![]() |
![]() |
#21 link |
heeft een onfris idee
|
Ik ga dan ook niet in tegen het gebruik van analyses, die hebben wel degelijk hun nut. Maar die moeten geinterpreteerd worden naargelang de karakteristieken van het bedrijf Dus ik vind niet dat er zoiets bestaat als naar de cijfers kijken zonder het bedrijf te kennen. Een naam met wat ratio's eronder zegt je weinig.
Daytraden wordt gedaan door de succesverhalen die de ronde erover doen. Even when a position has made a profit, the trader has to offset the transaction costs and the interest on the margin. It is commonly stated that 80-90% of day traders lose money. An analysis of the Taiwanese stock market suggests that "less than 20% of day traders earn profits net of transaction costs" Zelfs de SEC waarschuwt ervoor. Last edited by starman; 14-04-2008 at 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 link | |
heeft een onfris idee
|
Quote:
In het andere geval, als je een aanhanger bent van de technische analyse en het daytraden, dan heeft het juist geen te bal te maken met of het bedrijf nu wel of net niet gezond is. Om eens wikipedia te quoten : Technical analysis is a technique that supposedly predicts the direction of financial markets, using patterns in the movement of price, using charts. In its purest form, technical analysis considers only the actual price behavior of the market or instrument, on the assumption that price reflects all relevant factors before an investor becomes aware of them through other channels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 link | |
Supercapitalist
|
Quote:
Dankjewel nyrstar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 link |
Karl Marx
|
Als ge onder nul gaat op uw rekening betaal je 8% "kosten" op het bedrag dat je onder nul zit. Hetzelfde met een gewone rekening, alleen betaal je daar wat minder.
![]() |
![]() |
#32 link |
Karl Marx
|
Vandaag telefoon gekregen van een vrouw van binckbank die wou weten of mijn infopakket goed was aangekomen en of ik van plan was om te handelen in aandelen en die schit. Mens was heel vriendelijk en wist gelukkig waarover ze sprak. De kans is toch groot dat ik wat aandelen op lange termijn koop, en hoop was centjes te verdienen.
![]() |
![]() |
#34 link |
Senior Member
|
Momenteel zit ik bij rabo en dexia en ben ik van plan om na mijn examens het wereldje van de aandelen te ontdekken. Ik ken er nog niets van, dus ga ik er geen grof geld tegen aangooien - bij Rabobank kan ik bv. al vanaf 100 euro beginnen.
Het is niet mijn ambitie om beursgoeroe te worden of mij dagelijks te verdiepen in duizenden verslagen over grafieken en getalletjes. Ik wil eerder zien hoe ver ik geraak met mijn minimale voorkennis. Hoeveel tijd heb je doorgaans nodig om dat slim te spelen? Is het slechts een kwestie van dagelijks kijken naar hoge procentjes en stijgende grafiekjes, kopen, en indien omgekeerd, verkopen? Ten slotte moet die 100 niet meteen in een 0 veranderen, dus kent iemand heldere noobguides of kan ik het ergens veilig en gratis leren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 link |
Work In Progress
|
voor 100 euro is een beetje onnozel wel. transactiekosten alleen al zijn per stuk een euro of 10.
![]() |
#36 link |
You ain't seen me, aight!
|
Zijn er ergens guides te vinden voor noobies? Al zijn het maar wat vocabularium-lijsten met beurstermen. Mijn vader zit al jaren op de beurs en zou niets liever willen dan dat ik me er ook mee bemoei, maar ik heb het altijd afgewezen omdat ik er niets van ken. Op binckbank zelf staan er wel, maar zijn er nog andere?
Is altijd leuk om op't toilet eens door te nemen, nie waar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 link |
Knuffelbeer
|
Banken hebben niet liever, als je daar gewoon vraagt voor iemand om mee te spreken hebben ze wel iemand die u daar uren over kan vertellen hoor.
![]() |
#38 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() Als er een 'beursspel' is waar je alles kan leren zonder werkelijk geld te moeten inzetten, des te beter hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 link |
Knuffelbeer
|
doet kbc zo niet ieder jaar zo'n 'beursspel'?
![]() |
#40 link | |
Work In Progress
|
Quote:
heb even op rabobank gekeken en tis 7€ per transactie daar + een procent van de waarde. tarieven als ge op de beurs gaat u toch maar beter informeren, anders gaat die 100€ ni lang meegaan ![]()
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|