![]() |
![]() |
#81 link | |
:?
|
Quote:
iedereen weet dit waarschijnlijk wel maar het belangrijkste is dat je oud bier op een goede manier gestockeerd was: flessen met kroonkurkjes rechtstaand, flessen met kurk liggend, zoniet krijg je narigheid, net als bij wijn. als die duvel 7 jaar op een schap in de keuken gestaan heeft zal hij ook niet veel meer waard zijn, schommelende temperaturen en teveel licht zijn eveneens nefast een perfect geconserveerd bier kan trouwens ook filtering nodig hebben als het erg lang gestaan heeft ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 link | ||
ministerial typist
|
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 link | |
Punk in drublic
|
Quote:
![]() Geus vervalt dan ook ? Want ik heb een tijd geleden een 30 (ja, da wel) jaar oude fles cadeau gedaan aan iemand omdat mijn moeder zei dat dat de beste geus ooit ging zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 link | |
|
geus schijnt een geval apart te zijn, ik nog nooit zo'n oude gedronken maar een collega van mij heeft al eentje van 18 jaar achter de kiezen die heel goed was
als je 'm opent, verwacht niet te veel spuit meer en hou je ogen dicht, oude geuze ziet er niet uit ![]() Quote:
edit: eigenlijk geen idee of je pils na houdbaarheidsdatum kan drinken, ik pas daar zeker voor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 link |
Integrated Amplifier
|
Goedgekeurd door mij zijn vooral de donkere bieren: Corsendonk Pater, Diesters Gildebier, donkere Leffe, etc... Maar Delirium Tremens en Duvel doen het in mijn ogen (of mijn mond) ook zeer goed.
![]() |
#88 link | |||
Senior Member
|
Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 link |
~MOAI!
|
Op café liefst Stella of Tuborg, Carlsberg, Duvel, Verboden Vrucht, Hoegaerden Grand Cru, La Chouffe, Kilkenny, nogwa al naargelang waar ik zit. Voor de rest, uiteindelijk drink ik eender welk bier behalve wijvenbier.
![]() |
![]() |
#92 link |
Member
|
eventjes reclame maken sans gène.
Voor mijn thesis help ik Brouwerij Oud-Beersel op de sporen te zetten in de States. Oud-Beersel is een oude Lambiek brouwerij opgestart in 1880 ergens daarom trend. Wegens gebrek aan opvolging en een verpletterende druk van voedselveiligheid toendertijd ging ze dicht. Tot een jaar of 2 terug 2 jonge gasten besloten om vanuit hun passie voor oude gueuze en oude kriek, de brouwerij terug herop te starten. Mannen hebben gedurende 2 jaar tijd brouwcursus gevolgd en sinds paar weken is de 1ste verjaardag van de heropstarting Brouwerij "Oud-Beersel" een feit. Om de productie van de oude gueuze en kriek weer op volle toeren te krijgen hebben beiden heren een tripel ontwikkelt, Bersalis (oude latijnse naam van Beersel) genaamd. Dit bier moet de oude gueuze en kriek productie het financiële duwtje in de rug geven. Bersalis is een tripelke van 9,5 %, met een stevig moutig smaakske. Erg genietbaar bierke moek zelf toegeven Dus mannen als ge wilt bijdragen tot de heropleving van traditionele Oud Beersel Oude Geuze ge weet wat ulle te doen staat :P ![]() ![]() ![]() meer info @ www.oudbeersel.com @manu: Boon doet onze afbotteling, ma ge moet het zeker ni nalaten om de Oud Beersel variant is te proberen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 link | ||
~MOAI!
|
Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 link | |
Senior Member
|
Quote:
Ik heb trouwens onlangs zelf een duvel opengetrokken die hier al 3 jaar in de garage stond en geloof me, die was niet te drinken.
![]() |
![]() |
#95 link |
Senior Member
|
Duvel ben ik wat beugedronken, maar op een avondje uit drink ik toch altijd nog ééntje als afsluiter (terwijl ik vroeger niets anders dronk).
Een bruine leffe (liefst van het vat) gaat er altijd in. Zelfde met Grimbergen blond. Als het gewoon bier moet zijn stella en raar maar waar graag ook eens een cristal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 link | ||
|
Quote:
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 link | ||
Senior Member
|
Quote:
edit: Er zullen waarschijnlijk wel uitzonderingen zijn, maar de algemene regel geldt. Bier is op zijn best als het vers is.
![]() |
![]() |
#100 link | |
~MOAI!
|
Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|