Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 11-02-2022, 11:08   #701   link
radje
wadist

radje's Avatar

en hoe is dat relevant tov dat ik een key op een keysite koop?

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 12:13   #702   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Dief steelt CC
Dief koopt keys
Dief verkoopt keys aan keysite
Keysite verkoopt keys door
CC company neemt geld terug af van Paradox

Tja dat is dan tussen CC company en Paradox. Ik vind het zeer raar. Als bedrijf betaal je visa om betalingen te regelen. Als visa dan betalingen doet met een gestolen cc, moet jij als bedrijf ervoor op draaien?

Voor radje is dat inderdaad niet zo relevant nee.
Old 12-02-2022, 11:59   #703   link
radje
wadist

radje's Avatar

ok hybride en nieuw cultuur systeem is echt wel wijs. het trekt op het religie systeem dus ik heb soms wel het gevoel dat dit feitelijk in vanilla vanaf release zou moeten zitten ma bon ik ben mij aan't amuseren

ook wel lollig, de eerste nieuwe cultuur dat hij per default ging aanraden was "flemish" toen ik mijn dutch wou hervormen kek. ma bon, ik ga dus allemaal pillars nemen die development increased want vlamingen zijn nu eenmaal hardwerkend en rijk. er werd mij ook aangeraden om mijn dutch cultuur te mengen met franse cultuur ieuw en dan de walen per ongeluk genereren zeker nee nee laten we die fout ni opnieuw maken in alt history timeline

Last edited by radje; 12-02-2022 at 12:03.
Old 12-02-2022, 19:12   #704   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Neenee, de keys op de keysites worden vaak gekocht met gestolen cc's.
Worden keys worden niet gewoon gekocht in goedkopere landen?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 10:45   #705   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Worden keys worden niet gewoon gekocht in goedkopere landen?
yup, shittier landen. Dat gestolen keys verhaal is gelijk een urban myth die voort komt uit een paar artikels uit 2015 over een paar mensen die door 1 bepaalde verkoper werden opgelicht. Als meer dan 5 jaar lang enkel gestolen keys zouden worden verkocht dan waren geen van die websites nog online.
Old 13-02-2022, 10:59   #706   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Het is inderdaad zo dat zulke sites nu wel in het oog gehouden worden. Denk dat die (tegenwoordig zeker) niet al teveel illegale zaken kunnen uitsteken. Beetje zoals McDonalds altijd in de gaten gehouden wordt en dus ook moeilijk de urban legends over de kwaliteit van het vlees kan waarmaken.

Dat het minder eerlijk is voor de studio's, is wel zo. Maar tegelijkertijd koop ikzelf doorgaans enkel games op keysites die ik anders nooit zou gekocht hebben aan full price. Iéts verdienen, is nog altijd beter dan niets. Ik heb me er alleszins nog nooit slecht over gevoeld. De écht goede games, die elke cent waard zijn, koop ik nog altijd day one (of speel ik tegenwoordig op gamepass).
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2022, 09:08   #707   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Goh minder eerlijk, het is ook ergens foutief als men denkt dat een 30 euro key aankoop op een key site 30 euro verlies is, de full price van 60 genomen. Nee, het is 30 euro toename in omzet, want een pak van de key site kopers hadden het spel anders niet gekocht. Dat of aan -75% sale op steam, want hoe bekijk je dat dan? Kopen op key sites is foei maar aan -50% a -75% is prima vanaf het "ondersteunen" perspectief? De (nog steeds) taboe rond key sites lijkt mij een beetje overdreven om eerlijk te zijn.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2022, 12:35   #708   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
yup, shittier landen. Dat gestolen keys verhaal is gelijk een urban myth die voort komt uit een paar artikels uit 2015 over een paar mensen die door 1 bepaalde verkoper werden opgelicht. Als meer dan 5 jaar lang enkel gestolen keys zouden worden verkocht dan waren geen van die websites nog online.
Een urban myth bevestigd door g2a.

Een paar artikels uit 2015:

https://www.polygon.com/2016/6/20/11...-450k-in-sales

https://www.polygon.com/2015/2/9/800...ket-game-codes

Een paar artikels uit 2019:

https://www.bbc.com/news/technology-48908726

https://arstechnica.com/gaming/2020/...factorio-devs/
Old 14-02-2022, 13:33   #709   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik vind dat alles behalve een argument of bewijs om te stellen dat keys op key sites "vaak" worden gekocht met gestolen credit cards of vie charge back. Want daar ging het over. Je hebt key sites die "partners" toestaan net zoals Amazon, Bol.com en ga zo maar verder; en zelfs bij de grootheden zoals Amazon heb je horrorverhalen als je niet koopt van Amazon zelf. De meeste controverse rond die frauduleuze keys lijkt daarvan afkomstig. Alsook idd vaak van g2a, ik koop er niet alvast, maar niettemin allesbehalve sprekend voor alle key sites of voor een vast patroon.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Old 15-02-2022, 08:49   #710   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ik heb ook enkel maar ervaring met G2A, maar koop je niet meestal van 'partners' / of third party resellers, en niet van de keysite zelf?

Ik koop zelf af en toe wel eens key daar, als er veel verschil is met de steam prijs. (als er weinig verschil is spendeer ik enkele euros meer en koop het gewoon op steam rechtstreeks).

Maar ben zelf wel van mening dat keysites discutabel en louche zijn. Of die keys nu nog vaak bemachtigd worden via gestolen CC's of spotgoedkoop aangekocht zijn in andere landen. Het ene is al erger dan het andere, maar er is een reden waarom die prijzen op andere plaatsen zo laag staan en dat is puur egoisme/opportunisme om het aan dié prijzen te willen kopen en niet aan de europese prijzen. (ook van mezelf).

Maar ik ga het niet goedpraten om keys te kopen "want anders had ik het toch nooit gekocht" of "jamaar dan hebben ze toch iets extra omzet, anders hadden ze niks", want in een digitale wereld is dat wel een heel gemakkelijk argument om jezelf alles toe te eigenen zonder ervoor te betalen.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2022, 09:10   #711   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Maar ik ga het niet goedpraten om keys te kopen "want anders had ik het toch nooit gekocht" of "jamaar dan hebben ze toch iets extra omzet, anders hadden ze niks", want in een digitale wereld is dat wel een heel gemakkelijk argument om jezelf alles toe te eigenen zonder ervoor te betalen.
Voor dat we hier elkaar tussen de regels een en ander toe insinueren, ik koop misschien 5% van mijn games op key sites en betaal met plezier de volle pot en ik doe dat soms heel bewust, zelfs voor iets die ik op gamepass vinden kon (Mechwarrior 5 is een voorbeeld, te niche, devs kunnen elke eurocent gebruiken en wil dat die franchise blijft gaan).

Het is ook hypocriet om wanneer het op games aankomt "economy cheating" louche te noemen om dan materiaal te importeren via aliexpress en noem maar op wat vaak net hetzelfde is voor de fabrikant van goederen x. Hell, geheel de "action" ketels draaien rond verdoken economy cheating.

Net zoals met het gewone leven of voedsel, cosmetica of andere, koopt je bepaalde dingen aan full of hogere prijs en kies je ervoor om op andere dingen te besparen en je beste koop te vinden. En terug naar gaming; de graad waarin je de kantjes ervan afloopt bepaald je "foei" factor, als dat al bestaat - to each there own.
Old 15-02-2022, 12:01   #712   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Als er een game voor €50 op Steam staat die je via G2A, Cdkeys of Eneba voor maar €5 kan kopen is de keuze snel gemaakt voor mij. Maar euh, is dit allemaal niet offtopic?
Old 15-02-2022, 15:38   #713   link
radje
wadist

radje's Avatar

heb nog wa gespeeld laatste avonden en we komen echt terug richting ck2 vibes qua RP en zelf alt-history maken met die cultuur veranderingen en artifacts. het enigste waar ck3 slechter in is in ck2 is content wat logisch is met zoveel dlc's maar op alle andere vlakken is ck3 gewoon superieur. grafisch, de UI en algemene duidelijkheid

ik zou ooit eens zo een mp willen spelen met een paar mensen hier. plan zou elk eerst een cultuur maken en daarna elkaars cultuur hybrid maken tot één samensmelting, terwijl we ondertussen samen de AI pwnen

Old 15-02-2022, 16:41   #714   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
ik zou ooit eens zo een mp willen spelen met een paar mensen hier. plan zou elk eerst een cultuur maken en daarna elkaars cultuur hybrid maken tot één samensmelting, terwijl we ondertussen samen de AI pwnen
Ik zou dat wel zien zitten. Ben wel nog maar ne noob hierin maar wil het gerust proberen. Maar om een gezamelijk online moment te vinden...
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2022, 15:16   #715   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik was deze week weer bezig met Hearts Of Iron IV, en toevallig komt vandaag de melding dat er nu een subscription is voor de DLC.

Voor €4,99/maand krijg je toegang tot alle DLC. Enige dat je moet hebben is de base game.

https://store.steampowered.com/app/1...n_Subscription

Denk dat dat wel een goede deal is voor veel mensen. Ikzelf speel zelden een paradox-game voor meer dan een maand aan een stuk, en DLC kopen doe ik niet wegens te duur voor de tijd dat ik het maar speel. Maar de volledige game kunnen spelen voor 4,99 ... dat wil ik wél eens doen om de zoveel tijd.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2022, 17:17   #716   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

EU4, Arghel wat een spel

Op 150 jaar tijd van Vlaanderen nr 2 world power gemaakt. Maar die rangschikking is vooral omdat ik Engeland als PU heb.
Maar Engeland is in feite waardeloos. Op 80 jaar tijd hebben ze 2 troops bijgemaakt. Ze hebben Exploration maar doen totaal niks.

Ik heb 65 % van de Trade node, zij maar 30% maar ze zitten toch 25-30 ducats in de plus. Dus geld genoeg voor colonizatie, ik snap het niet.
In andere games is half noord America van hun. Ik was zo blij dat ik eens nen 'goede' PU heb, is het waardeloos.

Ik heb meer development, meer legers, meer ducats, meer colonies. Maar minder provincies en kan ze niet annexen daarom.
Agressive expansion is een bitch in de HRE. Het gaat dus lang duren eer ik genoeg provincies heb.

Blegh genoeg van deze run.

Eens een custom natie maken.

Last edited by LukeSoloSalade; 25-03-2022 at 17:28.
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules