![]() |
![]() |
#1 link |
PimpMeister
|
Pc om te gamen
Ik zie het bos niet meer door de bomen en is al een dik 10 jaar geleden dat ik dat nog is heb gedaan.
Ik zou een pc willen samenstellen om toch wat te kunnen gamen. Budget 2000 euro maar ik zit er altijd ferm boven of ik heb er totaal geen zicht op wat je tegenwoordig nodig hebt. Liefst als dat realistisch is niet iets dat na 1 jaar al verouderd is. Draait vooral DCS
![]() |
#8 link |
PimpMeister
|
Merci voor de info. Koelkast dus
![]()
![]() |
#10 link |
Pro-shrimper
|
Over een jaar of 3 vrees ik.
In het beste geval kunnen ze het chiptekort opvullen over een jaar of 2, dan nog wat tijd om de markt te laten stabiliseren en de prijzen te laten zakken. Dit staat dan nog los van hoe de cryptomining-wereld verder gaat evolueren.
![]() |
![]() |
#11 link | |
De Verschrikkelijke
|
Quote:
Zo lang de vraag danig veel groter dan het aanbod blijft, zie ik het erg pessimistisch in, eerlijk gezegd.
![]() |
![]() |
#12 link |
Senior Member
|
Sowieso verwacht ik ook nog wel een serieuze stijging van de msrp voor de volgende generatie kaarten. Nvidia heeft gezien dat die kaarten vlot aan 3-4 voudige verkocht worden, dus gaan ze ook wel meer zelf willen verdienen.
![]() |
#13 link |
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉
|
gamelaptops zijn nog de meest interessante aankoop momenteel, prijzen zijn daar toch vaak wel ok. oe komt da feitelijk potenzo? ne maat heeft maand terug ne lenovo gaymerlaptop gekocht mee nen 3060 der in, twas 1500 euriets.
![]() |
#14 link |
Senior Member
|
Denk dat mijn RTX3080 zowat beste investering is van voorbije 2 jaar als ik zie wat ik daarvoor heb betaald en wat ze nu (durven) vragen.
![]() |
![]() |
#16 link | |
Dark Soul
|
Quote:
Zou er dan geen gigantische sell-off zijn van grafische kaarten? Tenzij ze dan weer een nieuwe coin vinden om te minen natuurlijk.
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 link | |
De Verschrikkelijke
|
Quote:
Dat is trouwens ook de reden waarom een prefab-model momenteel een aanvaardbaar scenario is. Het blijft een dure affaire tout-court, natuurlijk. Maar als het echt niet anders kan is dat geen slecht idee tegenover wachten op allerlei onderdelen die slecht leverbaar zijn aan extreem volatiele prijzen.
![]() |
![]() |
#19 link | |
Dark Soul
|
Quote:
https://www.alternate.be/ALTERNATE/G...roduct/1769775 3.1K, is veel geld, maar een RTX 3080 Ti kost op zichzelf 2.1K al Of deze kost 2.1K en die 3070Ti kost apart alleen al 1500 euro ... https://www.alternate.be/ALTERNATE/G...roduct/1769759 Ze geven voorrang aan zichzelf als ze PC's bouwen , en de kaarten die over schieten verkopen ze aan woekerprijzen.
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 link | |
Serious Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |