Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 22-12-2021, 13:49   #681   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gamepass???
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2021, 15:07   #682   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ja das voor mensen die graag 120 euro per jaar betalen om uiteindelijk te eindigen met... niks.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2021, 15:16   #683   link
radje
wadist

radje's Avatar

veel geluk met uwen existentiële crisis exreey, komt wel goe copain

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2022, 08:44   #684   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Is er iemand die de Viet mod gebruikt in CK3? (very immersive events and tales). Is eigenlijk de enigste mod waar ik wel interesse in heb.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 18:29   #685   link
radje
wadist

radje's Avatar

neent alles vanilla qua content hier

morgenavond release van royal court de max. het feit dat artifacts terugkomen is toch wel echt

Last edited by radje; 07-02-2022 at 18:36.
Old 09-02-2022, 12:59   #686   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wat zijn artifacts?

En moet ik een nieuwe game beginnen voor die Royal Court DLC of wordt dat ook toegepast als je al bezig bent?
Old 09-02-2022, 16:20   #687   link
radje
wadist

radje's Avatar

volgens paradox zelf zou het alleen problemen opgeven met ironman saves van pre 1.5 update (royal court + free update).

https://forum.paradoxplaza.com/forum...-know.1508919/

zelf voor nieuwe start gegaan in antwerpen -duh- in 867 met custom ruler

ferrex de biseksuele bowl cut manlet van de kekw dynasty en de antwerpse vlag is letterlijk vlaamse canon. ook wel plezant dat antwerpen zo'n moeilijke start is maar toch feudal, ge start met lijk nog geen 300 troeps van levy + feitelijk army units als nen 1 county vassal tijd om de hollanders en walekoppen op te freten

Last edited by radje; 09-02-2022 at 16:34.
Old 09-02-2022, 16:32   #688   link
radje
wadist

radje's Avatar

ik speel met ironman/achievement regels btw, dus ik kan spelregels bij start alleen tweaken naar moeilijkere standen. maar behalve enclave regels voor AI staat zo goed als alles op default en dus ironman aan

Old 09-02-2022, 21:31   #689   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Wat zijn artifacts?
Artifacts zijn items die je op allerlei manieren kan vergaren en die je kan dragen of tentoonstellen in je troonzaal. Dit is nieuw in de Royal Court DLC.

Deze video geeft een vrij goed overzicht van de nieuwe dingen:

Hoe is de DLC radje?
Old 09-02-2022, 23:02   #690   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

RC ook gekocht en nieuwe playthrough gestart. Deze keer in het Midden-oosten. Ik heb nog niet genoeg gespeeld om er een duidelijk beeld van te hebben, maar tot nu toe is het wel positief. Ik heb ook de indruk dat de AI van allies een pak minder retarded is tijdens wars.

Ik ga nog weleens deftig moeten uitzoeken hoe heel het culture gedeelte werkt, want daar ben ik toch echt nog niet goed in mee.

Blijft wel echt een zalig spel.
Old 10-02-2022, 08:49   #691   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Artifacts zijn items die je op allerlei manieren kan vergaren en die je kan dragen of tentoonstellen in je troonzaal. Dit is nieuw in de Royal Court DLC.

Hoe is de DLC radje?
Da's wel nice. Er zijn van deze game zoveel Youtube video's te bekijken dat ik door het bos de bomen niet meer zie.

Deze DLC zat bij de edition van mijn game dus ga het sowieso eens uitproberen, zag er alleen een beetje tegenop om helemaal opnieuw te beginnen met een dynastie.
Old 10-02-2022, 11:24   #692   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post

Hoe is de DLC radje?
gisteren alleen setup kunnen doen, beetje early game gespeeld dus kan ni echt volledige mening geven maar hetgeen is toegevoegd geeft echt wel extra dimensie aan't spel zonder een overvloed aan info te zijn. ofte: itt ck2 is dit geen dlc waar ik zou zeggen "speel eerst vanilla paar keer en voeg dan toe als ge het plezant vindt". voor mensen die graag rp'en zou ik zelfs zeggen dat deze dlc het spel lijk 100% extra flair geeft

maar de voornaamste reden dat het op steam mixed reviews krijgt is de prijs, want tis ondertussen al 30 euro geworden bij paradox. en die negatieve reviews zijn dan ook compleet terecht

om maar te zeggen, ik heb indertijd 30 euro betaald voor de versie van base game + season pass waarbij dezen royal court dus ook bij zit op een keysite. paradox vraagt nu diezelfde prijs voor de dlc alleen. ook al is de content van de dlc zelf top, is 30 euro op geen enkele manier te justificeren. ik herhaal mij nog eens in deze thread om het te benadrukken: als er één bedrijf is waar kopen op keysites -met mogelijk "grijze zone" keys- perfect te verantwoorden is, is het paradox. nooit op steam kopen met hen, altijd keysites afschuimen voor de beste deal

Old 10-02-2022, 20:57   #693   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ja maar die pricing op veel van die keysites is toch maar louche.

Als je naar de evolutie kijkt van pricing van pc games de voorbije paar decennia, dan stel je toch vast dat de prijs echt niet zoveel verhoogd is. Terwijl de ontwikkelingskosten van veel games exponentieel zijn toegenomen. Het team dat aan CK3 werkte zal waarschijnlijk een pak groter zijn dan het team dat aan CK2 werkte. En toch is de prijs min of meer hetzelfde gebleven bij release. Ergens moeten ze dat toch recupereren. Verwachten wij nu echt dat prijzen van pc games de komende 20 jaar weer rond de 50 euro gaan blijven hangen of wat?

Ik zeg niet dat 30€ zo weinig geld is, maar ik vind het niet overdreven nee. Om maar te zwijgen van alles wat deze patch gratis toevoegt voor mensen die de dlc niet kopen.
Old 11-02-2022, 07:36   #694   link
radje
wadist

radje's Avatar

interesseert mij niet dat het louche is, dat is paradox hun eigen doen. ik ben zelf geen fan van keysites en gebruik het al zeker niet voor indie publishers/games maar voor AAA paradox hun scummy setup twijfel ik daar nooit een seconde aan

geïsoleerd had je misschien een punt, ook al is 30 euro voor een DLC met deze hoeveelheid content gewoon veel te veel hoe je het ook draait of keert (super plezante DLC maar zo groot is em niet), ze zijn al jaren en jaren bezig met druppelgewijs content te releasen in al hun grand strategy games in plaats van een paar expansions/grote dlc. als voor games zoals bvb euiv een discounted bundle nog altijd 275 euro is in de steam store én je nog 10 euro moet betalen voor de laatste "immersion bundle" daarboven op, dan zit je met een afrip van bijna onwezelijke proporties. en dan spreek ik nog niet voor de belachelijke prijs voor grafische sprites op de map, waarbij je nog eens 250 euro extra kwijt zijt.

nog erger gemaakt dat met elke release van een dlc meer en meer features die vroeger free waren mee achter een paywall worden gezet omdat ze toevallig incorporeert zijn in een dlc feature en zogezegd het splitsen niet kon. right.

Old 11-02-2022, 08:07   #695   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
En fuck de mensen die hun cc gegevens laten stelen, right? Dat zij een paar duizend euro kwijt zijn kan geen kwaad zolang radje maar fuck Paradox kan zeggen.
Old 11-02-2022, 08:10   #696   link
radje
wadist

radje's Avatar

wat

Old 11-02-2022, 08:49   #697   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Divolinon denkt nog altijd dat keysites uw cc gaan stelen?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 08:52   #698   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Verwachten wij nu echt dat prijzen van pc games de komende 20 jaar weer rond de 50 euro gaan blijven hangen of wat?
Huidige prijs voor alle DLC van CK2 op Steam momenteel, mét 50% korting:

157,20€
CSM is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 09:17   #699   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Ergens moeten ze dat toch recupereren. Verwachten wij nu echt dat prijzen van pc games de komende 20 jaar weer rond de 50 euro gaan blijven hangen of wat?
Ze recupereren dat omdat er véél meer gamers zijn dan vroeger.
Vroeger zaten ze misschien aan 200.000 keer 50 euro. Nu zitten ze aan 1 miljoen keer 50 euro.
Als je de prijs naar 70 euro zou duwen, ga je misschien terug maar 500.000 keer verkopen. Dan heb je maar 2/3de van de winst in vergelijking.

Het is een economische oefening, maar duurder wil niet altijd zeggen meer winst. Grote AAA-franchises kunnen dat proberen, of gesloten systemen zoals Nintendo. Maar kleinere titels, ik weet niet of ze die stap durven zetten.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 09:33   #700   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Divolinon denkt nog altijd dat keysites uw cc gaan stelen?
Neenee, de keys op de keysites worden vaak gekocht met gestolen cc's.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules