming model toch de redding van de industrie gebleken, nu er meer geld verdiend wordt dan tevoor.
Over de betere kwaliteit hoef ik me inderdaad geen zorgen te maken, behalve op mijn desktop luister ik altijd via Bluetooth (oortjes, Chromecast, wireless speaker). Dan is alles wat als HiFi gelabeld wordt op voorhand al een verdronken koe.

Tidal verloont overigens effectief wel beter dan Spotify, maar het verschil is blijkbaar niet spectaculair. Quobuz zou dan stukken beter doen en wel een echt verschil maken, volgens een snel zoekresultaat. Anderzijds blijft slechts één optie echt de moeite in dit opzicht, en dat zijn platforms zoals Bandcamp en Patreon. Wederom een reden om toch nog muziek te downloaden en te verzamelen.

EDIT: meh, cijfers over revenue per stream zijn blijkbaar erg fluctuerend. Spotify staat wel best laag in de meeste lijstjes, Apple lijkt iets beter te doen terwijl YT helemaal dramatisch is.

Last edited by Potenza; 18-11-2021 at 11:39.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2021, 12:55   #47   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Streaming is voor casuals Potenza.

Just say no.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2021, 12:59   #48   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ik heb toch nog een beetje schrik om plotsklaps muziek niet meer te 'hebben' door één of ander geschil tussen platform en artiest. Dat houdt me al lang tegen in dit verhaal. Daarom dat ik mijn cd-collectie nog best lang heb volgehouden, tot ik besefte dat het belachelijk veel plaats inneemt en ik alles toch meteen rip.

Omdat opslag toch niet echt duur is en ik dat (digitale) verzamelen wel tof vind, zou ik het merendeel nog steeds gewoon downloaden. Denk ik. Vrees ik. Overigens is alles wat je opsomt ook een héél klein beetje een argument om Spotify te vermijden, imo. Leve de underdogs!
Het grootste probleem met mijn cd-collectie is dat er altijd veel meer cd's de moeite zijn, dan waar ik effectief geld voor heb om te kopen. Waardoor ik veel minder nieuwe dingen een kans geef dan ik zou willen.

Ik gebruik spotify nu een klein jaar, en mijn cd-collectie is sinds wij aan het renoveren zijn ook wat gestagneerd. Het is geleden van het audiogalaxy tijdperk dat ik nog zoveel nieuwe groepen heb ontdekt (deels ook doordat mijn collega het niet erg vind dat ik een hele dag metal en aanverwanten afspeel).

Maar eigenlijk wil ik groepen ook liever rechtstreeks steunen. Dus waarschijnlijk ga ik in de toekomst spotify blijven gebruiken als dagdagelijkse app om muziek te beluisteren en ga ik achteraf de beste albums kopen om die in m'n fysieke collectie steken.
Old 18-11-2021, 13:20   #49   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

@ jakkerd: helemaal akkoord. Ik kocht de laatste jaren enkel nog digitaal via Bandcamp of Google Music/iTunes store, zowel om de muziek effectief te bezitten en artiesten volwaardig te steunen. Mijn collectie is echter compleet beginnen stilvallen eenmaal ik de rekensom begon te maken.

Soit, ik ga toch maar beginnen met de free trial van Apple Music en Spotify. Kan ik ineens vergelijken. Tidal en Quobuz houd ik in reserve, YouTube Music is onhandig.
Old 20-11-2021, 13:54   #50   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Spotify heeft alles wat ik moet hebben. Met zo’n familypack betalen wij wat, 15euro? En overal kan ik luisteren wat ik wil. En discover weekly heeft me ook al veel leren kennen.
Enige dat ik vervelend vind is dat shufflen precies altijd dezelfde volgorde aanneemt waardoor het me opvalt dat ik in een lijst van +400 nummers precies altijd dezelfde tien aangeboden krijg tijdens een autorit.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2021, 18:22   #51   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Topical

Quote:
Originally Posted by Four Tet, Nov 21 2021

I’m so upset to see that @Dominorecordco have removed the 3 albums of mine they own from digital and streaming services. This is heartbreaking to me. People are reaching out asking why they can’t stream the music and I’m sad to have to say that it’s out of my control. I have an ongoing legal dispute with Domino over the rate they pay me for streaming that is due to be heard in court on the 18th of January. It was in the press a little while back: Four Tet launches legal action against Domino over streaming royalties. Earlier this week Domino’s legal representative said they would remove my music from all digital services in order to stop the case progressing. I did not agree to them taking this action and I’m truly shocked that it has come to this.

I signed with Domino over 20 years ago, in a different time before streaming and downloads were something we thought about. I considered the people who ran Domino to be my friends and to be driven by trying to create a great musical community. As a result Domino own 3 of my albums forever. Music I created that’s important to me and to many of you too.

I believe there is an issue within the music industry on how the money is being shared out in the streaming era and I think its time for artists to be able to ask for a fairer deal. It’s time to try and make changes where we can. I’m not driven by the money, but I have to make a stand when I am experiencing something that’s simply unfair.

Shout out to everyone out there enjoying my music and supporting the stuff I do!! I hope we can get this music back soon…
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2021, 08:26   #52   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Hopla, da's exact waarom ik de huidige staat van deze industrie maar niks vind. En dus ook wel oren heb naar een dienst die effectief probeert om eerlijk(er) uit te betalen.

In tussentijd overigens gestart met Apple Music. Raar om alles op Windows en Android te hebben, maar het werkt wel en zorgt voor een naadloze overgang omdat ik mijn volledige bibliotheek toch beheerde in iTunes. Alles wat in die bibliotheek zit, staat nu in mijnen iCloud Music Library. Handig. Nu kan ik mijn collectie gewoon blijven aanvullen met albums.

Daar staat dan wel weer tegenover dat ik al die nieuwe albums (die ik ook download) evengoed weer kwijt ben wanneer mijn abonnement stopt.
Old 22-11-2021, 08:58   #53   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

De AB had recent een vrij interessante livestream die o.a. wat inzicht geeft over de verdeelsleutels bij streaming: Is music streaming fair? KULeuven & AB Talks.
eye is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2021, 09:43   #54   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nog meer topical!

Ik heb niks met Adele, maar ik ben helemaal akkoord. Leve Albums! Awoert shuffle!
Old 22-11-2021, 09:45   #55   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Gaat zo een plezant ticketje geweest zijn voor de devs. 9 kansen van de 10 ist "if ID == (da adele album id) { shuffleButton: (display:none) }" mee nog nen snarky comment erbij

En dan volgende week is er nen anderen die het ook vraagt en dan zijn we vertrokken
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2021, 09:57   #56   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

ze is er gelukkig niet in geslaagd de skip te laten verwijderen
Old 22-11-2021, 15:20   #57   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Gaat zo een plezant ticketje geweest zijn voor de devs. 9 kansen van de 10 ist "if ID == (da adele album id) { shuffleButton: (display:none) }" mee nog nen snarky comment erbij

En dan volgende week is er nen anderen die het ook vraagt en dan zijn we vertrokken
Hi Zwoep can you please take a look at the following ticket

SPTFY-981822 - Shuffle button disappears when an Adele '30' song is included in any playlist
Alex is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2021, 13:04   #58   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Dunno of het beter hier of in de Muskthread past, maar soit: https://ra.co/news/76439

Spotify users and artists have responded to CEO Daniel Ek's €100 million investment in AI defence tech company Helsing.

On November 9th, Ek announced the investment into the British-German company, whose technology will initially be sold to the French, British and German militaries. As part of the deal, Ek is also joining Helsing's board.

Helsing says it will use "world-leading AI technology for defence and national security" to provide "information advantage for democratic governments" and "keep liberal democracies from harm."

The €100-million deal, which arrives via Ek's €1 billion Prima Materia investment company, has angered some Spotify users, who responded to Ek's tweet by closing accounts and jumping ship to competitors like Bandcamp and Tidal. Some supported the hashtag campaign to #BoycottSpotify.
eye is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2021, 13:08   #59   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by eye View Post

Helsing says it will use "world-leading AI technology for defence and national security" to provide "information advantage for democratic governments" and "keep liberal democracies from harm."
veel dure woorden om tech te voorzien die voortdurend Adele en Ed Sheeran door de Iraanse luidsprekers ramt
Old 29-11-2021, 15:19   #60   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ge lacht, maar dat is precies wat Zuid-Korea deed

https://www.cnn.com/2016/01/08/asia/...sic/index.html

laatste prime minister heeft precies de volume wat naar beneden gedaan voor dialoog
Alex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules